Gå til innhold

Kredittkort til matkjøp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg vil ha nyanserte diskusjoner om bruk av kredittkort.  Ikke kun om ytterpunktene at det er ufornuftig og at en har full kontroll.

Anonymkode: f0d93...881

Den diskusjonen har vi hatt så mange ganger før at du ikke trenger å igangsette repetisjonsøvelse...

Anonymkode: c9ff1...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva nå er du så ekkel og motbydelig at jeg får nok.  Nedlatende fruer har alltid vært nok av på dol.  Heldigvis kjenner jeg ikke deg og har ikke lyst til det.  Du vet ingenting om meg din j*** idiot.

Veldig bra at du lar frustrasjonene over ditt mislykkede liv gå utover meg istedenfor å sparke til katten til naboen, og kjefte på ungene hengende ut av stuevinduet.

Anonymkode: f0d93...881

Frue ja. 

laughing-emoji.jpeg?format=1500w

Anonymkode: 09378...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker kredittkortet mitt til alt jeg handler daglig.  I går kveld tok jeg to øl og en hamburger på en pøbb og betalte med kredittkortet mitt.  På veien hjem handlet jeg og betalte igjen med kredittkortet mitt.  Jeg var hos frisør for noen dager siden og betalte med kredittkort.  Tok drosje hjem og betalte med kredittkort.

Anonymkode: f0d93...881

Men blir det ikke mye gjeld av det? Best å bruke det i nøden synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Thebutterfly skrev:

Men blir det ikke mye gjeld av det? Best å bruke det i nøden synes jeg. 

Ikke nødvendigvis hvis jeg betaler gjelden engang i måneden for da kommer det ikke renter.  Jeg synes det er greit for da vet jeg alltid at jeg har nok til det jeg betaler.  Nå er jeg kommet ut i et hjørne og venter på tilbakebetaling fra skatten og feriepenger for å rette opp igjen.

Det er ganske vanlig å bruke kredittkort til dags daglig bruk og betale regningen engang i måneden.

Anonymkode: f0d93...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis hvis jeg betaler gjelden engang i måneden for da kommer det ikke renter.  Jeg synes det er greit for da vet jeg alltid at jeg har nok til det jeg betaler.  Nå er jeg kommet ut i et hjørne og venter på tilbakebetaling fra skatten og feriepenger for å rette opp igjen.

Det er ganske vanlig å bruke kredittkort til dags daglig bruk og betale regningen engang i måneden.

Anonymkode: f0d93...881

Det er opp til deg hvordan du gjør det. Alle har hver sin måte å gjøre ting på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Thebutterfly skrev:

Det er opp til deg hvordan du gjør det. Alle har hver sin måte å gjøre ting på. :)

Det er en viss risiko forbundet med dette, men jeg synes det er greit i perioder.  Jeg blir likevel alltid glad når jeg kan snu igjen, og har penger nok.  Det er sårbart økonomisk å bo alene og være alene om alt.

Jeg er ikke ute etter å anbefale dette, men jeg vet at det er mange som gjør det slik.  I april kommer jeg til å bruke hele lønna på å betale regninger og kredittkort så det blir deilig i mai når jeg forventer ekstra penger:)

Anonymkode: f0d93...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en viss risiko forbundet med dette, men jeg synes det er greit i perioder.  Jeg blir likevel alltid glad når jeg kan snu igjen, og har penger nok.  Det er sårbart økonomisk å bo alene og være alene om alt.

Jeg er ikke ute etter å anbefale dette, men jeg vet at det er mange som gjør det slik.  I april kommer jeg til å bruke hele lønna på å betale regninger og kredittkort så det blir deilig i mai når jeg forventer ekstra penger:)

Anonymkode: f0d93...881

Jeg har selv kredittkort og låner litt dersom jeg trenger det av det. Men legger opp slik at jeg betaler tilbake på det slik at lån ikke øker. Foreks med feriepenger og skattepenger osv. Dette med økonomi er ikke lett alltid  

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, Xtra skrev:

Fikk brått assosiasjoner til høyklassefruer 🤣

Har vært her for lenge 🙄

Nå prøver du å være morsom på bekostning av andre.  Føler du deg bra med det?

Anonymkode: f0d93...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hva du mener nå.  Hva har Nav med dette å gjøre?

Anonymkode: f0d93...881

De fleste mener at kredittkort ikke er  så lurt og om man har problemer med økomien kan man kanskje ta det opp med nav om man da ønsker en annen situasjon da?

Det er ikke ment som noe moralens pekefinger ei heller noe jeg har sett i en fremtidskikkert. Jeg tror bare det er veldig lett å rote det til for seg og sine. Ofte så lett å sitte på sin høye hest.

Anonymkode: f5e1c...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå prøver du å være morsom på bekostning av andre.  Føler du deg bra med det?

Anonymkode: f0d93...881

Det var en litt flåsete kommentar til en tidligere flåsete ordbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste mener at kredittkort ikke er  så lurt og om man har problemer med økomien kan man kanskje ta det opp med nav om man da ønsker en annen situasjon da?

Det er ikke ment som noe moralens pekefinger ei heller noe jeg har sett i en fremtidskikkert. Jeg tror bare det er veldig lett å rote det til for seg og sine. Ofte så lett å sitte på sin høye hest.

Anonymkode: f5e1c...d8f

De fleste sier at de ikke er lurt med kredittkort, men tallene om bruken sier noe annet.  Det er blitt vanlig å bruke kredittkort overalt.  NAV kan ikke blande seg inn i økonomien hos mennesker med full jobb og bra lønn.  Det er helt vanlig og akseptert å betale øl og hamburger med kredittkort hvis man drar til Danmark, men å gjøre det i Norge er fy. 

Jeg synes ofte at diskusjonene på dol dreier seg ikke om det vanlige liv.  Jeg har vært i vanskelige perioder i livet og sitter ikke på en høy hest.

Anonymkode: f0d93...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, Xtra skrev:

Det var en litt flåsete kommentar til en tidligere flåsete ordbruk.

Synes du ordbruk som "oss og deg" er kun litt flåsete?  Kan du ikke se hvor ekskluderende og nedlatende det er ?  Det holder ikke å si at man tror man vet hva noen har skrevet før.

Anonymkode: f0d93...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste sier at de ikke er lurt med kredittkort, men tallene om bruken sier noe annet.  Det er blitt vanlig å bruke kredittkort overalt.  NAV kan ikke blande seg inn i økonomien hos mennesker med full jobb og bra lønn.  Det er helt vanlig og akseptert å betale øl og hamburger med kredittkort hvis man drar til Danmark, men å gjøre det i Norge er fy. 

Jeg synes ofte at diskusjonene på dol dreier seg ikke om det vanlige liv.  Jeg har vært i vanskelige perioder i livet og sitter ikke på en høy hest.

Anonymkode: f0d93...881

Hvorfor skal du alltid klage på DOL?

Anonymkode: 09378...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du ordbruk som "oss og deg" er kun litt flåsete?  Kan du ikke se hvor ekskluderende og nedlatende det er ?  Det holder ikke å si at man tror man vet hva noen har skrevet før.

Anonymkode: f0d93...881

Jeg har så vidt jeg vet ikke brukt ord som «oss og deg», så vet ikke hva du prater om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg har så vidt jeg vet ikke brukt ord som «oss og deg», så vet ikke hva du prater om. 

Du vet godt hva jeg snakker om siden du har deltatt i denne tråden.

Anonymkode: f0d93...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du alltid klage på DOL?

Anonymkode: 09378...8f7

Hva er det du vil din stakkars anonyme idiot?

Anonymkode: f0d93...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du vil din stakkars anonyme idiot?

Anonymkode: f0d93...881

Er du alltid like hyggelig?

Anonymkode: 09378...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet godt hva jeg snakker om siden du har deltatt i denne tråden.

Anonymkode: f0d93...881

Nei, aner ikke hva du rører om. Du virker bare å ville provosere, men dessverre lyktes du ikke på den måten u håpet i denne tråden. Og nå melder jeg meg ut.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Xtra skrev:

Nei, aner ikke hva du rører om. Og nå melder jeg meg ut.

Hva mener du sånn generelt om ekskludering og nedlatenhet?

Anonymkode: f0d93...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...