Gå til innhold

Kredittkort til matkjøp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
På ‎25‎.‎04‎.‎2019 den 10.50, Heidi786543 skrev:

Jeg bruker aldri kredittkort. Jeg er veldig organisert når det kommer til økonomi og handel av både mat og andre varer. Først skriver jeg ned en liste over alt jeg trenger basert på en 3 ukers meny. Skal jeg handle ting så sjekker jeg mange nettsider først som den her  https://www.tilbudmaskin.no/bunnpris/ før jeg handler for å se om varene er billigst her eller i andre butikker. Sjekker sider som https://www.prisjakt.no/ før jeg handler ting og https://prisguiden.no/

Er det litt i overkant kanskje? Jeg syns det er gøy i tillegg da, så det hjelper jo en del. 

Hvis du synes dette er gøy så er det ditt valg, men for meg ville det være langt i overkant av hva jeg gidder og ønsker.  Jeg kjøper vaskehjelp fordi jeg gidder ikke gjøre det selv.  Jeg har også oppvaskemaskin og tørketrommel for å gjøre hverdagen mer behagelig.

Jeg lagde ukemeny da vi var familie på fire og det var kun fordi jeg syntes det sparte meg tid.  Å gjøre det for meg alene faller meg ikke inn.

Jeg bruker kredittkort bl.a. til å kunne handle når det passer meg og jeg har tid.  Når jeg ser noe på nettet som passer å handle her og nå, og det gir meg også rabatt.  Handler alle flyturer på nettet for eksempel og bruker alltid kredittkort.  Mange av dem får jeg betalt tilbake.

Det å bruke flere timer på å spare noen få kroner i måneden er langt fra det jeg ønsker å bruke tiden min på.  Da heller lese noen bøker mer, dra på flere konserter og utstillinger.

Anonymkode: f0d93...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du synes dette er gøy så er det ditt valg, men for meg ville det være langt i overkant av hva jeg gidder og ønsker.  Jeg kjøper vaskehjelp fordi jeg gidder ikke gjøre det selv.  Jeg har også oppvaskemaskin og tørketrommel for å gjøre hverdagen mer behagelig.

Jeg lagde ukemeny da vi var familie på fire og det var kun fordi jeg syntes det sparte meg tid.  Å gjøre det for meg alene faller meg ikke inn.

Jeg bruker kredittkort bl.a. til å kunne handle når det passer meg og jeg har tid.  Når jeg ser noe på nettet som passer å handle her og nå, og det gir meg også rabatt.  Handler alle flyturer på nettet for eksempel og bruker alltid kredittkort.  Mange av dem får jeg betalt tilbake.

Det å bruke flere timer på å spare noen få kroner i måneden er langt fra det jeg ønsker å bruke tiden min på.

Du klarer virkelig ikke å forstå at andre har så anstrengt økonomi at de ikke har noe valg? Ikke alle er overklassefruer.

 

Anonymkode: 09378...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke hvor relevant helt men de seneste år har jeg lagt merke til at i selvangivelsen er det kommet inn en rubrikk for fradrag i skatten på grunn av liten skatte evne. Dersom man eksempelvis har hatt lav inntekt over litt lenger tid kan man svare ja til at man vil at selvangivelsen skal vurderes på det punkt. Nytt av året var et krav om at man måtte ha fylt kravene det foregående året før å kunne bli vurdert i år. Det er ikke noe kjekt å måtte søke slik for vi vil jo alle bidra med hva vi skal etter lov og rett men det går an å søke skattebegrensning og dermed øke disponibel inntekt noe akkurat nå. Forhåpentlig blir jo ting bedre. Alt er ikke bare. Ville bare nevne det i tilfelle flere ikke visste om. Kanskje ikke for sent om man ikke var klar over reglene.

Anonymkode: f5e1c...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ting er ofte ikke så lett når sikringen på støvsugeren ryker på grunn av overoppheting igjen på grunn av noe løv og smuss som har satt seg fast i støvsugerslangen.

Man bør prøve å unngå sånne ting men ting er ofte ikke så lett. Man kan jo bare svinge vaskekosten i stedet.

Anonymkode: f5e1c...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du klarer virkelig ikke å forstå at andre har så anstrengt økonomi at de ikke har noe valg? Ikke alle er overklassefruer.

 

Anonymkode: 09378...8f7

Jeg har skrevet at jeg har full forståelse for at mange ikke har noe valg.  Derfor er dette så dumt at jeg svarer ikke mer.  Antageligvis blander du meg sammen med en annen.

Anonymkode: f0d93...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar bare avstand fra bransjer og mennesker som lever av å utnytte andre menneskers tilkortkommenhet. Det er overalt og i alle sammenheng i dag synes jeg. Det burde være andre muligheter for folk i nød.

Anonymkode: f5e1c...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tilbud om individuell rådgivning synes jeg høres mye mer fornuftig ut. Dette gjelder jo ofte unge mennesker som fortsatt har store muligheter i livet sitt.

Anonymkode: f5e1c...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...