Gå til innhold

De som sier at de ikke bryr seg om penger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Hvis man sier det så har man mer enn nok av dem. For dem som sliter økonomisk tenker mye på penger for man trenger dem for å klare å betale utgiftene. 

Anonymkode: c47f9...062

Enkelte mennesker tjener godt og arver veldig mye og er i tillegg veldig heldige med tidene de lever i tror jeg. I vår tid er for eksempel økonomisk kriminalitet ikke så prioritert fordi det er så altfor mye annet. Det er mitt inntrykk utifra flere store saker fremme i media som myndighetene bare etter loven har tatt feil.

Anonymkode: 16941...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
19 timer siden, laban skrev:

Selvfølgelig - du ser sikkert at jeg har "likt" innlegg ovenfor, der det står at penger betyr trygghet i hverdagen, noe som er svært viktig. 

Det jeg kommenterte, var at i en rettssak der penger er involvert, kan det viktigste være helt andre ting.

Men uansett: den som sier at penger ikke betyr noe. Den lyver. 

Anonymkode: c47f9...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror der finnes noen grenser som ved det meste. Folk er blitt veldig kravstore i dag synes jeg. Det er ikke noe de ikke skal ha lenger. Uten at jeg vil " svinge noen moralske pekefingre" eller verdi dommer. Jeg har stort sett ikke problemer med å respektere lover og regler og andre mennesker være i fred og ikke forfølges eller overvåkes uten gyldighet eller plage andre. Langt mindre spionere på andre eller utnytte andre til fare for deres helse. Enkelte som bare tenker på penger gjør sånne ting som levevei tror jeg.

Anonymkode: 16941...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det litt sånn plakat-aktig: 

Penger kan ikke kjøpe deg (varig) lykke, men kan kjøpe deg fri fra en del ulykke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke. Alt trenger man ikke av perler, edelstener og gods og gull. Som Fresvik sang" Du kan ingenting ta med dej når du går". " Du behøver Inga penningar ner du vid porten står" osv. osv. Min bestemor var fan av han og bare elsket den låta. Jeg synes også den er så bra men jeg leste at hans eget liv og hans familjs liv var ikke noen dans på rosor.

Anonymkode: 16941...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klart penger betyr mye. Se bare med ferie og fest og uteliv og  ting som abonnementer på media, frisør eller mer påkostede klær osv. Alt er så kostbart i dag så vi koser oss hjemme i stedet. Betyr ikke at vi er slike ekstremister som ikke unner alle andre alt godt. Men jeg tror vi har alle våre ting.😊

Anonymkode: 16941...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alt er ikke så helt lett alt i dag tror jeg for så mange. Spesielt når det gjelder penger.

Anonymkode: 16941...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55
På 5.4.2019 den 23.00, AnonymBruker skrev:

Hva mener de med det? Alle bryr seg vel litt om penger. Det er jo derfor vi jobber. Jeg bryr meg om det å klare å få det til å strekke til for å dekke de nødvendige utgiftene. Det er det viktigste for meg. Men jeg bryr meg ikke om å skulle bo luksus, ha flotte møbler / og andre flotte ting. Viktigste et at alt er bra med dem jeg er glad i. Og tiden med dem. Og det å kunne dekke de viktige behovene. 

Hva er din tanke om penger? 

Anonymkode: c47f9...062

Enkelte må jo bare være gale om de sier slikt. Om de ikke lyver da.?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Maggie55 skrev:

Enkelte må jo bare være gale om de sier slikt. Om de ikke lyver da.?????

Jeg tror de sier det med en mening om at utenom livsbehov så betyr ikke penger noe. 

Anonymkode: c47f9...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 9.4.2019 den 10.20, AnonymBruker skrev:

Klart penger betyr mye. Se bare med ferie og fest og uteliv og  ting som abonnementer på media, frisør eller mer påkostede klær osv. Alt er så kostbart i dag s

Er det nå det? Vi har aldri hatt bedre råd tenker jeg.

Anonymkode: 14a8d...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

De fleste har vel gode grenser vil jeg tro. Det er helst politikere som det kan virke som ingen grenser har av og til syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Det er tull å si at man ikke bryr seg om penger. Da bør man prøve å leve uten en stund.

Jeg kan være enig i at penger ikke er alt. Det betyr nok aller mest hvis man har problemer, kanskje føler skam og mister nattesøvnen. Jeg tenker at folk med OK økonomi også får et bra lykkerush av å vinne stort i lotto f.eks. Ny hytte og bil kanskje. Skal ikke undervurdere det, men hverdagen fortsetter omtrent akkurat som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Gargamel skrev:

Det er tull å si at man ikke bryr seg om penger. Da bør man prøve å leve uten en stund.

Jeg kan være enig i at penger ikke er alt. Det betyr nok aller mest hvis man har problemer, kanskje føler skam og mister nattesøvnen. Jeg tenker at folk med OK økonomi også får et bra lykkerush av å vinne stort i lotto f.eks. Ny hytte og bil kanskje. Skal ikke undervurdere det, men hverdagen fortsetter omtrent akkurat som før.

Enig. Det er som en økonomisk advokat sa til meg. Han hadde en tanke: Den som sier at penger ikke betyr noe har allerede servert en stor løgn. Og jeg er enig. Penger betyr noe. For hvis vi alle her inne ikke hadde en eneste krone. Da ville vi ikke fått mat og det vi behøver for å overleve. Og selv om man har til livsopphold så ønsker man å ha litt ekstra. For penger skaper muligheter til livsopplevelser som å reise, kose seg ekstra med annet osv. 

Det er også en årsak til at folk utdanner seg og søker etter gode jobber. Hvorfor skal de da utdanne seg og søke høye stillinger om penger ikke betyr noe? Jo kanskje fordi de har interesser for det yrket osv men uten penger kommer man ingen vei i livet. Et liv uten penger ville vært et hardt liv iallefall hvor man måtte jakte etter maten selv. Bygget sin egen bolig ved hjelp av pinner... 

Anonymkode: c47f9...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men jeg tror at det de mener er at så lenge man har de penger man trenger så betyr ikke penger noe. Men allikevel er det servert løgn. For penger betyr noe men de serverer en løgn uten å tenke over det eller setningen de sier. 

Anonymkode: c47f9...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle trenger vi noe i livet. Noen mennesker bare trenger kanskje massevis av penger. Jeg tror ikke det er slik at " penger lukter" eller slik selv om de kanskje i gamle kontanter kan gjøre også det. Der jeg vokset opp var man nok litt overtroisk fordi det å" ha penger oppe på bordet" betydde bare uhell og uflaks og ikke noe man gjorde. En annen sak er jo at det var ikke et miljø med særlig mye penger så det var nok bare et gammelt overlevert munnhell med rot i helt andre tider. Rart hvordan sånt ofte blir med senere generasjoner helt ubevisst. Veldig rart. Men alle trenger vi noe i livet. Det tror jeg. Hva det er er jo mye opp til oss selv i vårt samfunn egentlig.

Anonymkode: 16941...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man hadde så mye rart for seg i gamle dager språklig. Pengesystemet kan jo ses på som et slags språk det også om man vil og språk er veldig interessant.

Anonymkode: 16941...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste trenger å få dekket de viktigste grunnbehovene. Utover det er vi forskjellige. Noen får aldri nok penger. Mens hos andre betyr penger mindre og tid med familien mer. Noen reiser på luksusferie, mens andre heller tar en tur i fjellet osv. Og noen av oss er midt i mellom.

Anonymkode: 200df...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg har vel  brukt opp svarmulighetene mine allerede med så mye rart.  Men ,man trenger  penger til alt synes jeg ofte slik vi lever i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...