cilie Skrevet 10. april 2019 Skrevet 10. april 2019 F.eks. i samfunnsfag som er et fag samtlige elever har i vgs. 0 Siter
påskelilje Skrevet 11. april 2019 Skrevet 11. april 2019 17 timer siden, Xtra skrev: På hvilket trinn? Mine ungdommer har ikke hatt det. Mine har hatt det på ungdomsskolen. 9.trinn, tror jeg. Veldig bra opplegg! 0 Siter
cilie Skrevet 11. april 2019 Skrevet 11. april 2019 «rekne ut inntekter, setje opp budsjett for eit hushald og vurdere korleis livssituasjon, sparing og låneopptak påverkar personleg økonomi» = kompetansemål elever skal jobbe med i vgs. - Er også i grunnskolen. Jeg synes dog foreldre har det største ansvaret her. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 Skrevet 30. april 2019 På 10.4.2019 den 14.57, Xtra skrev: Jeg har litt vanskelig for å se at dette skal være skolens ansvar. Det trengs åpenbart. https://www.nrk.no/hordaland/ungdom-far-laere-pa-skolen-hvordan-de-skal-unnga-a-bli-gjeldsslaver-1.14525862 – Norsk ungdom får lære for lite om økonomi – Mange tar opp mye gjeld og får problemer senere i livet, sier Lene Drange. Nå reiser 130 «økonomitrenere» rundt og lærer norsk ungdom å unngå å bli gjeldsslaver. En undersøkelse de gjennomførte i 2017 viste at bare én av ti elever mente økonomiundervisningen i skolen var bra. Elevene tror det vil være viktig for framtiden deres. – Det er ikke så mye snakk om det på skolen, egentlig, men det kunne vært smart å snakke mer om det, sånn at vi skjønner hvordan det fungerer, sier Basili. Anonymkode: 7328b...19c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 Skrevet 2. mai 2019 Synes ofte unge mennesker i dag virker som om de har drøssevis med penger og er superflinke men det er sikkert ikke alle og kanskje et overflate inntrykk. Anonymkode: ecfee...093 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 Skrevet 2. mai 2019 Alt er ikke bare i dag å være med på alt verken for unge eller eldre eller alle med lav inntekt. Det er mange forsakelser som må gjøres for så mange i dag bare på grunn av økonomien. Som regel er jo årsak vedvarende lav inntekt over lang tid men man kan alltid bli bedre på å forvalte de pengene man har synes jeg. Alltid noe å lære og får de unge et godt utgangspunkt iallefall kunnskapsmessig så er det mye å ta med seg videre i livet. Mer enn nyttig synes jeg. Mye har selvsagt vi eldre fått inn med morsmelka. Anonymkode: ecfee...093 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.