Gå til innhold

Tror ikke psykiatrien kan gjøre mer for meg.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

På tide å slutte da?

Jeg har vært frem og tilbake i mange omganger fra jeg var tenåring,nå tror jeg jeg er verre. Har det ikke bra på medisiner og har det ikke bra uten, de kaller det habituel tilstand. Det er vel sånn jeg skal være da? Og jeg gjør noe selv, jeg står opp hver dag og legger meg hver kveld. Jeg dusjer hver tredje dag omtrent,de kan like gjerne gi meg opp. Det har ikke vært fremgang siden 2014. Og nå skal jeg til lege i morgen uten at jeg har bestilt time, får vel bare høre på hva hun har å si. Gruer meg til venterommet og energiene der, må gå dit og føler meg ikke i form. Lurer på å ta det opp på onsdag med sykepleieren,at det blir ikke bedre uansett hva jeg gjør. Prøvde med trening også,men mine tanker plager meg virkelig. Jeg har så mange tanker,jeg er så redd. + at min mann og datter sliter med angst og er depresive, syns det er vanskelig å takle. Prøver å hjelpe og oppmuntre,ber dem søke hjelp også. Hele livet er et akk og stønn for dem, det meste er negativt. Sier vi må skape livet våres selv, prøve å se det positive i ting. Det er ikke så lett og budskapet blir ikke mottat. Og hvem er jeg som skal gi råd? Våkner om nettene med mareritt,en natt trodde jeg det var noen i kjelleren som skulle drepe oss. Var så redd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Men dette er vel noe jeg bør ta opp med psykiatrien her? Skal ta det opp. Kanskje er jeg avhengig av vival og ifølge noen her inne? Kanskje lyrica også? Har tatt vival i mange år,men harikke tatt lyrica så lenge men brukt mye av det. Kan ta opp nervesmertene med legen i morgen,noen som vet om noe annet som virker mot det?

Men tror i tilegg jeg har tannverk, så bør komme meg til tannlege også. Hvis ikke det er bare nervesmerter da, det sliter meg ihvertfall ut. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, stjernestøv skrev:

På tide å slutte da?

Jeg har vært frem og tilbake i mange omganger fra jeg var tenåring,nå tror jeg jeg er verre. Har det ikke bra på medisiner og har det ikke bra uten, de kaller det habituel tilstand. Det er vel sånn jeg skal være da? Og jeg gjør noe selv, jeg står opp hver dag og legger meg hver kveld. Jeg dusjer hver tredje dag omtrent,de kan like gjerne gi meg opp. Det har ikke vært fremgang siden 2014. Og nå skal jeg til lege i morgen uten at jeg har bestilt time, får vel bare høre på hva hun har å si. Gruer meg til venterommet og energiene der, må gå dit og føler meg ikke i form. Lurer på å ta det opp på onsdag med sykepleieren,at det blir ikke bedre uansett hva jeg gjør. Prøvde med trening også,men mine tanker plager meg virkelig. Jeg har så mange tanker,jeg er så redd. + at min mann og datter sliter med angst og er depresive, syns det er vanskelig å takle. Prøver å hjelpe og oppmuntre,ber dem søke hjelp også. Hele livet er et akk og stønn for dem, det meste er negativt. Sier vi må skape livet våres selv, prøve å se det positive i ting. Det er ikke så lett og budskapet blir ikke mottat. Og hvem er jeg som skal gi råd? Våkner om nettene med mareritt,en natt trodde jeg det var noen i kjelleren som skulle drepe oss. Var så redd. 

Vil du ha hjelp? Du sier nei til AP, AD og innleggelse.

Anonymkode: 1416c...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vil du ha hjelp? Du sier nei til AP, AD og innleggelse.

Anonymkode: 1416c...f2d

Fikk ikke AD nå sist selv om jeg ville ha det, og blir ikke bedre av AP. Vet ikke om innleggelse hadde hjulpet heller,blir alltid så redd der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

På tide å slutte da?

Jeg har vært frem og tilbake i mange omganger fra jeg var tenåring,nå tror jeg jeg er verre. Har det ikke bra på medisiner og har det ikke bra uten, de kaller det habituel tilstand. Det er vel sånn jeg skal være da? Og jeg gjør noe selv, jeg står opp hver dag og legger meg hver kveld. Jeg dusjer hver tredje dag omtrent,de kan like gjerne gi meg opp. Det har ikke vært fremgang siden 2014. Og nå skal jeg til lege i morgen uten at jeg har bestilt time, får vel bare høre på hva hun har å si. Gruer meg til venterommet og energiene der, må gå dit og føler meg ikke i form. Lurer på å ta det opp på onsdag med sykepleieren,at det blir ikke bedre uansett hva jeg gjør. Prøvde med trening også,men mine tanker plager meg virkelig. Jeg har så mange tanker,jeg er så redd. + at min mann og datter sliter med angst og er depresive, syns det er vanskelig å takle. Prøver å hjelpe og oppmuntre,ber dem søke hjelp også. Hele livet er et akk og stønn for dem, det meste er negativt. Sier vi må skape livet våres selv, prøve å se det positive i ting. Det er ikke så lett og budskapet blir ikke mottat. Og hvem er jeg som skal gi råd? Våkner om nettene med mareritt,en natt trodde jeg det var noen i kjelleren som skulle drepe oss. Var så redd. 

Jeg synes du fortsatt skal ti ja takk til å bli fulgt opp av FACT. De har vist seg fleksible, stabile og de viser deg respekt. Kanskje blir du ikke så mye bedre av å ha kontakt med dem, men behandlingen gjør deg ikke verre  og de er der i perioder hvor du blir ekstra dårlig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, frosken skrev:

Jeg synes du fortsatt skal ti ja takk til å bli fulgt opp av FACT. De har vist seg fleksible, stabile og de viser deg respekt. Kanskje blir du ikke så mye bedre av å ha kontakt med dem, men behandlingen gjør deg ikke verre  og de er der i perioder hvor du blir ekstra dårlig. 

 

Jo det er vel sant det, er jo godt å ha noen å prate med også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
10 minutter siden, Betti 11 skrev:

Jeg håper det gå bra med legen din i morgen. Lykke til.

Takk! Jeg gruer meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke noe formildende ord og tanke akkurat ,men vi må kanskje ikke glemme at psykiatrien gjennom tidene aldri har vært stedet man har satset i samfunnet og hvor det  har tilflytt aller minst ressurser. De seneste tiårene har vel relativt sett vært blant de  verste for psykiatrien. Hele spekteret av lidelse skal de nå ta hånd om også for dem som kanskje trenger mest ,de innsatte i fengslene. Her er mange grenseoppdragninger å ta. Så mange mindre institusjonsplasser blir jo også bare borte leser man jo ofte i avisene. Det er ikke til å forstå hvordan ting skal henge sammen her. Det er for lettvint å bare svikte pasientene synes jeg. Men dette er ikke grupper med sterke fagforeninger og for lite å tjene på kan det virke som. Dette er tanker jeg har gjort meg som pasient som også sliter. Dilemmaet er vel at det gjør også helsepersonell er i dagens system. Det er få talerør ut for pasientene.  Alle har sitt og slite med også politikerene kan det se ut som. Jeg tenker på hvor mange som kanskje selv er rammet etter metoo og ettervirkninger av 22.juli. Alt vanskelig så forstå når smertene jager i kroppen.

Anonymkode: fb257...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe formildende ord og tanke akkurat ,men vi må kanskje ikke glemme at psykiatrien gjennom tidene aldri har vært stedet man har satset i samfunnet og hvor det  har tilflytt aller minst ressurser. De seneste tiårene har vel relativt sett vært blant de  verste for psykiatrien. Hele spekteret av lidelse skal de nå ta hånd om også for dem som kanskje trenger mest ,de innsatte i fengslene. Her er mange grenseoppdragninger å ta. Så mange mindre institusjonsplasser blir jo også bare borte leser man jo ofte i avisene. Det er ikke til å forstå hvordan ting skal henge sammen her. Det er for lettvint å bare svikte pasientene synes jeg. Men dette er ikke grupper med sterke fagforeninger og for lite å tjene på kan det virke som. Dette er tanker jeg har gjort meg som pasient som også sliter. Dilemmaet er vel at det gjør også helsepersonell er i dagens system. Det er få talerør ut for pasientene.  Alle har sitt og slite med også politikerene kan det se ut som. Jeg tenker på hvor mange som kanskje selv er rammet etter metoo og ettervirkninger av 22.juli. Alt vanskelig så forstå når smertene jager i kroppen.

Anonymkode: fb257...b80

Vanskelig å forstå at dette er også Norge 2019 mener jeg.

Alt godt videre og god bedring .😊Jeg krysser tommene for at alt går bra denne gangen.😊

Anonymkode: fb257...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å forstå at dette er også Norge 2019 mener jeg.

Alt godt videre og god bedring .😊Jeg krysser tommene for at alt går bra denne gangen.😊

Anonymkode: fb257...b80

Takk for det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange psykiatere trengs for å skifte en lyspære?

Svar: Det er nok med en, men pæren må ville det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
10 minutter siden, kupton skrev:

Hvor mange psykiatere trengs for å skifte en lyspære?

Svar: Det er nok med en, men pæren må ville det selv.

Ja jeg vil ikke hva som helst. Nå er det visst opp til fact om jeg skal få lyrica og vival, legen skulle ringe dem. Tror hun kunne vært datteren min 😮 

Og jeg måtte kanskje komme igjen, nei takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Lyrica måtte jeg slutte med, hun skulle lage en netrappingsplan til meg...ehe jeg tar ved behov? Skulle få noe ant. Og fact og dps er jo livredde vival, må vel trappe ned på det også....ja tar det og ved behov. Hvordan i alle dager kan man trappe ned da?

Det fantes andre medisiner for angst. Ja ok? Apedop da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jaggu spurte hun om jeg vill bli innlagt. Nei takk. Nå får hun gi seg, får se hva fact sier nå da. Det er jo opp til dem. Men vet jo at de er livredd vival og lyrica, stakkars folk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jaggu spurte hun om jeg vill bli innlagt. Nei takk. Nå får hun gi seg, får se hva fact sier nå da. Det er jo opp til dem. Men vet jo at de er livredd vival og lyrica, stakkars folk! 

Livredd vival?????

Du blir jo sint når du ikke får benzo, ser du ikke det selv?

Anonymkode: 3962a...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Livredd vival?????

Du blir jo sint når du ikke får benzo, ser du ikke det selv?

Anonymkode: 3962a...0f8

Ja de er livredd det. Ja hva skal jeg gjøre uten??? 

Det går jo til Helvete da :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, stjernestøv skrev:

Lyrica måtte jeg slutte med, hun skulle lage en netrappingsplan til meg...ehe jeg tar ved behov? Skulle få noe ant. Og fact og dps er jo livredde vival, må vel trappe ned på det også....ja tar det og ved behov. Hvordan i alle dager kan man trappe ned da?

Det fantes andre medisiner for angst. Ja ok? Apedop da! 

Hvis du mener du ikke har behov for en nedtrapping så må du gi beskjed om det så slipper du nedtrapping og kan kutte det rett ut. 

Bra noen tar en gjennomgang på medisinene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Fionys skrev:

Hvis du mener du ikke har behov for en nedtrapping så må du gi beskjed om det så slipper du nedtrapping og kan kutte det rett ut. 

Bra noen tar en gjennomgang på medisinene dine.

Hun mente jeg trengte det for jeg har tatt fire lyrica i flere uker nå,men nei jeg går ikke tilbake dit. Håper sykepleieren kan snakke henn til fornuft, hvis han støtter meg da. Nei jeg trenger ikke nedtrappingsplan for verken lyrica eller vival. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hun mente jeg trengte det for jeg har tatt fire lyrica i flere uker nå,men nei jeg går ikke tilbake dit. Håper sykepleieren kan snakke henn til fornuft, hvis han støtter meg da. Nei jeg trenger ikke nedtrappingsplan for verken lyrica eller vival. 

Unnskyld at jeg sier det, men nå synes jeg du oppfører deg en smule barnslig. Det virker som om hun bryr seg og prøver å finne bedre løsninger for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...