Gå til innhold

Tror ikke psykiatrien kan gjøre mer for meg.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
40 minutter siden, Betti 11 skrev:

Lillemus har rett. Det skulle du prøve. Du trenger jo godt medisin som virker.

Ja. Jeg har medisin som virker nå mot nervesmertene...lyrica, de kan ikke bare ta det ifra meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja. Jeg har medisin som virker nå mot nervesmertene...lyrica, de kan ikke bare ta det ifra meg. 

Nei,det hadde vært veldig rart, ingen kan være uenige i det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja kan spørre der, vurderer sterkt å bytte lege :) 

Har du sjekket ut hvem som har ledig plass? Ingen hensikt å bytte hvis du ikke vet du vil få en bedre lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, Lillemus skrev:

Nei,det hadde vært veldig rart, ingen kan være uenige i det. :) 

Takk for at du forstår :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Fionys skrev:

Har du sjekket ut hvem som har ledig plass? Ingen hensikt å bytte hvis du ikke vet du vil få en bedre lege.

Skal inn å se på det,de gode legene er vel opptatt alle sammen. Det er vel bare de unge som er ledige sikkert, det er fortvilende. Hun her likte jeg ikkei det hele tatt, sier hun er der for å hjelpe meg...uff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Skal inn å se på det,de gode legene er vel opptatt alle sammen. Det er vel bare de unge som er ledige sikkert, det er fortvilende. Hun her likte jeg ikkei det hele tatt, sier hun er der for å hjelpe meg...uff. 

Jeg har en fastlege som jeg ikke liker, men hun er flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
3 minutter siden, Fionys skrev:

Jeg har en fastlege som jeg ikke liker, men hun er flink.

Ok. Flink er ikke ordet jeg tenker på når jeg tenker på hun jeg var til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Flink er ikke ordet jeg tenker på når jeg tenker på hun jeg var til. 

Kanskje det går bedre neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Fionys skrev:

Kanskje det går bedre neste gang.

Tror ikke det blir noen neste gang. Og spør meg om jeg vil være innlagt, ingen vil vel det sa sykepleieren i dag. Og det er jeg enig i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tror ikke det blir noen neste gang. Og spør meg om jeg vil være innlagt, ingen vil vel det sa sykepleieren i dag. Og det er jeg enig i. 

Har også fått spørsmål om det. Da svarte jeg bare at jeg tror ikke jeg har behov for det. Jeg tenkte ikke på det som noe negativt, men som et tegn på at hun ville hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, Fionys skrev:

Har også fått spørsmål om det. Da svarte jeg bare at jeg tror ikke jeg har behov for det. Jeg tenkte ikke på det som noe negativt, men som et tegn på at hun ville hjelpe.

Ok. Får avvente å se litt hvordan det går. Forstår ikke hvorfor leger vilbo på denne plassen her, det sier meg at det var den eneste plassen de fikk jobb på. Det har vært mye gjennomtrekk av leger her, masse turnuskandidater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Får avvente å se litt hvordan det går. Forstår ikke hvorfor leger vilbo på denne plassen her, det sier meg at det var den eneste plassen de fikk jobb på. Det har vært mye gjennomtrekk av leger her, masse turnuskandidater. 

Vet hvordan det er. Her er det også gjennomtrekk av leger, kun to fastleger her. Hun ene som jeg har vært her i 20 år, men den andre byttes ut veldig ofte. Det er forresten 7 mil å kjøre til min fastlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Fionys skrev:

Vet hvordan det er. Her er det også gjennomtrekk av leger, kun to fastleger her. Hun ene som jeg har vært her i 20 år, men den andre byttes ut veldig ofte. Det er forresten 7 mil å kjøre til min fastlege.

Ja det er litt kjedelig når det er så mye gjennomtrekk, de blir ikke kjent med oss da. Min gamle lege kjente meg og hadde alltid god tid, derfor var det alltid lenge å vente. Han brukte god tid på hver pasient, nå har de ti minutter til rådighet. Å det var langt å kjøre 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja kanskje det, vet ikke hvor jeg må dra jeg da. 

Dersom du henvises til en smerteklinikk og henvisningen godtas, så vil du få en poliklinisk samtale med en lege som jobber med smerteproblematikk. Noen får også andre typer tilbud på smerteklinikker, så som kurs i mindfulness, kognitiv terapi eller akupunktur. Slike tilleggs tilbuder avhengig av hvordan den konkrete smerteklinikken jobber. 

En såkalt smerteklinikk har vanligvis ikke mulighet til å ha folk liggende inne, de gir kun polikliniske tilbud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja det er litt kjedelig når det er så mye gjennomtrekk, de blir ikke kjent med oss da. Min gamle lege kjente meg og hadde alltid god tid, derfor var det alltid lenge å vente. Han brukte god tid på hver pasient, nå har de ti minutter til rådighet. Å det var langt å kjøre 😮 

Hhva med psykriatisk sykepleier, skal vøre i alle kommuner, gratis tilbud.. 

Anonymkode: 134cf...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
15 minutter siden, frosken skrev:

Dersom du henvises til en smerteklinikk og henvisningen godtas, så vil du få en poliklinisk samtale med en lege som jobber med smerteproblematikk. Noen får også andre typer tilbud på smerteklinikker, så som kurs i mindfulness, kognitiv terapi eller akupunktur. Slike tilleggs tilbuder avhengig av hvordan den konkrete smerteklinikken jobber. 

En såkalt smerteklinikk har vanligvis ikke mulighet til å ha folk liggende inne, de gir kun polikliniske tilbud. 

Ok. Da har jeg sikkert ikke mulighet til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hhva med psykriatisk sykepleier, skal vøre i alle kommuner, gratis tilbud.. 

Anonymkode: 134cf...456

Jeg har psykiatrisk sykepleier fra kommunen/dagsenteret, vi går tur hver fjortende dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ok. Da har jeg sikkert ikke mulighet til det. 

Jo, det kan godt hende at du kan ha nytte av en time med en lege som er spesialist på smerter. Dersom fastlegen ikke lar deg fortsette med den medisinen du mener virker mot dine smerter eller ikke finner et godt alternativ, så bør hun henvise deg videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, frosken skrev:

Jo, det kan godt hende at du kan ha nytte av en time med en lege som er spesialist på smerter. Dersom fastlegen ikke lar deg fortsette med den medisinen du mener virker mot dine smerter eller ikke finner et godt alternativ, så bør hun henvise deg videre. 

Ok. Ja det skal jeg si til henne, at hun kan henvise meg til en smerteklinikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Ja det skal jeg si til henne, at hun kan henvise meg til en smerteklinikk. 

Du må regne med litt ventetid men det høres bra ut hva de gjør. Kanskje du trenger ikke mer stressa med medisiner, når du har den riktige. Jeg håper du får det snart bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...