Gå til innhold

Tror ikke psykiatrien kan gjøre mer for meg.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Fordi jeg kunne bli avhengig, men det er det eneste som har hjulpet meg. Prøvde to medisiner før det og de hjalp ikke. Jeg skulle visst få noe annet, så får vi se om det hjelper. 

Ja, du MÅ jo få noe som virker! De kunne jo prøve den smerten selv og se hvor lenge de holdt ut. 

Anonymkode: fa6df...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DopamineDeprived

https://www.erfaringskompetanse.no/nyheter/medisinfri-behandling-psykisk-helsevern-ahus-moenga/

Er det noe som kunne vært noe hjelp i Stjernestøv? :) Jeg har lest endel av trådene dine, og til å begynne med ble jeg litt irritert må jeg innrømme, men jeg tror jeg har skjønt litt mer av det nå. Det er jo som kjent lettere å se flisen i noen andres øye, enn stokken i sitt eget. Først tenkte jeg: «Jamen hun må jo ta medisiner?!» før jeg innså at nei, det må du jo faktisk ikke. Jeg har ikke store erfaringa med AP, men den lille jeg har husker jeg godt. Jeg fikk en Seroquell av en kompis da jeg sleit med søvn, og dagen etter greide jeg ikke henge med i en samtale engang. Det var som om den slo av alt som var meg. Nå skal det sies at jeg har ADHD, så «normaltilstanden» min har alltid vært overtenkning og over-skravling 😛 Forskjellen var ganske slående. 

Jeg tror at det kan hende FACT i større grad hadde tatt hensyn til ønskene dine, om du ber om et møte med dem og virkelig forklarer ditt ståsted. Det er jo ditt liv, og jeg synes jo at så fremt man ikke er til fare for seg selv eller andre, bør man ha mye råderett. Hva jeg synes, og hva som er praksis er så klart ikke det samme. Kunne det vært en ide å ha med noen du stoler på i et eventuelt møte? Jeg blir selv ganske nervøs i sånne settinger, og da er det fint å ha med noen som kan «tale min sak». 

Ellers helt på siden; Har du lest «I morgen var jeg alltid en løve» av Arnhild Lauveng? Synes det var en veldig fin bok, om ei som led av Schizofreni og senere utdannet seg til psykolog. Synes den burde vært en del av pensum på slike studier. Håper ting blir bedre for deg, og at du får hjelp så du slipper å leve med smerter ♥️ Sånt er utrolig slitsomt 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du MÅ jo få noe som virker! De kunne jo prøve den smerten selv og se hvor lenge de holdt ut. 

Anonymkode: fa6df...e3b

Ja jeg syns jeg kunne få beholdt lyrica som virker, tror ikke de hadde holdt ut heller. En natt gikk jeg rundt og rundt her inne og trodde jeg skulle klikke, da blir man desperat og tar hva som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
42 minutter siden, DopamineDeprived skrev:

https://www.erfaringskompetanse.no/nyheter/medisinfri-behandling-psykisk-helsevern-ahus-moenga/

Er det noe som kunne vært noe hjelp i Stjernestøv? :) Jeg har lest endel av trådene dine, og til å begynne med ble jeg litt irritert må jeg innrømme, men jeg tror jeg har skjønt litt mer av det nå. Det er jo som kjent lettere å se flisen i noen andres øye, enn stokken i sitt eget. Først tenkte jeg: «Jamen hun må jo ta medisiner?!» før jeg innså at nei, det må du jo faktisk ikke. Jeg har ikke store erfaringa med AP, men den lille jeg har husker jeg godt. Jeg fikk en Seroquell av en kompis da jeg sleit med søvn, og dagen etter greide jeg ikke henge med i en samtale engang. Det var som om den slo av alt som var meg. Nå skal det sies at jeg har ADHD, så «normaltilstanden» min har alltid vært overtenkning og over-skravling 😛 Forskjellen var ganske slående. 

Jeg tror at det kan hende FACT i større grad hadde tatt hensyn til ønskene dine, om du ber om et møte med dem og virkelig forklarer ditt ståsted. Det er jo ditt liv, og jeg synes jo at så fremt man ikke er til fare for seg selv eller andre, bør man ha mye råderett. Hva jeg synes, og hva som er praksis er så klart ikke det samme. Kunne det vært en ide å ha med noen du stoler på i et eventuelt møte? Jeg blir selv ganske nervøs i sånne settinger, og da er det fint å ha med noen som kan «tale min sak». 

Ellers helt på siden; Har du lest «I morgen var jeg alltid en løve» av Arnhild Lauveng? Synes det var en veldig fin bok, om ei som led av Schizofreni og senere utdannet seg til psykolog. Synes den burde vært en del av pensum på slike studier. Håper ting blir bedre for deg, og at du får hjelp så du slipper å leve med smerter ♥️ Sånt er utrolig slitsomt 😕

Takk ❤️ 

Skal lese den linken. Ja tror mange har blitt irritert på meg her inne, men jeg skriver jo ikke om alt jeg faktisk har klart å gjort og prøver å gjøre. Det er ikke sånn at jeg har sittet i sofaen hele livet,men noe forandret seg i 2014. Ja første gang jeg prøvde seroquel sov jeg til tre om dagen,det går over etterhvert. 

FACT respekterer ønskene mine de,det er opp til meg om jeg vil ta medisiner eller ikke. Sykepleieren sa det var mitt liv, så jeg stoler på han. Det som ikke er bra er at de er til de grader mot vival, og det ser jeg ikke hensikten med så lenge det er brukt rett. 

Ja har lest den boken, hun klarte seg jo virkelig bra etter masse sykdom. Håper smertene forsvinner snart jeg, de pleier å gjøre det men har vart lenge denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg syns jeg kunne få beholdt lyrica som virker, tror ikke de hadde holdt ut heller. En natt gikk jeg rundt og rundt her inne og trodde jeg skulle klikke, da blir man desperat og tar hva som helst. 

Jeg kjenner en som har det samme. Hun får Neurotonin, botox og Savitex. Var til og med lagt inn på sykehus da det var på det verste før botoxen. Men hun har ingen psykisk lidelse, så jeg tipper det er derfor han får så bra smertelindring. Det er skammelig at psykisk syke skal bli avspist med noe som ikke virker. Hjelperne kan jo få noen til å stikke en spiss kniv inn i kinnet 500 ganger daglig i en uke, så kan de se hvor jævlig det er!

Anonymkode: fa6df...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en som har det samme. Hun får Neurotonin, botox og Savitex. Var til og med lagt inn på sykehus da det var på det verste før botoxen. Men hun har ingen psykisk lidelse, så jeg tipper det er derfor han får så bra smertelindring. Det er skammelig at psykisk syke skal bli avspist med noe som ikke virker. Hjelperne kan jo få noen til å stikke en spiss kniv inn i kinnet 500 ganger daglig i en uke, så kan de se hvor jævlig det er!

Anonymkode: fa6df...e3b

Jeg tror du mente Neurontin. Tok det selv, men ble veldig tåket i hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg syns jeg kunne få beholdt lyrica som virker, tror ikke de hadde holdt ut heller. En natt gikk jeg rundt og rundt her inne og trodde jeg skulle klikke, da blir man desperat og tar hva som helst. 

Har du prøvd akupunktur en gang. Det hjalp meg mot knesmerter. Forstår ikke mye om sykdommen din men kanskje du blir mer utmattet fra sovemedisinen. Hvorfor får du ikke ap? Du trenger jo en bedre stemmningleie om å komme i gang. Jeg håper du kommer overens med fact teamet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en som har det samme. Hun får Neurotonin, botox og Savitex. Var til og med lagt inn på sykehus da det var på det verste før botoxen. Men hun har ingen psykisk lidelse, så jeg tipper det er derfor han får så bra smertelindring. Det er skammelig at psykisk syke skal bli avspist med noe som ikke virker. Hjelperne kan jo få noen til å stikke en spiss kniv inn i kinnet 500 ganger daglig i en uke, så kan de se hvor jævlig det er!

Anonymkode: fa6df...e3b

Ok. Godt personen får god hjelp da. Når man har en psykisk lidelse skylder de det ofte på det psykiske, men dette er jo reelle smerter som er vonde som et Helvete. Ja de burde ha fått prøvd det selv, da hadde de gjort hva som helst for å bli bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Betti 11 skrev:

Har du prøvd akupunktur en gang. Det hjalp meg mot knesmerter. Forstår ikke mye om sykdommen din men kanskje du blir mer utmattet fra sovemedisinen. Hvorfor får du ikke ap? Du trenger jo en bedre stemmningleie om å komme i gang. Jeg håper du kommer overens med fact teamet.

Prøvde det en gang og det var veldig vondt, fikk ilende smerter der nålene satt. Var der da av psykiske årsaker,men orket det bare ikke. Hun jeg gikk til hadde rykte på seg for å ha skitne nåler, de lå overalt i rommet...vinduskarmer osv. Jeg kan få ap hvis jeg vil,velger å ikke ta det nå. Kommer overens med fact teamet,de respekterer mine valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Prøvde det en gang og det var veldig vondt, fikk ilende smerter der nålene satt. Var der da av psykiske årsaker,men orket det bare ikke. Hun jeg gikk til hadde rykte på seg for å ha skitne nåler, de lå overalt i rommet...vinduskarmer osv. Jeg kan få ap hvis jeg vil,velger å ikke ta det nå. Kommer overens med fact teamet,de respekterer mine valg. 

Hvorfor vil du ikke ta ap. Kanskje du få mer energi og bedre motivasjon. Jeg tar Zoloft og har bare to bivirkninger. Trøtthet og uro. Har du vart på smerteklinikk en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, Betti 11 skrev:

Hvorfor vil du ikke ta ap. Kanskje du få mer energi og bedre motivasjon. Jeg tar Zoloft og har bare to bivirkninger. Trøtthet og uro. Har du vart på smerteklinikk en gang?

Jeg vil ikke ta ap, vil være meg selv. Blir ikke meg selv av de. Der jeg var til utredning sist anbefalte de smerteklinikk, de syns det var rart jeg ikke hadde vært der så mye smerter som jeg hadde i kroppen. Og det var før trigeminusnevralgi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Snakket med sykepleieren i dag, han kunne ikke bestemme noe ang medisinering. Det måtte legen ta med psykiateren, og han ville nok ikke blande seg inn i medisiner jeg tok for trigeminusnevralgi. Det måtte hun ta med nevrolog. Vi hadde en fin samtale i dag og jeg følte han støttet meg ❤️ 

Så snakket vi om game of trhones :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg vil ikke ta ap, vil være meg selv. Blir ikke meg selv av de. Der jeg var til utredning sist anbefalte de smerteklinikk, de syns det var rart jeg ikke hadde vært der så mye smerter som jeg hadde i kroppen. Og det var før trigeminusnevralgi. 

Har du vært på smerteklinkk da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Har du vært på smerteklinkk da?

Nei jeg har ikke det, legen der jeg bodde da fulgte ikke opp det som stod i epikrisen. De mente jo jeg tok for mye paracet og ibux og, det gjør jeg fremdeles. Men jeg var ikke enig at det er for mye da, de anbefalte at jeg fikk hjelp til å redusere bruken av smertestillende og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei jeg har ikke det, legen der jeg bodde da fulgte ikke opp det som stod i epikrisen. De mente jo jeg tok for mye paracet og ibux og, det gjør jeg fremdeles. Men jeg var ikke enig at det er for mye da, de anbefalte at jeg fikk hjelp til å redusere bruken av smertestillende og.

Når du har fortsatt smerte, trenger du en annen medisin. Hjelper ikke Lyrica? Du trenger orden i medisinbruken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Nei jeg har ikke det, legen der jeg bodde da fulgte ikke opp det som stod i epikrisen. De mente jo jeg tok for mye paracet og ibux og, det gjør jeg fremdeles. Men jeg var ikke enig at det er for mye da, de anbefalte at jeg fikk hjelp til å redusere bruken av smertestillende og.

Kanskje du skulle vurdere et opphold på smerteklinikken (jeg vet ikke om det er innleggelse eller dagpost), det kan vel ikke skade? De er jo der for å hjelpe deg, ikke for å plage deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
38 minutter siden, Lillemus skrev:

Kanskje du skulle vurdere et opphold på smerteklinikken (jeg vet ikke om det er innleggelse eller dagpost), det kan vel ikke skade? De er jo der for å hjelpe deg, ikke for å plage deg.

Ja kanskje det, vet ikke hvor jeg må dra jeg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja kanskje det, vet ikke hvor jeg må dra jeg da. 

Spør sykepleieren eller på dagsenteret. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Lillemus skrev:

Spør sykepleieren eller på dagsenteret. :) 

Ja kan spørre der, vurderer sterkt å bytte lege :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Kanskje du skulle vurdere et opphold på smerteklinikken (jeg vet ikke om det er innleggelse eller dagpost), det kan vel ikke skade? De er jo der for å hjelpe deg, ikke for å plage deg.

Lillemus har rett. Det skulle du prøve. Du trenger jo godt medisin som virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...