Gå til innhold

Ukens trening uke 19


 cilie

Anbefalte innlegg

Jeg har trent en gang intervaller/styrke på senter og en gå/jogg i skogen. For lite, men likevel fornøyd med at jeg faktisk fikk til to økter slik uken har vært.

Jeg har hatt to uker med godteristopp nå, men det hjelper lite når karbo-avhengige meg kaster meg over alt av brød, hamburgerbrød, kjeks osv. Det er helt forferdelig - lyster på noe karbohydrat-rikt heeeeeele tiden... Men nå er det nok!!! Om 6 uker har jeg ferie, og jeg SKAL ned minst 5 kg innen det. Dette har jeg imidlertid sagt 100 ganger siden jul, så tar imot alt av råd, motivasjon osv jeg kan få, slik at jeg faktisk greier å gjennomføre dette nå🙏 Styggen på ryggen er jo i aller høyeste grad til stede dessverre... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
2 minutter siden, cilie skrev:

Jeg har trent en gang intervaller/styrke på senter og en gå/jogg i skogen. For lite, men likevel fornøyd med at jeg faktisk fikk til to økter slik uken har vært.

Jeg har hatt to uker med godteristopp nå, men det hjelper lite når karbo-avhengige meg kaster meg over alt av brød, hamburgerbrød, kjeks osv. Det er helt forferdelig - lyster på noe karbohydrat-rikt heeeeeele tiden... Men nå er det nok!!! Om 6 uker har jeg ferie, og jeg SKAL ned minst 5 kg innen det. Dette har jeg imidlertid sagt 100 ganger siden jul, så tar imot alt av råd, motivasjon osv jeg kan få, slik at jeg faktisk greier å gjennomføre dette nå🙏 Styggen på ryggen er jo i aller høyeste grad til stede dessverre... 

 

Jeg spakk i går dessverre, så ingen råd. Har gått ned 7 kilo på en måned, da har jeg spist lite men ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg spakk i går dessverre, så ingen råd. Har gått ned 7 kilo på en måned, da har jeg spist lite men ofte. 

7 kg på en mnd er jo superbra!! Bare å fortsette da etter sprekken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, cilie skrev:

Jeg har trent en gang intervaller/styrke på senter og en gå/jogg i skogen. For lite, men likevel fornøyd med at jeg faktisk fikk til to økter slik uken har vært.

Jeg har hatt to uker med godteristopp nå, men det hjelper lite når karbo-avhengige meg kaster meg over alt av brød, hamburgerbrød, kjeks osv. Det er helt forferdelig - lyster på noe karbohydrat-rikt heeeeeele tiden... Men nå er det nok!!! Om 6 uker har jeg ferie, og jeg SKAL ned minst 5 kg innen det. Dette har jeg imidlertid sagt 100 ganger siden jul, så tar imot alt av råd, motivasjon osv jeg kan få, slik at jeg faktisk greier å gjennomføre dette nå🙏 Styggen på ryggen er jo i aller høyeste grad til stede dessverre... 

 

Jeg har også godtestopp, og det er jo en fin start.

Jeg blir veldig sulten og sugen når jeg sover for lite. Har da heller ikke noe krefter å stå imot med når sulten/suget kommer for fullt.  Så mitt beste råd er å få nok søvn og hvile. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, cilie skrev:

7 kg på en mnd er jo superbra!! Bare å fortsette da etter sprekken.

 

Ja prøver på det nå. Bare mister motet når det kun blir 1 kilo på en uke som sist uke. Vil ned mer, har så masse å ta av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja prøver på det nå. Bare mister motet når det kun blir 1 kilo på en uke som sist uke. Vil ned mer, har så masse å ta av. 

1 kg i uka er jo kjempebra. En skal jo helst ikke gå ned mer. Lettere å sprekke også når en kjører så stram diett.

Jeg går ned ca 0,5 kg i uka og jeg har og så mye å ta av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg har også godtestopp, og det er jo en fin start.

Jeg blir veldig sulten og sugen når jeg sover for lite. Har da heller ikke noe krefter å stå imot med når sulten/suget kommer for fullt.  Så mitt beste råd er å få nok søvn og hvile. 

 

Det siste skjer nok ikke med det første... Men det er ofte der det ryker ja - når fokuset er å holde ut jobben og salaten blir byttet ut med først ett knekkebrød med brunost, som blir til to, så til tre, så til fire / og da kunne jeg helst fortsatt altså...

Det er utholdenheten / hodet det står på nå. Jeg vet godt hva som skal til. 

Så flink du er med godtestopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, emilie321 skrev:

1 kg i uka er jo kjempebra. En skal jo helst ikke gå ned mer. Lettere å sprekke også når en kjører så stram diett.

Jeg går ned ca 0,5 kg i uka og jeg har og så mye å ta av. 

Ok. Får bare være stor i sommer da, skal ikke på ferie uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, cilie skrev:

Det siste skjer nok ikke med det første... Men det er ofte der det ryker ja - når fokuset er å holde ut jobben og salaten blir byttet ut med først ett knekkebrød med brunost, som blir til to, så til tre, så til fire / og da kunne jeg helst fortsatt altså...

Det er utholdenheten / hodet det står på nå. Jeg vet godt hva som skal til. 

Så flink du er med godtestopp!

Takk! 

Det er faktisk lettere for meg å ha lange perioder med godtestopp for å så skeie ut en kort periode. Men jeg jukser litt. Er jeg borte og det serveres is/kake, så spiser jeg det. Nå er det ikke ofte jeg er borte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, emilie321 skrev:

Takk! 

Det er faktisk lettere for meg å ha lange perioder med godtestopp for å så skeie ut en kort periode. Men jeg jukser litt. Er jeg borte og det serveres is/kake, så spiser jeg det. Nå er det ikke ofte jeg er borte da.

Det er jo det som er sunt og normalt; kunne unne seg ett kakestykke - og nyte det med god samvittighet - innimellom. Slik jeg holder på, nyter jeg aldri og ender m å «spise hele kaken» 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, cilie skrev:

Det er jo det som er sunt og normalt; kunne unne seg ett kakestykke - og nyte det med god samvittighet - innimellom. Slik jeg holder på, nyter jeg aldri og ender m å «spise hele kaken» 😅

Ja, kjenner meg igjen. Et kakestykke er for mye, mens hele kaka er for lite. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det ble litt mindre enn ambisjonene: to joggeturer på 5km hver hvorav den ene var delvis ganske kjapp bare for å sjekke maskineriet. Skulle normalt tatt 10 km på den andre turen, men jeg skal delta i løp denne uken, så jeg ville spare meg litt. Føler ikke at jeg har kommet opp på nivået mitt etter vinteren, men får la det stå til. Har ikke noe spesielt mål om hvor fort jeg skal løpe, annet enn å ikke sprekke totalt.

I tillegg én styrketrening. Litt under par det også. (Målet mitt er 15 km jogging +  2x styrke)

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
15 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg spakk i går dessverre, så ingen råd. Har gått ned 7 kilo på en måned, da har jeg spist lite men ofte. 

Jeg er imponert over hvor fort dere går ned (og opp) i vekt. Jeg ville ALDRI, under noen omstendigheter klart å gå ned 7 kg på en måned. Den type viljestyrke har jeg bare ikke. (Jeg har kanskje en annen slags viljestyrke da: Svak, men utholdende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg er imponert over hvor fort dere går ned (og opp) i vekt. Jeg ville ALDRI, under noen omstendigheter klart å gå ned 7 kg på en måned. Den type viljestyrke har jeg bare ikke. (Jeg har kanskje en annen slags viljestyrke da: Svak, men utholdende)

Nå går jeg opp igjen, går fort opp og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg er imponert over hvor fort dere går ned (og opp) i vekt. Jeg ville ALDRI, under noen omstendigheter klart å gå ned 7 kg på en måned. Den type viljestyrke har jeg bare ikke. (Jeg har kanskje en annen slags viljestyrke da: Svak, men utholdende)

Den er nok den beste. Det å være litt grå og ikke helt kritt-hvit eller bek-svart. Sistnevnte er nok oppskriften på jojo-slanking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Nå går jeg opp igjen, går fort opp og...

Kan du ikke fortsette slik du gjorde da du gikk ned? Evt. legge til noe mer, slik at det blir levelig og heller saktere ned? (Jada, lettere å gi andre råd. Særlig på en mandag...) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
26 minutter siden, cilie skrev:

Kan du ikke fortsette slik du gjorde da du gikk ned? Evt. legge til noe mer, slik at det blir levelig og heller saktere ned? (Jada, lettere å gi andre råd. Særlig på en mandag...) 

Får forsette i morgen, ble så deprimert og irritert i dag at jeg bare hev innpå :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkelsbær

Jeg prøver å gå ned en halv kilo i uka, og det går for det meste bra, men ikke alle ukene er like vellykket. Min "kur" består i å være forsiktig med mat i ukedagene (spiser skikkelig kveldsmat for å ikke starte snoking i kjøkkenskuffene -_-). I helgene spiser jeg for det meste det jeg har lyst på. På vekta ser det ut til at jeg går ned 1 kilo fra mandag til fredag, og opp igjen en halv kilo på helga. Jeg er i grunnen fornøyd med dette, og ikke så vanskelig og gjennomføre. Har som mål å gå ned 10 kilo i løpet av 2019.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...