Gå til innhold

Hvordan regne ut kalorier? Hvordan gå ned i vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har et svært begrenset kosthold grunnet allergi og intoleranser, og uutredet sykdom. Jeg spiser i praksis kun lyst brød, poteter, kjøtt og meieriprodukter. Ingen grønnsaker, ikke frukt. Og nå er jeg tykk. Altså, det sier sikkert seg selv... Men uansett:

Hvordan bør måltidene mine se ut for at jeg går ned i vekt? Kan jeg spise en kvart baguett med sylte og bittelitt bremykt på til frokost, lunsj og kvelds? Dvs at jeg fortærer 1 hel baguett i løpet av dagen, i tillegg til middagen, bare at jeg fordeler den utover dagen.

Hva bør middagen bestå av? (Hvor mye). Er det for mye med 2 koteletter og 4 poteter liksom? 
Må man alltid spise én porsjon? Hva med på lørdag? 

Jeg har overdrevet kraftig med tanke på boller, krumkaker, pepperkaker, muffins, kake osv. Og der kutter jeg 100%. Men maten ellers må det være noe i veien med den og.

Anonymkode: 4d541...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et svært begrenset kosthold grunnet allergi og intoleranser, og uutredet sykdom. Jeg spiser i praksis kun lyst brød, poteter, kjøtt og meieriprodukter. Ingen grønnsaker, ikke frukt. Og nå er jeg tykk. Altså, det sier sikkert seg selv... Men uansett:

Hvordan bør måltidene mine se ut for at jeg går ned i vekt? Kan jeg spise en kvart baguett med sylte og bittelitt bremykt på til frokost, lunsj og kvelds? Dvs at jeg fortærer 1 hel baguett i løpet av dagen, i tillegg til middagen, bare at jeg fordeler den utover dagen.

Hva bør middagen bestå av? (Hvor mye). Er det for mye med 2 koteletter og 4 poteter liksom? 
Må man alltid spise én porsjon? Hva med på lørdag? 

Jeg har overdrevet kraftig med tanke på boller, krumkaker, pepperkaker, muffins, kake osv. Og der kutter jeg 100%. Men maten ellers må det være noe i veien med den og.

Anonymkode: 4d541...d6d

Matmengde er umulig å anslå uten å vite vekt og høyde. Er du i ferd med å bli utredet? Det er jo første punkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er det for mye av feil karbohydrater det ligger, raske typer med mye sukker.

ved vektnedgang bør man også øke proteiner noe, kroppen bruker 25+% mer energi og og bearbeide det kontro karbohydrat.

ved dietter om mål om ned i vekt og redusere fette, reduserer man karbohydrater og øker proteiner.

Man må spise de rette tingene som holder blodsukkret i balanse for og være mett og unngå søtsug.

Kombinasjonen kosthold og trening ilag er og foretrekke.

Det sies at 80% av resulatene ligger i naturligvis i hva vi spiser, det er på kjøkkenet det skjer.

 

Midagen bør stå av rent kjøtt,magert, kylling,kalkun,fisk,biff,tunnfisk osv.

Fullkornsprodukter inneholder mer næring, eks pasta,ris, andre

Det finnes helt sikkert typer grønnsaker du kan spise? du sier du ikke spiser det.

Du spør om man alltid skal spise 1 porsjon?

Ofte tar det noe tid og registerer hvor mett man er, vis man spiser fort/mye på kort tid er dette noe man ikke merker før etterhvert.

Man kan vell kose seg på lørdag, vis man er flink i ukedagene er mit forslag.

Endret av Sunset90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...