Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Hvordan regne ut kalorier? Hvordan gå ned i vekt?

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg har et svært begrenset kosthold grunnet allergi og intoleranser, og uutredet sykdom. Jeg spiser i praksis kun lyst brød, poteter, kjøtt og meieriprodukter. Ingen grønnsaker, ikke frukt. Og nå er jeg tykk. Altså, det sier sikkert seg selv... Men uansett:

Hvordan bør måltidene mine se ut for at jeg går ned i vekt? Kan jeg spise en kvart baguett med sylte og bittelitt bremykt på til frokost, lunsj og kvelds? Dvs at jeg fortærer 1 hel baguett i løpet av dagen, i tillegg til middagen, bare at jeg fordeler den utover dagen.

Hva bør middagen bestå av? (Hvor mye). Er det for mye med 2 koteletter og 4 poteter liksom? 
Må man alltid spise én porsjon? Hva med på lørdag? 

Jeg har overdrevet kraftig med tanke på boller, krumkaker, pepperkaker, muffins, kake osv. Og der kutter jeg 100%. Men maten ellers må det være noe i veien med den og.

Anonymkode: 4d541...d6d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Lillemus
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et svært begrenset kosthold grunnet allergi og intoleranser, og uutredet sykdom. Jeg spiser i praksis kun lyst brød, poteter, kjøtt og meieriprodukter. Ingen grønnsaker, ikke frukt. Og nå er jeg tykk. Altså, det sier sikkert seg selv... Men uansett:

Hvordan bør måltidene mine se ut for at jeg går ned i vekt? Kan jeg spise en kvart baguett med sylte og bittelitt bremykt på til frokost, lunsj og kvelds? Dvs at jeg fortærer 1 hel baguett i løpet av dagen, i tillegg til middagen, bare at jeg fordeler den utover dagen.

Hva bør middagen bestå av? (Hvor mye). Er det for mye med 2 koteletter og 4 poteter liksom? 
Må man alltid spise én porsjon? Hva med på lørdag? 

Jeg har overdrevet kraftig med tanke på boller, krumkaker, pepperkaker, muffins, kake osv. Og der kutter jeg 100%. Men maten ellers må det være noe i veien med den og.

Anonymkode: 4d541...d6d

Matmengde er umulig å anslå uten å vite vekt og høyde. Er du i ferd med å bli utredet? Det er jo første punkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sunset90
Posted (edited)

Ofte er det for mye av feil karbohydrater det ligger, raske typer med mye sukker.

ved vektnedgang bør man også øke proteiner noe, kroppen bruker 25+% mer energi og og bearbeide det kontro karbohydrat.

ved dietter om mål om ned i vekt og redusere fette, reduserer man karbohydrater og øker proteiner.

Man må spise de rette tingene som holder blodsukkret i balanse for og være mett og unngå søtsug.

Kombinasjonen kosthold og trening ilag er og foretrekke.

Det sies at 80% av resulatene ligger i naturligvis i hva vi spiser, det er på kjøkkenet det skjer.

 

Midagen bør stå av rent kjøtt,magert, kylling,kalkun,fisk,biff,tunnfisk osv.

Fullkornsprodukter inneholder mer næring, eks pasta,ris, andre

Det finnes helt sikkert typer grønnsaker du kan spise? du sier du ikke spiser det.

Du spør om man alltid skal spise 1 porsjon?

Ofte tar det noe tid og registerer hvor mett man er, vis man spiser fort/mye på kort tid er dette noe man ikke merker før etterhvert.

Man kan vell kose seg på lørdag, vis man er flink i ukedagene er mit forslag.

Edited by Sunset90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...