Gå til innhold

Hva tenker du om sjamaner ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.vgtv.no/video/177016/her-hevder-shaman-durek-at-han-kan-rotere-atomkjerner-og-redusere-alder

Denne sjamenen har kapret prinsesse marthas hjerte, og kommer med store påstander om bla.a at han kan helbrede folk gjennom diverse ritualer, han kan også rotere atomkjerner og elektroner og dette reduserer folks alder, angivelig

Tanker? Er DPS fortiden sjamanisme fremtiden? 😂

Kjør debatt ! :) 

Anonymkode: b3481...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.vgtv.no/video/177016/her-hevder-shaman-durek-at-han-kan-rotere-atomkjerner-og-redusere-alder

Denne sjamenen har kapret prinsesse marthas hjerte, og kommer med store påstander om bla.a at han kan helbrede folk gjennom diverse ritualer, han kan også rotere atomkjerner og elektroner og dette reduserer folks alder, angivelig

Tanker? Er DPS fortiden sjamanisme fremtiden? 😂

Kjør debatt ! :) 

Anonymkode: b3481...357

Må innrømme at jeg alltid lurer på hvor mye psykdom det er inne i bildet når jeg leser om slike folk.

Ellers traff han vel ikke helt med denne kommentaren 😝 🙈: "To be loved or not to be loved for I'd rather be loved unconditionally then not to be loved at all. "

 

https://www.instagram.com/p/BxX_WALBtIP/?utm_source=ig_embed

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.vgtv.no/video/177016/her-hevder-shaman-durek-at-han-kan-rotere-atomkjerner-og-redusere-alder

Denne sjamenen har kapret prinsesse marthas hjerte, og kommer med store påstander om bla.a at han kan helbrede folk gjennom diverse ritualer, han kan også rotere atomkjerner og elektroner og dette reduserer folks alder, angivelig

Tanker? Er DPS fortiden sjamanisme fremtiden? 😂

Kjør debatt ! :) 

Anonymkode: b3481...357

Leste ikke så nøye om Martha,  men var det ikke noe om at hun er synsk og har kontakt med engler derfor drev hun en Engleskole tidligere ? Eller er det meg som husker feil ? 

Anonymkode: d6a58...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uansett dømmer ikke Marthas valg  og tro i livet selv om jeg ikke likte det jeg hørte om synske evner osv. For det tror jeg ikke på. 

Anonymkode: d6a58...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.vgtv.no/video/177016/her-hevder-shaman-durek-at-han-kan-rotere-atomkjerner-og-redusere-alder

Denne sjamenen har kapret prinsesse marthas hjerte, og kommer med store påstander om bla.a at han kan helbrede folk gjennom diverse ritualer, han kan også rotere atomkjerner og elektroner og dette reduserer folks alder, angivelig

Tanker? Er DPS fortiden sjamanisme fremtiden? 😂

Kjør debatt ! :) 

Anonymkode: b3481...357

Hun trekker hele kongefamilien ned i søla. Bare pinlig.

Anonymkode: 28ccc...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Xtra skrev:

Må innrømme at jeg alltid lurer på hvor mye psykdom det er inne i bildet når jeg leser om slike folk.

Ellers traff han vel ikke helt med denne kommentaren 😝 🙈: "To be loved or not to be loved for I'd rather be loved unconditionally then not to be loved at all. "

 

https://www.instagram.com/p/BxX_WALBtIP/?utm_source=ig_embed

 

 

Jeg ser ingen grunn til å tenke at det er psykdom som ligger til grunn for nyreligiøse forestillinger. Slik virkelighetsforståelse ligger fjernt fra min, men når det gjelder trosspørsmål så er jeg i mot å assosiere dette med psykisk lidelse uten andre holdepunkter for sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg er alltid skeptisk til folk som ikke har beina godt plantet på jorda, så jeg tror ikke valget til Martha nå går noe bedre enn hennes første valg. 

Triste greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, Xtra skrev:

"Nummer fire i arverekken til det norske kongehuset har blitt kjæreste med en sjaman.

Smak på den, alle kritikere som mente at det var galt av kronprins Harald å gifte seg med Sonja Haraldsen."

 

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/6jWqrr/marthas-engel?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

 

Jeg tenker gamlekongene roterer i sarkofagene nu.

Anonymkode: 28ccc...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, frosken skrev:

Jeg ser ingen grunn til å tenke at det er psykdom som ligger til grunn for nyreligiøse forestillinger. Slik virkelighetsforståelse ligger fjernt fra min, men når det gjelder trosspørsmål så er jeg i mot å assosiere dette med psykisk lidelse uten andre holdepunkter for sykdom. 

Dette har du nok bedre greie på enn meg, men i jeg har vanskelig for å forstå at dette ikke er snakk om vrangforestillinger. Hvis man altså virkelig tror på det selv, og ikke bare er en lurendreier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Dette har du nok bedre greie på enn meg, men i jeg har vanskelig for å forstå at dette ikke er snakk om vrangforestillinger. Hvis man altså virkelig tror på det selv, og ikke bare er en lurendreier.

Mener du da også at hele den delen av verdens befolkning som tror på Den hellige ånd har vrangforestillinger i psykiatrisk forstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, frosken skrev:

Mener du da også at hele den delen av verdens befolkning som tror på Den hellige ånd har vrangforestillinger i psykiatrisk forstand?

Ja det kan du si. Og min gamle lege sa det var ikke noe galt i min tro heller, så ikke på det som vrangforestillinger han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, frosken skrev:

Mener du da også at hele den delen av verdens befolkning som tror på Den hellige ånd har vrangforestillinger i psykiatrisk forstand?

Det er et godt spørsmål, som jeg også har stilt meg selv, og som jeg ikke har noe godt svar på. Jeg gjør vel egentlig ikke det, men mulig det dermed er noe sviktende logikk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, frosken skrev:

Mener du da også at hele den delen av verdens befolkning som tror på Den hellige ånd har vrangforestillinger i psykiatrisk forstand?

Eneste grunnen til at det ikke regnes som psykt er fordi det er då mange som tror det.

Anonymkode: 28ccc...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Listefyll "ved kommunevalget?

Eller media som trenger gladnyheter?

Anonymkode: 5860a...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
9 minutter siden, Xtra skrev:

Dette har du nok bedre greie på enn meg, men i jeg har vanskelig for å forstå at dette ikke er snakk om vrangforestillinger. Hvis man altså virkelig tror på det selv, og ikke bare er en lurendreier.

De fleste jeg kjenner som er opptatt av slikt, sliter i større eller mindre grad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
16 minutter siden, Xtra skrev:

Det er et godt spørsmål, som jeg også har stilt meg selv, og som jeg ikke har noe godt svar på. Jeg gjør vel egentlig ikke det, men mulig det dermed er noe sviktende logikk der.

Jeg mener at det ikke er vrangforestillinger i psykiatrisk forstand å være religiøs på linje med samfunnet man er i. Det er mange oppegående mennesker som er religiøse. Jeg tipper enkelte ting vi gjør vil fremstå som galskap i fremtiden, men jeg vet dessverre ikke hvilke ting ;)

Nei, jeg vet ikke hva jeg skal si om sjamanen. Roterer atomkjerner for å skru tilbake alderen? Det er ikke noe vits i å kommentere det i grunnen.

Jeg håper de får det bra. De får bare styre med sine ting.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Märtha Louise misbruker prinsessetittelen til å spre overtro, humbug og falske løfter om å kurere sykdom og kreft. Og Den norske kirke lar seg misbruke som vertskap for bullshit.

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/pLKQ7W/Prinsesse-Mrtha-Louise-ma-selvfolgelig-fa-vare-kjareste-med-hvem-hun-vil-Problemet-er-et-kommersielt-samarbeid-med-en-sjaman--Ingeborg-Senneset

Anonymkode: 28ccc...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Mærta har en rar smak i menn.......

 

Hilsen kjekk men lubben kar, med 20 års ansiennitet hos nav. (som bruker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...