Gå til innhold

Hva tenker du om sjamaner ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte( relgiøse) tror at alt går an og dem om det.

Anonymkode: 5860a...31e

Mulig at de er veldig religiøse og har spesielle troer, men samtidig så kan jeg se på begge som to psykisk syke mennesker med tanke på at de tror så besatt på det åndelige og at de tror de er synske osv.. 

Anonymkode: d6a58...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leser ordet sjarmøren istedet for sjarman  ;)

Anonymkode: d6a58...f93

😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror mye i nyhetene burde tones veldig ned eller at ting ble mere henvendt til de respektive menigheter eller tilhengere.

Anonymkode: 5860a...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler at mer og mer i nyhetene ikke " er ment " for meg og burde formidles til mer pengesterke mennesker. Litteratur og  helsetjenester og alt.

Anonymkode: 5860a...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 14.5.2019 den 14.51, Xtra skrev:

Spørsmålet er vel om de virkelig tror på det selv, slik jeg tror Märtha gjør. Denne "sjamanen" vet jeg lite om, men jeg aner ugler i mosen når jeg hører om turneer med dyre billetter og betalt "healing".

Jeg tror det glir over I hverandre. Han har ikke råd til å tvile når han tjener masse penger på å utøve troen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly

Og spørsmålet er: hva er sant og ikke sant? I ene artikkelen står det at kjæresten til Martha er synsk og forutså world trade center - tragedien på forhånd, men ville ikke stoppe det fordi han mener at ethvert menneske har sin skjebne...... Er dette noe som han faktisk har sagt ? Eller er det tull? Mye som skrives i media om personer er iblant usant.  Men har han derimot sagt alt dette så synes jeg at det er ganske så sprøtt. Min mening. Men Martha og han passer sammen for hun elsker det åndelige og sier hun er synsk ifølge media også. 

Jeg er ikke imot noen av dem. Jeg kan ikke uttale meg om hva som er skrevet som er sant eller ikke. Kjenner dem ikke og vet ikke annet enn hva jeg leser om dem. Jeg håper på at de to er lykkelige og at forholdet varer.  Men jeg håper ikke at de er så sprø som de fremstås av media

 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mange av oss er oppvokst med media og har ved jul og nyttår og ellers i året ( tittenteiandrefondrei) fulgt kongefamilien også i mer vitenskapelige TV programmer med Boman - Larsen. Programkonsemp  som ble en del  av også vanlige menneskers liv med mere utbredelse av media. Husker en i familien som etter et slikt TV program uttalte at han" var kongens mann". Følelser med andre ord også involvert som man ikke behøver undervurdere.

Både kronprinsessen og denne sjamanpersonen av yrke og ellers "mennesker i media "er jo mennesker som ikke trenger å tenke som folk flest. De kan mere fritt velge sine egne veier i livet. De behøver ikke måles på at de aldri ble kirurg eller forretningsadvokat eller noen yrkesbetegnelse kanskje i det hele tatt. Vi i folkemassene ville kanskje gjort som dem om vi hadde kunnet. Jeg tror heller ikke man bør undervurdere de store kunnskaper disse "menneskene i media" er innehaver av og internasjonal innflytelse. Mange har trykket dem til sine hjerter over hele verden tror jeg utover vi her i Norge tror jeg. Bilder taler mye for seg og flyr over hele verden som de alltid har gjort. Enda raskere i våre dager.

Jeg leser av og til disse ukebladene ikke bare på grunn av inspirerende strikkeoppskrifter ( ender som regel med å bruke de oppskriftene jeg bare " kan" i hodet funnet gjennom prøving og feiling skal jeg være ærlig) men har ikke så stor tro på hva jeg leser utover dette.Tar mye med mer enn en klype salt og det er mye bare bilder av mennesker og klær og et lite blikk inn i samfunnsrolle som ellers ikke er så mye " oppe i media" men liv som nok er mer strevsomme og utsatte enn de flestes.  I akademisk tradisjon er ukebladoppslag lite troverdig har jeg inntrykk av og kanskje med rette. Er veldig enig i det siste.

Tror bare dette er mennesker som brukes av media for hva de er verd og at man må ta høyde for også dette. Markedsføringskrefter fra A til Å.. trendsetting og ønske om tjene penger for så mange.

Enkelte mennesker behøver ikke tenke som folk flest tror jeg bare.

Anonymkode: 5860a...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 timer siden, Thebutterfly skrev:

Og spørsmålet er: hva er sant og ikke sant? I ene artikkelen står det at kjæresten til Martha er synsk og forutså world trade center - tragedien på forhånd, men ville ikke stoppe det fordi han mener at ethvert menneske har sin skjebne...... Er dette noe som han faktisk har sagt ? Eller er det tull? Mye som skrives i media om personer er iblant usant.  Men har han derimot sagt alt dette så synes jeg at det er ganske så sprøtt. Min mening. Men Martha og han passer sammen for hun elsker det åndelige og sier hun er synsk ifølge media også. 

Jeg er ikke imot noen av dem. Jeg kan ikke uttale meg om hva som er skrevet som er sant eller ikke. Kjenner dem ikke og vet ikke annet enn hva jeg leser om dem. Jeg håper på at de to er lykkelige og at forholdet varer.  Men jeg håper ikke at de er så sprø som de fremstås av media

 

Martha er et selværklært høysensitivt orkidebarn og slike blomstrer mye vakrere enn alle andre 🙄 ( i følge henne selv )

Ja, hun er vakker og man kan se at hun stråler, men jeg mistenker henne for å være ganske naiv dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Martha er et selværklært høysensitivt orkidebarn og slike blomstrer mye vakrere enn alle andre 🙄 ( i følge henne selv )

Ja, hun er vakker og man kan se at hun stråler, men jeg mistenker henne for å være ganske naiv dessverre. 

Ja hun er veldig vakker. Og hun stråler mer enn noensinne. Holder seg utrolig ung og flott. Men hun er for sensitiv til å overta tronen. Og hun virker syk som tror at engler tar kontakt med henne utfra hva jeg leser om henne.. Men jeg vet ikke om det som skrives er sant. Mulig jeg hadde fått et motsatt inntrykk dersom jeg kjente henne men alt dette som jeg leser om hennes tro på engler og hennes synske evner og valget av mann som virker like galen får meg til å få frysninger. Men jeg unner dem lykken begge to. Men trist at de er så overbevist av sånne åndelige spesielle ting. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Ja hun er veldig vakker. Og hun stråler mer enn noensinne. Holder seg utrolig ung og flott. Men hun er for sensitiv til å overta tronen. Og hun virker syk som tror at engler tar kontakt med henne utfra hva jeg leser om henne.. Men jeg vet ikke om det som skrives er sant. Mulig jeg hadde fått et motsatt inntrykk dersom jeg kjente henne men alt dette som jeg leser om hennes tro på engler og hennes synske evner og valget av mann som virker like galen får meg til å få frysninger. Men jeg unner dem lykken begge to. Men trist at de er så overbevist av sånne åndelige spesielle ting. 

Hva er trist med åndelige ting? Det gjør noe positivt med livet o kanskje de kan opplyse andre litt, de trenger det. Det som er trist i denne saken er fordommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hva er trist med åndelige ting? Det gjør noe positivt med livet o kanskje de kan opplyse andre litt, de trenger det. Det som er trist i denne saken er fordommer. 

Det som er trist er at hun (de) bruker prinsessetittelen til å tjene penger på lureri.

Anonymkode: 28ccc...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er trist er at hun (de) bruker prinsessetittelen til å tjene penger på lureri.

Anonymkode: 28ccc...3bc

Poenget er at det er ikke lureri,og de tror på det 100 %. Og det gjør jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Poenget er at det er ikke lureri,og de tror på det 100 %. Og det gjør jeg også. 

Det er lureri. Det er bare du som er lettlurt.

Anonymkode: 28ccc...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lureri. Det er bare du som er lettlurt.

Anonymkode: 28ccc...3bc

Det spirituelle er ekte for mange mennesker, inkludert meg. Og jeg syns det er fint at de snakker åpent om det, kanskje folk kan lære noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det spirituelle er ekte for mange mennesker, inkludert meg. Og jeg syns det er fint at de snakker åpent om det, kanskje folk kan lære noe. 

Ja, men hun trenger ikke å bruke prinsesse tittelen for å markedsføre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det spirituelle er ekte for mange mennesker, inkludert meg. Og jeg syns det er fint at de snakker åpent om det, kanskje folk kan lære noe. 

Det burde være åpenbart for de fleste at shaman Durex driver med lureri når han bl.a. hevder han har helbredet nyrestein- og bukspyttkjertelbetennelse. Og han kurerer kreft om den syke har krefter til å helbrede seg selv. Han drar inn millioner i året på å lure folk. Og nå skal altså det norske kongehuset bli dratt inn i denne geskjeften. Prinsessen burde skamme seg.

 

Anonymkode: 28ccc...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, emilie321 skrev:

Ja, men hun trenger ikke å bruke prinsesse tittelen for å markedsføre dette.

Nei det gjør hun vel heller ikke, hun er født som prinsesse og det kan ikke hun noe for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det burde være åpenbart for de fleste at shaman Durex driver med lureri når han bl.a. hevder han har helbredet nyrestein- og bukspyttkjertelbetennelse. Og han kurerer kreft om den syke har krefter til å helbrede seg selv. Han drar inn millioner i året på å lure folk. Og nå skal altså det norske kongehuset bli dratt inn i denne geskjeften. Prinsessen burde skamme seg.

 

Anonymkode: 28ccc...3bc

Det er ikke sant det som står i media, det er fake news. Han har aldri hevdet å kunne kurere krevft, det avkreftet han på frokost tv. Prinsessen burde være stolt som har funnet seg en sjaman. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Thebutterfly skrev:

Ja hun er veldig vakker. Og hun stråler mer enn noensinne. Holder seg utrolig ung og flott. Men hun er for sensitiv til å overta tronen. Og hun virker syk som tror at engler tar kontakt med henne utfra hva jeg leser om henne.. Men jeg vet ikke om det som skrives er sant. Mulig jeg hadde fått et motsatt inntrykk dersom jeg kjente henne men alt dette som jeg leser om hennes tro på engler og hennes synske evner og valget av mann som virker like galen får meg til å få frysninger. Men jeg unner dem lykken begge to. Men trist at de er så overbevist av sånne åndelige spesielle ting. 

Jeg kjenner ( eller kjente, vi har ikke kontakt lenger )  noen som gikk på engleskolen og jeg mener det som skrives  er sant. Da jeg ble skilt var det er helvetes mas fra hen om å bli med til Martha for å få healing 😂

Jeg sa som sant var at jeg healet meg selv ved å ta på meg turskoa og stikke ut i naturen med fotoapparatet.

Jeg måtte bli mer og mer bestemt før maset tok slutt 🙂

Hen ønsket at jeg respekterte hen, men da fikk hen jaggu respektere min holdning til dette også. 

Det som jeg synes er trist med slik virksomhet er at det tiltrekker seg mennesker som har problemer nok i fra før av. De leter etter lykken i livet , men leter på feil sted og bruker penger på tull. Kunne like godt kastet pengene rett i dass.

Jeg vet at jeg ikke bør dømme folk jeg ikke kjenner , men jeg tenker at det er noe psykopatisk over slik virksomhet. Behovet for makt og penger er større enn omsorgen for de de lurer. Og nå kan han derre sjarlatanen sikkert tjene enda mer penger på å flå sårbare mennesker nå når han kan titulere seg som kjæresten til ei prinsesse.

Får frysninger av slike.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke sant det som står i media, det er fake news. Han har aldri hevdet å kunne kurere krevft, det avkreftet han på frokost tv.

Da juger han. Han har selv skrevet dette på sin egen hjemmeside.

1 time siden, stjernestøv skrev:

Prinsessen burde være stolt som har funnet seg en sjaman. 

Dette er pinlig for både kongehuset, og kongeriket Norge. Folk i resten av verden ler seg fordervet av dette.

Anonymkode: 28ccc...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...