Gå til innhold

Hva tenker du om sjamaner ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det finnes overnaturlige krefter. Problemet er at folk ikke klarer å skille mellom hva som er av det gode og ikke. Shamaner driver med åndemaning og er ikke overgitt til gode krefter uansett hvor mye de snakker om kjærlighet. Dette er « ulv i fåreklær». 

Anonymkode: 8fd34...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes overnaturlige krefter. Problemet er at folk ikke klarer å skille mellom hva som er av det gode og ikke. Shamaner driver med åndemaning og er ikke overgitt til gode krefter uansett hvor mye de snakker om kjærlighet. Dette er « ulv i fåreklær». 

Anonymkode: 8fd34...0dd

Dette er religiøst tullball. Det finnes hverken gode eller onde overnaturlige krefter. 

Anonymkode: 28ccc...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Xtra skrev:

Må innrømme at jeg alltid lurer på hvor mye psykdom det er inne i bildet når jeg leser om slike folk.

Ellers traff han vel ikke helt med denne kommentaren 😝 🙈: "To be loved or not to be loved for I'd rather be loved unconditionally then not to be loved at all. "

https://www.instagram.com/p/BxX_WALBtIP/?utm_source=ig_embed

Tenk at hun skulle finne en som får Ari Bern til å se ut som en jordnær og traust Hverman Hvermansen, hvem skulle trodd :D :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.vgtv.no/video/177016/her-hevder-shaman-durek-at-han-kan-rotere-atomkjerner-og-redusere-alder

Denne sjamenen har kapret prinsesse marthas hjerte, og kommer med store påstander om bla.a at han kan helbrede folk gjennom diverse ritualer, han kan også rotere atomkjerner og elektroner og dette reduserer folks alder, angivelig

Tanker? Er DPS fortiden sjamanisme fremtiden? 😂

Kjør debatt ! :) 

Anonymkode: b3481...357

Jeg synes i grunnen at kongefamilien speiler på en god måte mange av strømningene rundt om i mange norske familier i vår tid jeg. Barna går sine egne veier og alle prøver å følge med i tiden gjennom sine " roller". Her er engasjement og innsats på alle områder og at de kongelige bryr seg tror jeg ingen tviler på.

Personlig tror jeg ikke på så mye " religiøst lenger" og synes mye rart.

 

Anonymkode: 5860a...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariaflyfly
13 timer siden, Kayia skrev:

Tenk at hun skulle finne en som får Ari Bern til å se ut som en jordnær og traust Hverman Hvermansen, hvem skulle trodd :D :P 

Det var min første tanke også. Det skal godt gjøres å få han til å framstå som velfungerende og jordnær. Imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Kayia skrev:

Tenk at hun skulle finne en som får Ari Bern til å se ut som en jordnær og traust Hverman Hvermansen, hvem skulle trodd :D :P 

Eksakt min tanke også - ja, hvem skulle trodd svulstige Ari skulle fremstå som helt A4 :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg er alltid skeptisk til folk som ikke har beina godt plantet på jorda, så jeg tror ikke valget til Martha nå går noe bedre enn hennes første valg. 

Triste greier.

Enig i det. Hun virker til å like litt menn utenom den vanlige typen mann. 

Anonymkode: d6a58...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg mener at det ikke er vrangforestillinger i psykiatrisk forstand å være religiøs på linje med samfunnet man er i. Det er mange oppegående mennesker som er religiøse. Jeg tipper enkelte ting vi gjør vil fremstå som galskap i fremtiden, men jeg vet dessverre ikke hvilke ting ;)

Nei, jeg vet ikke hva jeg skal si om sjamanen. Roterer atomkjerner for å skru tilbake alderen? Det er ikke noe vits i å kommentere det i grunnen.

Jeg håper de får det bra. De får bare styre med sine ting.

 

Er enig i at de må styre på med sine ting   

Jeg mener Martha virker litt vel sprø i det som hun sier av og til , men jeg har eller å ingen grunner til å si noe negativt om verken nye mannen eller Ari.  Og for all del det kan godt være at jeg ville elsket alle disse tre personene om jeg hadde møtt dem. Vet ikke mye om dem. Men jeg har fått et inntrykk av Martha som en person med litt problemer med sine egne tanker og tro, og dermed så virker hun litt sprø. 

Anonymkode: d6a58...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er enig i at de må styre på med sine ting   

Jeg mener Martha virker litt vel sprø i det som hun sier av og til , men jeg har eller å ingen grunner til å si noe negativt om verken nye mannen eller Ari.  Og for all del det kan godt være at jeg ville elsket alle disse tre personene om jeg hadde møtt dem. Vet ikke mye om dem. Men jeg har fått et inntrykk av Martha som en person med litt problemer med sine egne tanker og tro, og dermed så virker hun litt sprø. 

Anonymkode: d6a58...f93

Det negative i mine øyne er at sjaman = sjarlatan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemet er her at det finnes åndsmakter. Folk flest tror de er så opplyste og gjør narr av dette uten egentlig å ha kjennskap til det åndelige. Denne mannen har ikke med det gode å gjøre , det er en fare fordi han faktisk kan gjøre skade mens folk tror det er harmløst tull. 

Anonymkode: 8fd34...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty

Sjamaner er like ufarlige som kristendommen. DVS att den ikke er værre. For kristendommen er slett ikke harmløs. Bare se på hvordan mange barn blir skremt, bedrevet åndeutdrivelse på osv, truet med helvete og slike ting. Att kristendommen er bedre en sjamanisme er bare tull. Det er ikke noen som helst forskjell på faregrad, religion fordummer, forenkler og ødelegger menneskesinn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er her at det finnes åndsmakter. Folk flest tror de er så opplyste og gjør narr av dette uten egentlig å ha kjennskap til det åndelige.

Dette er bare primitiv overtro. 

Anonymkode: 28ccc...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, kupton skrev:

Sjaman og sjarlatan ligner. Det er bare juks og fanteri.

Spørsmålet er vel om de virkelig tror på det selv, slik jeg tror Märtha gjør. Denne "sjamanen" vet jeg lite om, men jeg aner ugler i mosen når jeg hører om turneer med dyre billetter og betalt "healing".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Han kan stoppe aldring, så han må jo være et varp. Ønsker meg en slik jeg også😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, Xtra skrev:

Eksakt min tanke også - ja, hvem skulle trodd svulstige Ari skulle fremstå som helt A4 :D 

Haha den er jeg enig i. Ari er nå blitt en a4 menneske. :D

Anonymkode: d6a58...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Han kan stoppe aldring, så han må jo være et varp. Ønsker meg en slik jeg også😜

Hahaha. Vi er bare misunnelige på Martha hele gjengen  ;)

Anonymkode: d6a58...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...