Gå til innhold

Får panikk og drikker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg går i poliklinisk behandling for spiseforstyrrelser. Jeg har i en årrekke også hatt et alkoholproblem, hvorav vekten har vært veldig varierende, opp og ned 5-10 kg. Vekten har vært svingende fordi jeg i perioder har spist ekstremt lite pga mye kcal i alkohol, mens i andre perioder har jeg spist masse drittmat sammen med drikkingen og gitt f* i kcal. For over ett år siden kuttet jeg alkohol tvert, og har kun inntatt det i sosiale settinger uten problem. Men det var også da spiseforstyrrelsen blusset opp igjen. Jeg gikk fra å spise veldig sunt til stadig å begrense matinntaket og kg raste av. Heldigvis tok jeg tak i dette og ble henvist til poliklinisk behandling.

Problemene har ballet seg på den siste uken. Har fått beskjed om å spise regelmessig, med 3-4 hovedmåltider og noen mellommåltider. Videre må jeg øke matmengden med 500 kcal per dag for å gå opp 0,5 kg. Jeg er veldig motivert for dette, men de siste 3 dagene har jeg fått nærmest panikkanfall. Jeg har f.eks ikke spist frokost på 10 år da jeg aldri er sulten om morgenen. Nå har jeg tvunget i meg mat på morgenen, og synes det er forferdelig. Jeg har også lagt inn et ekstra måltid på ettermiddagen, og det er her panikken oppstår. Jeg vet ikke hvorfor, men ender opp med å drikke en øl på styrten før dette måltidet. Etterpå får jeg dårlig samvittighet og ønsker ikke tilbake til alkoholen, men tar meg likevel to øl til. Samtidig vil jeg opp i vekt ved hjelp av skikkelig mat. Når jeg økte matinntaket har jeg fått magesmerter, og har konstant hodepine. Har også følt meg kvalm og dårlig matlyst. Dette tror jeg er stress, men vet ikke. Det er også slik at jeg ikke kommer meg ut av huset fordi jeg føler jeg må spise hver 3. time, og er redd for å «skuffe» behandleren min. Jeg må loggføre alt jeg spiser og når jeg spiser.

dette ble veldig langt, men er kjempefortvilet og står litt fast. 

Anonymkode: 4aa77...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

hvor høy er du? hva veier du nå?

Kansje du bør prøve noe flytende til frokost? en smoothie? eller noe ennærings drikke?

Ofte er det enklere og få i seg mer om drikken er rik på ernæring og ok med calorier.


hvordan spiser du egentlig fortell meg? hva spiser?

man bør spise 4-5 ganger pr dag med 3-4timer mellom, personelig spiser jeg hver 3 time.

Disse plager du bekriver ved økt matinntak, kan mulig skyldes at det er mye mat, og at du føler ubehag?

 


Ofte ved planlegging kan du slippe og stresse med og lage mat hele tiden, ved at du lager eks en større porsjon slik at du har til noen måltider.

 

 

Ta gjerne kontakt, da jeg jobber med kosthold til daglig.

Kansje kan vi legge opp et opplegg, eller iallefall gi deg råd og tips.

 

 

Endret av Sunset90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...