Gå til innhold

Transer blir ikke prioritert.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Står ingenting om transer i prioriteringsveilederen? Hvor lenge er det vanlig at de må vente på time på dps da? Min datter må vente fire måneder,syns ikke det er holdbart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Akkurat nå, Gargamel skrev:

Er det en sykdom som skal behandles? 

Det er tester som skal taes som rikshospitalet forlanger for å kunne bli henvist dit. Nå snakker hun om å gå privat, som om hun har råd til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Transer blir ikke prioritert" 

Hvis det stemmer, så er det bare å rope ut et takk og lov! 

Anonymkode: 42fe5...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er urettferdig, vi andre i familien har alltid kommet fort til. 

Det går etter alvorlighets grad, det er begrensede ressurser. Jeg måtte vente ett år på time.

Anonymkode: b405c...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går etter alvorlighets grad, det er begrensede ressurser. Jeg måtte vente ett år på time.

Anonymkode: b405c...b23

Oi, det var voldsomt lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det å være transe er ingen sykdom i våre dager så vær glad hun ikke blir satt først i køen.Det hadde hun blitt for noen tiår siden. 

Og alle synes det er kjipt å vente.

Anonymkode: 7ecbd...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Står ingenting om transer i prioriteringsveilederen? Hvor lenge er det vanlig at de må vente på time på dps da? Min datter må vente fire måneder,syns ikke det er holdbart! 

4 mnd ikke holdbart?!!!!? Er du seriøs nå????? Tenk på alle de som er SYKE  som må vente mye lenger enn det på behandling!!

Anonymkode: 34b69...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

4 mnd ikke holdbart?!!!!? Er du seriøs nå????? Tenk på alle de som er SYKE  som må vente mye lenger enn det på behandling!!

Anonymkode: 34b69...455

Trodde fire måneder var veldig mye jeg, jeg har jo kommet til nesten momentant hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Trodde fire måneder var veldig mye jeg, jeg har jo kommet til nesten momentant hver gang. 

Fordi du er alvorlig syk.......

Anonymkode: 34b69...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi du er alvorlig syk.......

Anonymkode: 34b69...455

Å. Visste virkelig ikke at folk måtte vente opp til et år, da er vel ikke fire måneder så mye i forhold da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å.

Ja, du eier ikke innsikt i egen sykdom.

Anonymkode: b405c...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje

Det er vanlig å måtte vente i mange måneder, kanskje ett år på behandling som ikke er akutt og som haster. Tror at jeg ventet ca 10 mnd på sterilisering, da jeg skulle det. Har hatt noen andre operasjoner og undersøkelser, og det har alltid vært noen måneders venting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Står ingenting om transer i prioriteringsveilederen? Hvor lenge er det vanlig at de må vente på time på dps da? Min datter må vente fire måneder,syns ikke det er holdbart! 

Her tror jeg du må skille to ting fra hverandre:

1. Utredning mht. videre behandling på RH, er det ikke urimelig at din datter må vente på. Det finnes mange pasienter med vansker som medfører et større behov for  rask utredning og behandling ved DPS.  

2. Du beskriver av og til at din datter sliter voldsomt psykisk. I slike situasjoner kan hun ha rett til akutt hjelp fra helsevesenet. Hvis situasjonen er slik, så vil ofte det beste være å kontakte fastlegen og be om hjelp. Fastlegen kan da henvise til DPS for å få hjelp i den akutte situasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, påskelilje skrev:

Det er vanlig å måtte vente i mange måneder, kanskje ett år på behandling som ikke er akutt og som haster. Tror at jeg ventet ca 10 mnd på sterilisering, da jeg skulle det. Har hatt noen andre operasjoner og undersøkelser, og det har alltid vært noen måneders venting.

Da jeg søkte om sterilisering for 16 år (?) siden var det 3 års ventetid på RiT (nå St. Olavs)... Men de tok den gangen noen skippertak nå og da og fikk unna litt så jeg ventet vel ikke stort lengre enn 6-7 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 timer siden, påskelilje skrev:

Det er vanlig å måtte vente i mange måneder, kanskje ett år på behandling som ikke er akutt og som haster. Tror at jeg ventet ca 10 mnd på sterilisering, da jeg skulle det. Har hatt noen andre operasjoner og undersøkelser, og det har alltid vært noen måneders venting.

Ok. Hvis det er vanlig så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 timer siden, frosken skrev:

Her tror jeg du må skille to ting fra hverandre:

1. Utredning mht. videre behandling på RH, er det ikke urimelig at din datter må vente på. Det finnes mange pasienter med vansker som medfører et større behov for  rask utredning og behandling ved DPS.  

2. Du beskriver av og til at din datter sliter voldsomt psykisk. I slike situasjoner kan hun ha rett til akutt hjelp fra helsevesenet. Hvis situasjonen er slik, så vil ofte det beste være å kontakte fastlegen og be om hjelp. Fastlegen kan da henvise til DPS for å få hjelp i den akutte situasjonen. 

Ja det var det jeg sa til henne, dette er jo snakk om tester riksen må ha og det var det legen skrev. Hadde han skrevet angst og depresjon hadde hun kanskje kommet til før,men hun nevte jo ikke det til legen- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg så på TV at de har veldig lite ressurser nå. Det var om en ung gutt som var veldig kritisk til oppfølgingen. Han ble bare sendt hjem til bestemoren etter selv å ha betalt alt. Det er mye rar tanke og tro i dag.

Anonymkode: 70c91...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en god del som ser det med prioriteringen på en helt annen måte. Jeg kjenner en spesialsykepleier som jobber på plastiskkirurgisk på RH. Der er det stor frustrasjon over at bølgen med kjønnsforvirrede fortrenger barn som trenger plastisk kirurgi bl.a. pga leppe-/ganespalte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...