Gå til innhold

Transer blir ikke prioritert.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
2 timer siden, Drømmeautomat skrev:

Det er jo en diagnose og regnes jo dermed som reell sykdom. Det offentlige bruker jo ressurser på andre ting som ikke er sykdom, f.eks. barnløshet.

Ja det er det, det har du helt rett i. Man må ha diagnosen transseksuell for å få hjelp av riksen, og da skal man gjennom et nåløye. 

Ja her er det mye som kan diskuteres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
På 24.5.2019 den 21.42, AnonymBruker skrev:

Det å være transe er ingen sykdom i våre dager så vær glad hun ikke blir satt først i køen.Det hadde hun blitt for noen tiår siden. 

Og alle synes det er kjipt å vente.

Anonymkode: 7ecbd...e95

Ja det har du rett i, mange flere tør stå frem nå enn tidligere. Til og med eldre menn som er født i feil kropp står frem nå, de turde ikke da de vokste opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Denne diskusjon minner meg litt om å akseptere den man er. 

Anonymkode: 34b69...455

Men noen aksepterer kun seg selv, ingen andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men her inne var det mane fordommer, og det hadde jeg ikke forventet av en eks.psykiater!!! Godt ingen transer kom til deg da, stakkars folk!!! Og fordommer mot homofile? Vi er i 2019 nå folkens!!! Ikke rart dere ser på alt som sykdom heller, det er fordommer det også. Ingen åndelig celle i kroppen og ser ikke andre, bare det jeg tror på er rett. Bare det jeg tror på er virkelig, for en gjeng!!!

Du takler virkelig ikke motforestillinger. 

Anonymkode: 9b537...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det er faen meg dere som er syke som er så jævla trangsynte!!!! Det er ikke saklig i det hele tatt, dere har skylapper som det holder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det har du rett i, mange flere tør stå frem nå enn tidligere. Til og med eldre menn som er født i feil kropp står frem nå, de turde ikke da de vokste opp. 

Har du sett hvordan transer ser ut etter behandling? De se ut som veldig rare menn. Det kan ikke være noe å trakte etter.

4023afbd-ec96-4cd6-93c4-e655a72d14d1?fit 

Anonymkode: b405c...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du takler virkelig ikke motforestillinger. 

Anonymkode: 9b537...4c6

Motforestillinger? Det de har her inne vil jeg kalle vrangforestillinger! Er homofile så veldig til å overdrive? De er faen meg bare seg selv de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sett hvordan transer ser ut etter behandling? De se ut som veldig rare menn. Det kan ikke være noe å trakte etter.

4023afbd-ec96-4cd6-93c4-e655a72d14d1?fit 

Anonymkode: b405c...b23

Det er massevis av folk som tenner på dem også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, issomethingwrong skrev:

Det er mulig jeg er umoderne, men jeg synes behandling av transseksuelle bør selvfinansieres, eventuelt kun utføres av det private helsevesen som diverse annen plastisk kirurgi. 

Jeg mener det offentlige helsevesen skal bruke sine ressurser på å behandle mennesker med reell sykdom. Et ønske om å skifte kjønn er ikke reell sykdom, på linje med at et ønske om større bryster ikke er reell sykdom. Selv om en mann føler seg som en kvinne mener jeg ikke at det er helsevesenet og skattebetalernes opphave å realisere dette ønsket.

Hva mener du da om hypokondri? Tenk på all den unødvendige ressursbruken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det er massevis av folk som tenner på dem også. 

Massevis? Det tviler jeg på. Uansett kan jeg ikke forstå at å se sånn ut  er noe å trakte etter.

Anonymkode: b405c...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Massevis? Det tviler jeg på. Uansett kan jeg ikke forstå at å se sånn ut  er noe å trakte etter.

Anonymkode: b405c...b23

Det er mange perverse som trakter etter dem og,det finnes mange plasser på nettet. Å se sånn ut må vel være opp til dem selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Det er mange perverse som trakter etter dem og,det finnes mange plasser på nettet. Å se sånn ut må vel være opp til dem selv. 

Det sier litt at du kaller dem perverse. ..

Anonymkode: b405c...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det sier litt at du kaller dem perverse. ..

Anonymkode: b405c...b23

Min datter sier hun har truffet perverse folk på nettet, de er bare ute etter forskrudd sex. Og hun har ikke skiftet kjønn enda, det er ofte snakk om eldre mannfolk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Min datter sier hun har truffet perverse folk på nettet, de er bare ute etter forskrudd sex. Og hun har ikke skiftet kjønn enda, det er ofte snakk om eldre mannfolk. 

Hver sin smak. Er gamle perverse griser noe å trakte etter?

Anonymkode: b405c...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hver sin smak. Er gamle perverse griser noe å trakte etter?

Anonymkode: b405c...b23

Nei har ikke sagt at det er noe å trakte etter,bare konstandtert et faktum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, issomethingwrong skrev:

Godt spørsmål. Jeg har i mitt stille sinn ofte undret hvordan disse ville respondert på en voksen dose AP. Ikke at jeg på noen måte foreslår det som behandling, men det virker for meg noe søkt og mer som en fiks ide.

 

Jeg synes det er rart at du lanserer ideen om bruk av antipsykotisk medikasjon, mot noe som enkeltindivider får sterk støtte fra medier og ulike  støttegrupper til å tro på som løsning. Jeg har ingen problemer med å forstå at mennesker kan slite med all verdens ulike problemer knyttet til identitet, selvoppfatning, kroppsopplevelse osv. Slik jeg ser det, så er det imidlertid problematisk at selv svært unge mennesker nærmest pådyttes en forståelse av at  det er mulig å være "født i feil kropp" og at dette er en tilstand som kan løses med hormoner og kirurgi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stjernestøv. De fleste som svarer respekterer ulike legninger selv om noen stiller spørsmål ved hvorfor det plutselig er så mange unge mennesker som er forvirret ang kjønn. At man da kan undres om noen burde bli frarådet behandling. Det høres ut som din datter har tenkt lenge på dette og jeg kan forstå at du som mor vil din datter det beste. Det er jo i denne tråen mer snakk om hvem helsevesenet skal prioritere og hvem som skal ta regningen. 

Anonymkode: 031ad...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stjernestøv. De fleste som svarer respekterer ulike legninger selv om noen stiller spørsmål ved hvorfor det plutselig er så mange unge mennesker som er forvirret ang kjønn. At man da kan undres om noen burde bli frarådet behandling. Det høres ut som din datter har tenkt lenge på dette og jeg kan forstå at du som mor vil din datter det beste. Det er jo i denne tråen mer snakk om hvem helsevesenet skal prioritere og hvem som skal ta regningen. 

Anonymkode: 031ad...d4d

Ok. Reagerte bare da når ISW begynte å trekke homofile inn i dette, at de gjorde så mye ut av seg osv. De er jo bare seg selv, og det er ikke alle homofile som er feminine eller maskuline. 

Og det er et nåløye de må gjennom på riksen,det er ikke alle som kommer gjennom. Om min datter kommer gjennom vet jeg ikke, tror folk skal være ganske psykisk stabil også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, frosken skrev:

Jeg synes det er rart at du lanserer ideen om bruk av antipsykotisk medikasjon, mot noe som enkeltindivider får sterk støtte fra medier og ulike  støttegrupper til å tro på som løsning. Jeg har ingen problemer med å forstå at mennesker kan slite med all verdens ulike problemer knyttet til identitet, selvoppfatning, kroppsopplevelse osv. Slik jeg ser det, så er det imidlertid problematisk at selv svært unge mennesker nærmest pådyttes en forståelse av at  det er mulig å være "født i feil kropp" og at dette er en tilstand som kan løses med hormoner og kirurgi. 

Jeg lanserer da overhode ikke dette som et forslag, ref det jeg skriver. Jeg sier bare at jeg har tenkt over hva som ville skjedd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...