Gå til innhold

Transer blir ikke prioritert.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Jeg lanserer da overhode ikke dette som et forslag, ref det jeg skriver. Jeg sier bare at jeg har tenkt over hva som ville skjedd da.

Jeg skjønte hva du mente; mitt poeng var at konseptet "født i feil kropp" er noe som aktivt tilbys mennesker for tiden, jeg anser det ikke som en individuell vrangforestilling. Jeg er svært kritisk til hvordan til og med barn innvies i denne virkelighetsforståelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener at barn med for eksempel leppe, gane, kjeve spalte som var nevnt bør prioriteres før noen som ønsker å skifte kjønn. Har selv sett og erfart at barn må vente på operasjoner som kan ha stor betydning. Det betyr ikke at jeg har fordommer av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Bildet kan inneholde: tekst

Meg bekjent er det nokså lenge siden homofile og transpersoner i Norge ble forfulgt, kastet i fengsel eller drept. 

Jeg mener imidlertid at mange som er «annerledes» gjør svært mye selv for å forbli annerledes. Jeg tror ikke det hjelper for en psykisk syk person å tatovere 14 semikolon over hele kroppen. Hvorfor ikke heller forsøke å fungere best mulig med sykdommen man har? Jeg tror ikke det hjelper for en homofil å oppføre seg fjollete, hvorfor ikke være homofil men framstå som en hvilken som helst annen person? Hvorfor skal vi ha et samfunn der man prøver å skille seg mest mulig ut, og samtidig bli krenket over at man får kommentarer om det? 

Realiteten er at de aller fleste homofile i Norge kan leve normale liv uten å verken bli hetset eller drept. Hvorfor ikke være glad for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
15 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Meg bekjent er det nokså lenge siden homofile og transpersoner i Norge ble forfulgt, kastet i fengsel eller drept. 

Jeg mener imidlertid at mange som er «annerledes» gjør svært mye selv for å forbli annerledes. Jeg tror ikke det hjelper for en psykisk syk person å tatovere 14 semikolon over hele kroppen. Hvorfor ikke heller forsøke å fungere best mulig med sykdommen man har? Jeg tror ikke det hjelper for en homofil å oppføre seg fjollete, hvorfor ikke være homofil men framstå som en hvilken som helst annen person? Hvorfor skal vi ha et samfunn der man prøver å skille seg mest mulig ut, og samtidig bli krenket over at man får kommentarer om det? 

Realiteten er at de aller fleste homofile i Norge kan leve normale liv uten å verken bli hetset eller drept. Hvorfor ikke være glad for det?

Omg. Er du homofob?

Og hva er galt med å skille seg ut og å være annerledes? Vil du ha et A4 samfunn...ikke jeg, jeg vil ha mangfold. 

Du høres ut som illuminati, du er vel tilhenger av det? Alle skal være like? Som noen hvite sauer som hopper bortover? Vel det finnes svarte sauer som hopper motsatt vei,og de er jeg strålendes fornøyd med. 

Det er viktig at det markeres, i andre land blir man drept og havner i fengsel for å være homofil eller transe. La oss kjempe for dem da ihvertfall. La oss være et fritt land!!! La oss vise eien for andre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Meg bekjent er det nokså lenge siden homofile og transpersoner i Norge ble forfulgt, kastet i fengsel eller drept. 

Jeg mener imidlertid at mange som er «annerledes» gjør svært mye selv for å forbli annerledes. Jeg tror ikke det hjelper for en psykisk syk person å tatovere 14 semikolon over hele kroppen. Hvorfor ikke heller forsøke å fungere best mulig med sykdommen man har? Jeg tror ikke det hjelper for en homofil å oppføre seg fjollete, hvorfor ikke være homofil men framstå som en hvilken som helst annen person? Hvorfor skal vi ha et samfunn der man prøver å skille seg mest mulig ut, og samtidig bli krenket over at man får kommentarer om det? 

Realiteten er at de aller fleste homofile i Norge kan leve normale liv uten å verken bli hetset eller drept. Hvorfor ikke være glad for det?

Dette var både fordomsfullt og kunnskapsløst. 

Anonymkode: 888ea...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes ikke at 4 måneder ventetid er lenge. Jeg har vært i Rikshospitalet sitt system i 10 år (ja siden 2009). Er ikke trans, men hører til på plastisk kirurgen pga medisinske grunner. 

Er snart ferdig nå, har min siste operasjon om noen uker. Det har vært opptil nesten to år ventetid mellom hver operasjon.

 

Anonymkode: e3cf4...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Det kan være greit at det tar litt tid. De jeg kjenner i samme situasjon fikk følgende råd fra en ekspert på området:

"Spill med, bruk navnet hn ønsker, ikke krangle i mot, gjør minst mulig nummer ut av det. Hvis man kjemper mot barnet kan det bli enda mer bestemt. Ofte er dette en fase som går over av seg selv." 

Jeg synes det hørtes klokt ut. Det finnes sikkert eksperter som ønsker kjappest mulig operasjon og behandling også. Jeg er redd for at de som velger å forske på dette feltet ofte er misjonærer for et visst syn selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, stjernestøv skrev:

Omg. Er du homofob?

Og hva er galt med å skille seg ut og å være annerledes? Vil du ha et A4 samfunn...ikke jeg, jeg vil ha mangfold. 

Du høres ut som illuminati, du er vel tilhenger av det? Alle skal være like? Som noen hvite sauer som hopper bortover? Vel det finnes svarte sauer som hopper motsatt vei,og de er jeg strålendes fornøyd med. 

Det er viktig at det markeres, i andre land blir man drept og havner i fengsel for å være homofil eller transe. La oss kjempe for dem da ihvertfall. La oss være et fritt land!!! La oss vise eien for andre!!

1. Nei, jeg er ikke homofob.

2. Illuminati finnes ikke andre steder enn i psykosen din.

3. Jeg har ikke noe imot at man er annerledes, men jeg tror at hvis man ikke vil ha fokus på at man er annerledes, så trenger man ikke markedsføre det med stereotyper. Hvorfor skal en homofil person trenge å være annerledes? Jeg betrakter en homofil person å være som alle andre og jeg interesserer meg faktisk ikke om en person er homofil eller ikke. Jeg skjønner ikke hvorfor vedkommende trenger å fokusere på at han er homofil, like lite som jeg har fokus på å være heterofil? 

Det er det som er likestilling og likebehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42
9 timer siden, stjernestøv skrev:

Alle skal være like? Som noen hvite sauer som hopper bortover? Vel det finnes svarte sauer som hopper motsatt vei,og de er jeg strålendes fornøyd med. 

 

Så fint at du kom med dette bildet av sauene, stjernestøv! Det er nemlig sånn jeg tenker om de politisk korrekte og de som ikke er det. 

De hvite sauene er de politisk korrekte, de som følger strømmen og ikke tør eller vil skille seg ut. Og de sorte som går motsatt vei er de som ikke er så opptatt av å være politisk korrekte, men som tør å si sin mening imot strømmen. 

Og skal man snakke om diskriminering av enkeltgrupper her, så vil jeg påstå at de politisk ukorrekte får mer motstand og hets her til lands enn feks. transer og homofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Gargamel skrev:

Det kan være greit at det tar litt tid. De jeg kjenner i samme situasjon fikk følgende råd fra en ekspert på området:

"Spill med, bruk navnet hn ønsker, ikke krangle i mot, gjør minst mulig nummer ut av det. Hvis man kjemper mot barnet kan det bli enda mer bestemt. Ofte er dette en fase som går over av seg selv." 

Jeg synes det hørtes klokt ut. Det finnes sikkert eksperter som ønsker kjappest mulig operasjon og behandling også. Jeg er redd for at de som velger å forske på dette feltet ofte er misjonærer for et visst syn selv. 

Jeg synes ikke det høres så klokt ut å gi et generelt råd om å bare spille med. Noen, muligens de fleste, barn trenger trygge voksne som viser dem hva som er riktig vei å gå på.

Om lille Ole var min sønn, insisterte på å hete Lise og prøvde å trasse seg til å bruke kjole på skolen, ville jeg ha sagt til ham at det kan han ikke. Og selvsagt gitt ham gode forklaringer på hvorfor. 

Men om foreldre og evt. lærere ikke greier å komme i mål med vennlig rettledning og gode forklaringer, så forstår jeg jo at gutten må ha profesjonell hjelp. Og da ville jeg som mor ha lett etter terapeuter som hadde det samme syn som meg selv. 

Anonymkode: 42fe5...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, Anbr42 skrev:

Så fint at du kom med dette bildet av sauene, stjernestøv! Det er nemlig sånn jeg tenker om de politisk korrekte og de som ikke er det. 

De hvite sauene er de politisk korrekte, de som følger strømmen og ikke tør eller vil skille seg ut. Og de sorte som går motsatt vei er de som ikke er så opptatt av å være politisk korrekte, men som tør å si sin mening imot strømmen. 

Og skal man snakke om diskriminering av enkeltgrupper her, så vil jeg påstå at de politisk ukorrekte får mer motstand og hets her til lands enn feks. transer og homofile.

Er ingen som hindrer de politisk ukorrekte å være politisk ukorrekt.

Anonymkode: b405c...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror at mange mennesker sliter med seg selv når det gjelder dette med legning og følelsen av å være anderledes. På en eller annen måte klarer de å legge skylda på alle rundt seg for at de har det slik. Folk flest er helt avslappet til at noen er homofile og lar ikke dette bli noen stor greie, de har nok med sine egne liv og utfordringer. Men en del homofile får liksom ikke fred så lenge det finnes noen som ikke aksepterer alt de står for. Vi blir litt lei av dette i lengden, at vi hele tiden blir påtvunget hva vi skal mene og bli stemplet som dårlige mennesker hvis vi ikke er 100% enige i alt de foretar seg. De kan også helt fritt krenke andre tilbake uten at noen reagerer på det. Homofile er godt representert  i filmindustrien, TV, moteindustrien, melodi grand prix osv. De har gjennom dette enorm påvirkningskraft.

Anonymkode: 031ad...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
54 minutter siden, issomethingwrong skrev:

1. Nei, jeg er ikke homofob.

2. Illuminati finnes ikke andre steder enn i psykosen din.

3. Jeg har ikke noe imot at man er annerledes, men jeg tror at hvis man ikke vil ha fokus på at man er annerledes, så trenger man ikke markedsføre det med stereotyper. Hvorfor skal en homofil person trenge å være annerledes? Jeg betrakter en homofil person å være som alle andre og jeg interesserer meg faktisk ikke om en person er homofil eller ikke. Jeg skjønner ikke hvorfor vedkommende trenger å fokusere på at han er homofil, like lite som jeg har fokus på å være heterofil? 

Det er det som er likestilling og likebehandling.

Ja tror du i ditt hodet! Homofile er like annerledes som alle andre, og annerledeshet vil vi ha. Om noen fjoller seg til, hva så? Skal ikke de får være som de er for det tilater ikke du?

Og seriøst? Psykisk syke som tatoverer seg? Det er da mange friske som gjør det også. Nei du er jammen lite tolerant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
56 minutter siden, Anbr42 skrev:

Så fint at du kom med dette bildet av sauene, stjernestøv! Det er nemlig sånn jeg tenker om de politisk korrekte og de som ikke er det. 

De hvite sauene er de politisk korrekte, de som følger strømmen og ikke tør eller vil skille seg ut. Og de sorte som går motsatt vei er de som ikke er så opptatt av å være politisk korrekte, men som tør å si sin mening imot strømmen. 

Og skal man snakke om diskriminering av enkeltgrupper her, så vil jeg påstå at de politisk ukorrekte får mer motstand og hets her til lands enn feks. transer og homofile.

Mulig det. Og se på prinsessen og sjamanen, de får mye hets bare for å være seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

de får mye hets bare for å være seg selv. 

De får hets for å utnytte syke mennesker økonomisk ved å tilby ren svindel.

De må gjerne "vare seg selv". Det har alle rett til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det stemmer det du sier, transer blir ikke prioritert, for helsevesenet fungerer som det alltid gjør, ventetid o.l. kommer etter hvor akutt det er, og hvor mye skade det kan gjøre å ikke fikse det. Det er ikke uten grunn til at de fleste som virkelig vil ta kjønnskifteoperasjon gjør dette privat. De jeg kjenner har fått dekket hormoner av staten gjennom lege og blitt fulgt opp der, men de plastiske operasjonene har de valgt å ta privat da de ikke orker å vente med å bli kvitt kroppen som er feil.

Så jeg ser at det et problem, man vil gjerne bli kvitt kroppen sin, men på den andre siden er det ikke farlig at de fortsetter å være sånn, og dermed prioriteres de som kan få større følgeskader.

Anonymkode: 93dd4...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
27 minutter siden, kupton skrev:

De får hets for å utnytte syke mennesker økonomisk ved å tilby ren svindel.

De må gjerne "vare seg selv". Det har alle rett til.

Å de har gjort mye narr av dem også pga det de tror på,og noe skal man leve av. Men forstår at ikke alle tror på det, men de kunne ihvertfall latt dem være i fred. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer det du sier, transer blir ikke prioritert, for helsevesenet fungerer som det alltid gjør, ventetid o.l. kommer etter hvor akutt det er, og hvor mye skade det kan gjøre å ikke fikse det. Det er ikke uten grunn til at de fleste som virkelig vil ta kjønnskifteoperasjon gjør dette privat. De jeg kjenner har fått dekket hormoner av staten gjennom lege og blitt fulgt opp der, men de plastiske operasjonene har de valgt å ta privat da de ikke orker å vente med å bli kvitt kroppen som er feil.

Så jeg ser at det et problem, man vil gjerne bli kvitt kroppen sin, men på den andre siden er det ikke farlig at de fortsetter å være sånn, og dermed prioriteres de som kan få større følgeskader.

Anonymkode: 93dd4...638

Ja vet det er mange som tar det privat for der går det fortere, men ikke alle har råd til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, stjernestøv skrev:

Mulig det. Og se på prinsessen og sjamanen, de får mye hets bare for å være seg selv. 

De får hets for å drive med svindel og lureri. Sjaman Durek er tatt i den ene løgnen etter den andre. Prinsessen forstår ikke at hun ikke kan bruke tittelen i kommersiell øyemed.

Anonymkode: b405c...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å de har gjort mye narr av dem også pga det de tror på,og noe skal man leve av. 

De kan leve av ærlig arbeid som andre.

Anonymkode: b405c...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...