Gå til innhold

Transer blir ikke prioritert.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Det er mulig jeg er umoderne, men jeg synes behandling av transseksuelle bør selvfinansieres, eventuelt kun utføres av det private helsevesen som diverse annen plastisk kirurgi. 

Jeg mener det offentlige helsevesen skal bruke sine ressurser på å behandle mennesker med reell sykdom. Et ønske om å skifte kjønn er ikke reell sykdom, på linje med at et ønske om større bryster ikke er reell sykdom. Selv om en mann føler seg som en kvinne mener jeg ikke at det er helsevesenet og skattebetalernes opphave å realisere dette ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
30 minutter siden, kupton skrev:

Det er nok en god del som ser det med prioriteringen på en helt annen måte. Jeg kjenner en spesialsykepleier som jobber på plastiskkirurgisk på RH. Der er det stor frustrasjon over at bølgen med kjønnsforvirrede fortrenger barn som trenger plastisk kirurgi bl.a. pga leppe-/ganespalte.

Litt ignorant der ja du kupton...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det er mulig jeg er umoderne, men jeg synes behandling av transseksuelle bør selvfinansieres, eventuelt kun utføres av det private helsevesen som diverse annen plastisk kirurgi. 

Jeg mener det offentlige helsevesen skal bruke sine ressurser på å behandle mennesker med reell sykdom. Et ønske om å skifte kjønn er ikke reell sykdom, på linje med at et ønske om større bryster ikke er reell sykdom. Selv om en mann føler seg som en kvinne mener jeg ikke at det er helsevesenet og skattebetalernes opphave å realisere dette ønsket.

Ja du er umoderne, ignorant ogdømmende!!!

Det er et reelt problem for de som sliter med det, og det vet de jo på risksen og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, stjernestøv skrev:

Litt ignorant der ja du kupton...

Nei. Realistisk!

Anonymkode: 34b69...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Realistisk!

Anonymkode: 34b69...455

Så du mener virkelig de transeksuelle skal gå privat alle sammen? Det er en diagnose det og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Det er jo en diagnose og regnes jo dermed som reell sykdom. Det offentlige bruker jo ressurser på andre ting som ikke er sykdom, f.eks. barnløshet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
15 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Det offentlige bruker jo ressurser på andre ting som ikke er sykdom, f.eks. barnløshet.

Det skulle ikke vært dekket av det offentlige. Verden er overbefolket nok som det er.

Anonymkode: b405c...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja du er umoderne, ignorant ogdømmende!!!

Det er et reelt problem for de som sliter med det, og det vet de jo på risksen og. 

Hvordan har han/hun overlevd i flere tiår til nå da? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, issomethingwrong skrev:

Det er mulig jeg er umoderne, men jeg synes behandling av transseksuelle bør selvfinansieres, eventuelt kun utføres av det private helsevesen som diverse annen plastisk kirurgi. 

Jeg mener det offentlige helsevesen skal bruke sine ressurser på å behandle mennesker med reell sykdom. Et ønske om å skifte kjønn er ikke reell sykdom, på linje med at et ønske om større bryster ikke er reell sykdom. Selv om en mann føler seg som en kvinne mener jeg ikke at det er helsevesenet og skattebetalernes opphave å realisere dette ønsket.

Er ikke det definert som reell sykdom? 

Det er en del annet som bør diskuteres og da? Feks kreft etter røyking el overdreven soling, hjerte- kar etter usunn livsstil, slankeoperasjoner etc på overvektige, rehab av narkomane ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, cilie skrev:

Er ikke det definert som reell sykdom? 

Det er en del annet som bør diskuteres og da? Feks kreft etter røyking el overdreven soling, hjerte- kar etter usunn livsstil, slankeoperasjoner etc på overvektige, rehab av narkomane ++++

Jeg mener ikke at det er vedkommendes egen skyld. Det du tar opp er en interessant diskusjon, men en annen diskusjon. 

En kan ha sin egen identitet uavhengig av om en har en penis eller ikke. Modifiseringer av en ellers frisk kropp synes jeg ikke er noe et ellers overbelastet helsevesen med reelt syke mennesker skal belastes med.

Men avslutningsvis vil jeg faktisk si at jeg mener at en forutsetning for at det offentlige skal betale for behandling av tobakksrelaterte lidelser bør være at du slutter å røyke.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler at det homofile, bi , trans seksuelle og videre får veldig mye plass i media. Som om det gjaldt en veldig stor gruppe. De får mye oppmerksomhet og er ganske krenkbar. Det finnes andre større grupper  i samfunnet vårt som også hadde trengt mer ressurser og oppmerksomhet. Grupper som ikke er like flinke til å tale sin sak. 

Anonymkode: 031ad...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Jeg mener ikke at det er vedkommendes egen skyld. Det du tar opp er en interessant diskusjon, men en annen diskusjon. 

En kan ha sin egen identitet uavhengig av om en har en penis eller ikke. Modifiseringer av en ellers frisk kropp synes jeg ikke er noe et ellers overbelastet helsevesen med reelt syke mennesker skal belastes med.

Jeg må helt ærlig innrømme at jeg sliter med å forstå hvordan det er mulig å ikke være det kjønnet man er født i..... Men jeg trodde det ble anerkjent som en slags diagnose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler at det homofile, bi , trans seksuelle og videre får veldig mye plass i media. Som om det gjaldt en veldig stor gruppe. De får mye oppmerksomhet og er ganske krenkbar. Det finnes andre større grupper  i samfunnet vårt som også hadde trengt mer ressurser og oppmerksomhet. Grupper som ikke er like flinke til å tale sin sak. 

Anonymkode: 031ad...d4d

Enig med deg.

Jeg synes det er helt fair at man er homofil. Men drit i å gjøre et nummer ut av det, hvis du ikke vil bli stigmatisert. Svært få heterofile gjør et nummer ut av å være heterofile. Synes ting som gayparade kun bidrar til stigmatisering og å framstille homofile som stereotype fjoller. Noe av det kuleste jeg ser er homofile som er akkurat som alle andre. Eller for den del, innvandrere som jobber, oppfører seg normalt og ikke har en meter langt skjegg og turban eller hijab.

Det samme gjelder religiøse. Hvis du vil tro på eventyr er det fair enough, men drit i å gjøre et stort nummer ut av det eller å prakke det på meg.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, cilie skrev:

Jeg må helt ærlig innrømme at jeg sliter med å forstå hvordan det er mulig å ikke være det kjønnet man er født i..... Men jeg trodde det ble anerkjent som en slags diagnose. 

Godt spørsmål. Jeg har i mitt stille sinn ofte undret hvordan disse ville respondert på en voksen dose AP. Ikke at jeg på noen måte foreslår det som behandling, men det virker for meg noe søkt og mer som en fiks ide.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Mange homofile er veldig feminine og har en slags "veikhet" over seg. Samtidig er enkelte lesbiske veldig mandige. Det er ikke urimelig å anta att i ekstreme sjeldne tilfeller, er en gutt så feminin at han ikke makter å ha mannlige kjønnsorganer, eller en jente, kvinnelige organer.

 

Så at det ikke kan være ett helseproblem ,det skjønner jeg ikke de som mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Mange homofile er veldig feminine og har en slags "veikhet" over seg. Samtidig er enkelte lesbiske veldig mandige. Det er ikke urimelig å anta att i ekstreme sjeldne tilfeller, er en gutt så feminin at han ikke makter å ha mannlige kjønnsorganer, eller en jente, kvinnelige organer.

 

Så at det ikke kan være ett helseproblem ,det skjønner jeg ikke de som mener.

Det er forståelig at det gir psykiske plager men her er vel det mer snakk om prioritering. Det er svært mange grupper i samfunnet som har utfordringer. Eldre som tar livet  sitt pga dårlig livskvalitet og unge enslige menn av samme grunn.  overvektige får veldig lite god hjelp av det offentlige, narkomane dør ofte ung. Visste dere at psykisk uh er overrepresentert når det gjelder hjerte -karsykdommer?. De spurte noen hjerteleger hvor mange hjerteoperasjoner de hadde utført på utviklingshemmede de siste ti år  og de svarte null. Det er mange prioriteringer å ta og mange saker som skulle ha vært mer frontet. Vi må være forsiktig med å komme dit hen at noen mennesker eller utfordringer blir sett på som mindre viktigere enn andre. 

Anonymkode: 031ad...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Hvordan har han/hun overlevd i flere tiår til nå da? 

 

Det er mange som skjuler det, jeg merket det da hun var 16 år med at jeg fant jenteklær i skapet. Til og med da sa hun ingenting, hun påstår hun har visst det hele livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Enig med deg.

Jeg synes det er helt fair at man er homofil. Men drit i å gjøre et nummer ut av det, hvis du ikke vil bli stigmatisert. Svært få heterofile gjør et nummer ut av å være heterofile. Synes ting som gayparade kun bidrar til stigmatisering og å framstille homofile som stereotype fjoller. Noe av det kuleste jeg ser er homofile som er akkurat som alle andre. Eller for den del, innvandrere som jobber, oppfører seg normalt og ikke har en meter langt skjegg og turban eller hijab.

Det samme gjelder religiøse. Hvis du vil tro på eventyr er det fair enough, men drit i å gjøre et stort nummer ut av det eller å prakke det på meg.

Bildet kan inneholde: tekst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Enig med deg.

Jeg synes det er helt fair at man er homofil. Men drit i å gjøre et nummer ut av det, hvis du ikke vil bli stigmatisert. Svært få heterofile gjør et nummer ut av å være heterofile. Synes ting som gayparade kun bidrar til stigmatisering og å framstille homofile som stereotype fjoller. Noe av det kuleste jeg ser er homofile som er akkurat som alle andre. Eller for den del, innvandrere som jobber, oppfører seg normalt og ikke har en meter langt skjegg og turban eller hijab.

Det samme gjelder religiøse. Hvis du vil tro på eventyr er det fair enough, men drit i å gjøre et stort nummer ut av det eller å prakke det på meg.

Gjør ikke hetrofile ungdommer et nummer av det? Se bare på all kroppsfikseringen, men det er helt ok det da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men her inne var det mane fordommer, og det hadde jeg ikke forventet av en eks.psykiater!!! Godt ingen transer kom til deg da, stakkars folk!!! Og fordommer mot homofile? Vi er i 2019 nå folkens!!! Ikke rart dere ser på alt som sykdom heller, det er fordommer det også. Ingen åndelig celle i kroppen og ser ikke andre, bare det jeg tror på er rett. Bare det jeg tror på er virkelig, for en gjeng!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...