Gå til innhold

Transer blir ikke prioritert.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja vet det er mange som tar det privat for der går det fortere, men ikke alle har råd til det. 

Og da må man vente.

Anonymkode: b405c...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De kan leve av ærlig arbeid som andre.

Anonymkode: b405c...b23

For dem er det ærlig arbeid.Hvorfor skal alle puttes inn i en bås? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og da må man vente.

Anonymkode: b405c...b23

Ja forstår jo det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

For dem er det ærlig arbeid.Hvorfor skal alle puttes inn i en bås? 

 

Det er ikke ærlig arbeid å lure andre.

Anonymkode: b405c...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ærlig arbeid å lure andre.

Anonymkode: b405c...b23

De føler ikke at de lurer andre, det er deres sannhet som de vil dele med andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

De føler ikke at de lurer andre, det er deres sannhet som de vil dele med andre. 

Det var da måte på til objektivitet.

Anonymkode: b405c...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja tror du i ditt hodet! Homofile er like annerledes som alle andre, og annerledeshet vil vi ha. Om noen fjoller seg til, hva så? Skal ikke de får være som de er for det tilater ikke du?

Og seriøst? Psykisk syke som tatoverer seg? Det er da mange friske som gjør det også. Nei du er jammen lite tolerant.

Igjen misforstår du, eller forstår det sånn det passer deg.

La meg ta et par eksempler: En somalsk kvinne insisterer på å gå med burka i alle offentlige sammenhenger. Samtidig fortviler hun over å få avslag på alle stillinger hun søker på. En kvinne har piercinger i hele ansiktet, undercut og lilla hår. Hun reagerer på at sjefen har pålagt endring fordi stilen hennes påvirker kundene negativt og ikke er forenelig med selskapets verdier. 

Det er greit for meg at noen velger å være annerledes, men du kan ikke både være annerledes og klage over at du ikke får innpass i samfunnet for øvrig. Sagt med andre ord, du kan ikke pisse på samfunnet og samtidig bli indignert over at ingen tørker opp etter deg. 

Verden er faktisk slik at vi har et sett med normer og verdier som bør etterleves. Du kan gjerne la være, men ikke klag samtidig over at du ikke passer inn. 

I denne konteksten er ikke homofile annerledes. Men homofile som insisterer på å framstå som fjols, kan være det.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette var både fordomsfullt og kunnskapsløst. 

Anonymkode: 888ea...78c

Kan du utdype dette uten en masse anonyme personangrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Igjen misforstår du, eller forstår det sånn det passer deg.

La meg ta et par eksempler: En somalsk kvinne insisterer på å gå med burka i alle offentlige sammenhenger. Samtidig fortviler hun over å få avslag på alle stillinger hun søker på. En kvinne har piercinger i hele ansiktet, undercut og lilla hår. Hun reagerer på at sjefen har pålagt endring fordi stilen hennes påvirker kundene negativt og ikke er forenelig med selskapets verdier. 

Det er greit for meg at noen velger å være annerledes, men du kan ikke både være annerledes og klage over at du ikke får innpass i samfunnet for øvrig. Sagt med andre ord, du kan ikke pisse på samfunnet og samtidig bli indignert over at ingen tørker opp etter deg. 

Verden er faktisk slik at vi har et sett med normer og verdier som bør etterleves. Du kan gjerne la være, men ikke klag samtidig over at du ikke passer inn. 

I denne konteksten er ikke homofile annerledes. Men homofile som insisterer på å framstå som fjols, kan være det.

Jeg forstår veldig godt! Du vil helst at alle skal være like og jeg vil ha mangfold, folk må lære seg å ikke bli skremt av utseende til folk. Det er nå sånn verden er i dag, folk med piercinger og blått hår. Og tror de fleste ikke klager fordi de ikke får innpass, de vil være annerledes. Og burka må de få lov til å gå med de som vil, det har med religion og kultur å gjøre. 

Men vi får være enig om å være uenig i dette :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
10 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Igjen misforstår du, eller forstår det sånn det passer deg.

La meg ta et par eksempler: En somalsk kvinne insisterer på å gå med burka i alle offentlige sammenhenger. Samtidig fortviler hun over å få avslag på alle stillinger hun søker på. En kvinne har piercinger i hele ansiktet, undercut og lilla hår. Hun reagerer på at sjefen har pålagt endring fordi stilen hennes påvirker kundene negativt og ikke er forenelig med selskapets verdier. 

Det er greit for meg at noen velger å være annerledes, men du kan ikke både være annerledes og klage over at du ikke får innpass i samfunnet for øvrig. Sagt med andre ord, du kan ikke pisse på samfunnet og samtidig bli indignert over at ingen tørker opp etter deg. 

Verden er faktisk slik at vi har et sett med normer og verdier som bør etterleves. Du kan gjerne la være, men ikke klag samtidig over at du ikke passer inn. 

I denne konteksten er ikke homofile annerledes. Men homofile som insisterer på å framstå som fjols, kan være det.

Det er som å si at alle meksikanere er kriminelle, få opp den muren nå ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
18 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Igjen misforstår du, eller forstår det sånn det passer deg.

La meg ta et par eksempler: En somalsk kvinne insisterer på å gå med burka i alle offentlige sammenhenger. Samtidig fortviler hun over å få avslag på alle stillinger hun søker på. En kvinne har piercinger i hele ansiktet, undercut og lilla hår. Hun reagerer på at sjefen har pålagt endring fordi stilen hennes påvirker kundene negativt og ikke er forenelig med selskapets verdier. 

Det er greit for meg at noen velger å være annerledes, men du kan ikke både være annerledes og klage over at du ikke får innpass i samfunnet for øvrig. Sagt med andre ord, du kan ikke pisse på samfunnet og samtidig bli indignert over at ingen tørker opp etter deg. 

Verden er faktisk slik at vi har et sett med normer og verdier som bør etterleves. Du kan gjerne la være, men ikke klag samtidig over at du ikke passer inn. 

I denne konteksten er ikke homofile annerledes. Men homofile som insisterer på å framstå som fjols, kan være det.

Skal ikke transe Calle syte heller ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 24.5.2019 den 21.51, stjernestøv skrev:

Å. Visste virkelig ikke at folk måtte vente opp til et år, da er vel ikke fire måneder så mye i forhold da. 

Ser ikke på deg som alvorlig syk. Men jeg har ingen grunnlag til å uttale meg heller. 

Anonymkode: 74d85...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke på deg som alvorlig syk. Men jeg har ingen grunnlag til å uttale meg heller. 

Anonymkode: 74d85...5c1

Nei det gjør ikke jeg heller, og takk for det :) Da har du forstått det bedre enn de fleste her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
26 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Igjen misforstår du, eller forstår det sånn det passer deg.

La meg ta et par eksempler: En somalsk kvinne insisterer på å gå med burka i alle offentlige sammenhenger. Samtidig fortviler hun over å få avslag på alle stillinger hun søker på. En kvinne har piercinger i hele ansiktet, undercut og lilla hår. Hun reagerer på at sjefen har pålagt endring fordi stilen hennes påvirker kundene negativt og ikke er forenelig med selskapets verdier. 

Det er greit for meg at noen velger å være annerledes, men du kan ikke både være annerledes og klage over at du ikke får innpass i samfunnet for øvrig. Sagt med andre ord, du kan ikke pisse på samfunnet og samtidig bli indignert over at ingen tørker opp etter deg. 

Verden er faktisk slik at vi har et sett med normer og verdier som bør etterleves. Du kan gjerne la være, men ikke klag samtidig over at du ikke passer inn. 

I denne konteksten er ikke homofile annerledes. Men homofile som insisterer på å framstå som fjols, kan være det.

Og noen hjelper til, selv om det er skremmende....så skremmende 😮 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei det gjør ikke jeg heller, og takk for det :) Da har du forstått det bedre enn de fleste her inne. 

Jeg forstår deg. 

Anonymkode: 74d85...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår deg. 

Anonymkode: 74d85...5c1

Takk for det :) Godt noen forstår meg. Jeg tenkte på det i går, be om at psykiatrien om å fjerne diagnosen min og legge det bak oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
40 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Igjen misforstår du, eller forstår det sånn det passer deg.

La meg ta et par eksempler: En somalsk kvinne insisterer på å gå med burka i alle offentlige sammenhenger. Samtidig fortviler hun over å få avslag på alle stillinger hun søker på. En kvinne har piercinger i hele ansiktet, undercut og lilla hår. Hun reagerer på at sjefen har pålagt endring fordi stilen hennes påvirker kundene negativt og ikke er forenelig med selskapets verdier. 

Det er greit for meg at noen velger å være annerledes, men du kan ikke både være annerledes og klage over at du ikke får innpass i samfunnet for øvrig. Sagt med andre ord, du kan ikke pisse på samfunnet og samtidig bli indignert over at ingen tørker opp etter deg. 

Verden er faktisk slik at vi har et sett med normer og verdier som bør etterleves. Du kan gjerne la være, men ikke klag samtidig over at du ikke passer inn. 

I denne konteksten er ikke homofile annerledes. Men homofile som insisterer på å framstå som fjols, kan være det.

Dette oppfatter jeg som en veldig konservativ tankegang. Hadde alle tenkt på denne måten ville homofili fortsatt vært forbudt,  åpenlys rasisme vært utbredt og individet ville vært mer kneblet enn det er. Du snakker som om samtidas normer er perfekte og udiskutable, men er det noe historien har lært oss er det at disse normene nettopp er vilkårlige og foranderlige, framtida vil alltid dømme samtida.

Positiv endring skjer often nettopp ved at "kranglete" individer ikke aksepterer samtidas normer som den absolutte sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Dette oppfatter jeg som en veldig konservativ tankegang. Hadde alle tenkt på denne måten ville homofili fortsatt vært forbudt,  åpenlys rasisme vært utbredt og individet ville vært mer kneblet enn det er. Du snakker som om samtidas normer er perfekte og udiskutable, men er det noe historien har lært oss er det at disse normene nettopp er vilkårlige og foranderlige, framtida vil alltid dømme samtida.

Positiv endring skjer often nettopp ved at "kranglete" individer ikke aksepterer samtidas normer som den absolutte sannheten.

Samfunnets normer? Absolutte sannheter?. Det er ikke lenger så lett å vite hvem som er i hvilken gruppe lenger. De som «krangler» eller folk flest. Helt vanlige folk sier stort sett ikke så mye fordi det er så mye man ikke skal mene og noen grupper som hele tiden skriker så høyt om hva som er rett. Folk flest tier for husefredens skyld. Det finnes snart ikke ytringsfrihet i dette landet. Det er på mange områder mindre grupper som setter normene. 

Anonymkode: 031ad...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

De føler ikke at de lurer andre, det er deres sannhet som de vil dele med andre. 

Så hvis min sannhet er at det er greit å stjele fra andre så må bare de andre godta det for det er min sannhet og da er det rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Og noen hjelper til, selv om det er skremmende....så skremmende 😮 

 

 

Hvis folk vil kle seg ut som spøkelseskladden må de også ta følgende av det.

Anonymkode: b405c...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...