Gå til innhold

Transer blir ikke prioritert.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
3 minutter siden, Fionys skrev:

Så hvis min sannhet er at det er greit å stjele fra andre så må bare de andre godta det for det er min sannhet og da er det rett.

Nei det er ikke greit når det får negative følger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis folk vil kle seg ut som spøkelseskladden må de også ta følgende av det.

Anonymkode: b405c...b23

Haha :D Spøkelseskladden ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Mulig det. Og se på prinsessen og sjamanen, de får mye hets bare for å være seg selv. 

Ser du trykket liker på innlegget mitt. Det kom kanskje dårlig fram der at jeg egentlig mente å gi min støtte til de som tør å gå mot strømmen og si f.eks. at noen homofile oppfører seg som fjolls, og at gehalten i transseksualisme kan diskuteres. Altså en slags honnør til dem som tør å si det som er politisk ukorrekt og upopulært i tidsånden vi lever i. 

Og at de som har konservative meninger om nymoter får mye pepper. Antakelig mye mer enn transer og homofile får. 

Jeg synes nå at folk må få mene og tro hva de vil så lenge det ikke går utover andre. Gayparade er en sånn ting som går utover andre. Man får det trykket opp i trynet enten på TV eller om man er ute den dagen. Det er det ikke alle som liker, og det bør man respektere. I kommentarfelt i saker som f.eks. omhandler "de skeive", ser jeg ofte stygge personangrep på dem som ikke er enig i at homoflagget skal heises fra kommunehuset, o.l. De som påberoper seg toleranse og aksept av "alle typer mennesker" viser seg ofte å være de mest intolerante, i alle fall når det gjelder meningsmotstandere. (Det er i grunnen interessant). 

Som andre her sier så er det fritt fram for å være homofil, transe, eller annerledes på andre måter, men man behøver ikke å gjøre noe stort nummer ut av det. Ingen behøver egentlig "å stå fram" i Norge i dag, eller komme ut av noe skap, og så forvente hyllest pga det. Aksepten er der allerede.  

Det er god nok aksept i samfunnet i dag for alle typer mennesker, men det kan synes som om det ikke helt gjelder for dem som har mer konservative meninger om ting. De skal liksom taes og slåes. Og det hardt. Derfor heier jeg på de sorte sauene som tør å gå imot strømmen på slike områder, og ikke gidder å la seg kneble av den store folkeopinionen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, Anbr42 skrev:

Ser du trykket liker på innlegget mitt. Det kom kanskje dårlig fram der at jeg egentlig mente å gi min støtte til de som tør å gå mot strømmen og si f.eks. at noen homofile oppfører seg som fjolls, og at gehalten i transseksualisme kan diskuteres. Altså en slags honnør til dem som tør å si det som er politisk ukorrekt og upopulært i tidsånden vi lever i. 

Og at de som har konservative meninger om nymoter får mye pepper. Antakelig mye mer enn transer og homofile får. 

Jeg synes nå at folk må få mene og tro hva de vil så lenge det ikke går utover andre. Gayparade er en sånn ting som går utover andre. Man får det trykket opp i trynet enten på TV eller om man er ute den dagen. Det er det ikke alle som liker, og det bør man respektere. I kommentarfelt i saker som f.eks. omhandler "de skeive", ser jeg ofte stygge personangrep på dem som ikke er enig i at homoflagget skal heises fra kommunehuset, o.l. De som påberoper seg toleranse og aksept av "alle typer mennesker" viser seg ofte å være de mest intolerante, i alle fall når det gjelder meningsmotstandere. (Det er i grunnen interessant). 

Som andre her sier så er det fritt fram for å være homofil, transe, eller annerledes på andre måter, men man behøver ikke å gjøre noe stort nummer ut av det. Ingen behøver egentlig "å stå fram" i Norge i dag, eller komme ut av noe skap, og så forvente hyllest pga det. Aksepten er der allerede.  

Det er god nok aksept i samfunnet i dag for alle typer mennesker, men det kan synes som om det ikke helt gjelder for dem som har mer konservative meninger om ting. De skal liksom taes og slåes. Og det hardt. Derfor heier jeg på de sorte sauene som tør å gå imot strømmen på slike områder, og ikke gidder å la seg kneble av den store folkeopinionen. 

Ok. Haha da misforstod jeg totalt, du er jo i klubben til ISW :) Lykke til videre med det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 25.5.2019 den 11.11, stjernestøv skrev:

Ok. Hvis det er vanlig så. 

er datteren din i en dyp transe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
1 minutt siden, laban skrev:

Ikke trance. Trans-seksualitet.

ok. jeg missforstod litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42
På 26.5.2019 den 15.14, stjernestøv skrev:

Ok. Haha da misforstod jeg totalt, du er jo i klubben til ISW :) Lykke til videre med det! 

Og du må ha "lykke til" med hetsingen din av de som ikke er enig med deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Anbr42 skrev:

Og du må ha "lykke til" med hetsingen din av de som ikke er enig med deg! 

Å herregud! På hvilke måte har jeg hetset dere? Det må du svare på? 

Det jeg ser er en gjeng med fordommer, det må være lov å si! Ellers kan jo jeg anklage dere for hetsing også? Neijeg sier lykke til og lar dere ha deres meninger selv om jeg ikke er enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42
47 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å herregud! På hvilke måte har jeg hetset dere? Det må du svare på? 

Det jeg ser er en gjeng med fordommer, det må være lov å si! Ellers kan jo jeg anklage dere for hetsing også? Neijeg sier lykke til og lar dere ha deres meninger selv om jeg ikke er enig. 

Vel, om du hetser eller ikke vil jeg skal være usagt fra min side. Jeg innrømmer at det var et ganske sterkt ord, og trekker det tilbake.

Men du kommer med en hel del ufine beskyldninger om dine meningsmotstandere. Innimellom bannord skriver du blant annet at de er "homofobe", "ignorante" "syke og trangsynte", "har vrangforestillinger",  "er dømmende", osv.  Du spør til og med en om han er med i Illuminati! (Og hvis Illuminati er noe av det verste du kan tenke deg her i verden sier jo det en del om hva du tenker om vedkommende).

Et sted sier du videre at disse ikke ser andre. Og at bare det de selv tror på synes de er rett, bare det de selv tror på synes de er virkelig, før du avslutter med "for en gjeng!" (Men jeg synes nå at dette kan snus mot deg selv ;) ).

Jeg skjønner at du er følsom på slike temaer, stjernestøv. Jeg hadde sikkert vært det selv, om det var ett av mine barn som slet på den måten. Og det er helt naturlig for en mor å gå i forsvar for barnet sitt og trekke ut klørne! Alt det forstår jeg kjempegodt! Og jeg er heller ikke den beste eller rette til å irettesette deg for å være sint og komme med usaklige og ufine beskyldninger til folk. For det har jeg dessverre gjort litt av selv her inne! 😅 Men ønsket mitt er likevel at vi kan være mer saklige i debatter heretter. 

Vi avslutte med å gi deg en klem om du vil ha, og et ønske om at du og ditt voksne barn får den hjelpen dere trenger. 

 

 

Endret av Anbr42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Anbr42 skrev:

Vel, om du hetser eller ikke vil jeg skal være usagt fra min side. Jeg innrømmer at det var et ganske sterkt ord, og trekker det tilbake.

Men du kommer med en hel del ufine beskyldninger om dine meningsmotstandere. Innimellom bannord skriver du blant annet at de er "homofobe", "ignorante" "syke og trangsynte", "har vrangforestillinger",  "er dømmende", osv.  Du spør til og med en om han er med i Illuminati! (Og hvis Illuminati er noe av det verste du kan tenke deg her i verden sier jo det en del om hva du tenker om vedkommende).

Et sted sier du videre at disse ikke ser andre. Og at bare det de selv tror på synes de er rett, bare det de selv tror på synes de er virkelig, før du avslutter med "for en gjeng!" (Men jeg synes nå at dette kan snus mot deg selv ;) ).

Jeg skjønner at du er følsom på slike temaer, stjernestøv. Jeg hadde sikkert vært det selv om det var ett av mine barn som slet på den måten. Og det er helt naturlig for en mor å gå i forsvar for barnet sitt og trekke ut klørne! Alt det forstår jeg kjempegodt! Og jeg er heller ikke den beste eller rette til å irettesette deg for å være sint og komme med usaklige og ufine beskyldninger til folk. For det har jeg dessverre gjort litt av selv her inne! 😅 Men ønsket mitt er likevel at vi kan være mer saklige i debatter heretter. 

Vi avslutte med å gi deg en klem om du vil ha, og et ønske om at du og ditt voksne barn får den hjelpen dere trenger. 

 

 

Ja jeg ble nok sint og kom i forsvarsposisjon, det kan jeg godt innrømme. Det verste jeg vet er fordommer, men kan ikke nekte folk å tenke som de vil tenke. Og så følte jeg meg angrepet for mine meninger og følte jeg måtte forsvare meg, ISW er alltid ute etter meg føler jeg så han blir jeg ekstra sint på. 

Bare snu det mot meg og døm meg alt dere kan, det kan jeg ikke bestemme. Men jeg reagerer av og til, mest fordi jeg blir oppgitt og lei meg. Da kommer det ut som sinne. 

Jo takk for klemmen, den tar jeg gjerne imot :) Sender en klem tilbake ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg ble nok sint og kom i forsvarsposisjon, det kan jeg godt innrømme. Det verste jeg vet er fordommer, men kan ikke nekte folk å tenke som de vil tenke. Og så følte jeg meg angrepet for mine meninger og følte jeg måtte forsvare meg, ISW er alltid ute etter meg føler jeg så han blir jeg ekstra sint på. 

Bare snu det mot meg og døm meg alt dere kan, det kan jeg ikke bestemme. Men jeg reagerer av og til, mest fordi jeg blir oppgitt og lei meg. Da kommer det ut som sinne. 

Jo takk for klemmen, den tar jeg gjerne imot :) Sender en klem tilbake ❤️ 

Nei, Stjernestøv, jeg er ikke alltid ute etter deg.

Vi representerer imidlertid to ytterpunkter på en skala. Der du er følelsesstyrt, opptatt av det overnaturlige og alternativ, er jeg tankestyrt, evidensbasert og naturvitenskapelig. Jeg er kanskje ekstrem den ene retningen der du er ekstrem den andre retningen. 

Jeg tror ikke vi kan forutsette at alle på et forum er enige. Da faller meningen med forumet bort. Jeg mener imidlertid at jeg har forsøkt å argumentere for sak og ikke komme med personangrep mot deg. Hvis så ikke er tilfelle, beklager jeg det.

Jeg tror aldri vi to kommer til å bli enige om alt, og det er greit. Men jeg ønsker ikke at du skal bli såret av det jeg skriver for det er ikke hensikten. Jeg ønsker at vi skal ha en diskusjon om sak i framtiden, og ikke person. 

Klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Nei, Stjernestøv, jeg er ikke alltid ute etter deg.

Vi representerer imidlertid to ytterpunkter på en skala. Der du er følelsesstyrt, opptatt av det overnaturlige og alternativ, er jeg tankestyrt, evidensbasert og naturvitenskapelig. Jeg er kanskje ekstrem den ene retningen der du er ekstrem den andre retningen. 

Jeg tror ikke vi kan forutsette at alle på et forum er enige. Da faller meningen med forumet bort. Jeg mener imidlertid at jeg har forsøkt å argumentere for sak og ikke komme med personangrep mot deg. Hvis så ikke er tilfelle, beklager jeg det.

Jeg tror aldri vi to kommer til å bli enige om alt, og det er greit. Men jeg ønsker ikke at du skal bli såret av det jeg skriver for det er ikke hensikten. Jeg ønsker at vi skal ha en diskusjon om sak i framtiden, og ikke person. 

Klem ❤️

Å, jeg er helt enig, det var virkelig godt beskrevet. Vi er to ytterpunkter, jeg har aldri ment å såre deg heller og jeg vil gjerne respektere deg for den du er. Vi trenger ikke være uvenner fordi om vi er uenige. 

Takk for klemmen, og klem tilbake ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
På 26.5.2019 den 13.24, stjernestøv skrev:

Takk for det :) Godt noen forstår meg. Jeg tenkte på det i går, be om at psykiatrien om å fjerne diagnosen min og legge det bak oss. 

Har du tenkt over hva det vil kreve av deg å fjerne diagnosen og legge den bak deg ?

Du kan starte med å søke jobber og si i fra deg uføretrygden. 

Det blir enklere å få fjernet diagnosen hvis du lever som en frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Har du tenkt over hva det vil kreve av deg å fjerne diagnosen og legge den bak deg ?

Du kan starte med å søke jobber og si i fra deg uføretrygden. 

Det blir enklere å få fjernet diagnosen hvis du lever som en frisk.

Jeg klarer ikke leve som en frisk,jeg er ikke frisk og føler meg ikke frisk. Men det må være lov å være uenig i diagnose? Jeg tror ikke jeg er psykotisk hele tiden, og en healer sa til meg en gang "Forstår ikke hvorfor de gir deg ap". Og hun sa jeg trengte ikke fortelle dem alt heller, det er vel der jeg har feilet. Har fortalt dem alt jeg og da blir jeg mistolket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke så dumt att det tar tid å skifte kjønn. Det finnes nemlig de som angrer seg. 

 

Så det er ett trangt nåløye, og. det er nok ikke dumt att det tar lang tid, for det er rimelig drastisk hvertfall viss man forandrer kjønnsorganer osv.

 

Nå synes jeg homofile er litt annerledes jeg da. Ikke på noen negativ måte, men man kan ofte merke at en homofil er homofil.

 

Annerledes het er dat flott det. Jeg har selv en søster som er lesbisk.

Anonymkode: 9678a...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så dumt att det tar tid å skifte kjønn. Det finnes nemlig de som angrer seg. 

 

Så det er ett trangt nåløye, og. det er nok ikke dumt att det tar lang tid, for det er rimelig drastisk hvertfall viss man forandrer kjønnsorganer osv.

 

Nå synes jeg homofile er litt annerledes jeg da. Ikke på noen negativ måte, men man kan ofte merke at en homofil er homofil.

 

Annerledes het er dat flott det. Jeg har selv en søster som er lesbisk.

Anonymkode: 9678a...d70

Ja det er bra det tar tid, det er alvorlige avgjørelser som forandrer livet for alltid. 

Ja annerledes er flott, det er jeg enig i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg ble nok sint og kom i forsvarsposisjon, det kan jeg godt innrømme. Det verste jeg vet er fordommer, men kan ikke nekte folk å tenke som de vil tenke. Og så følte jeg meg angrepet for mine meninger og følte jeg måtte forsvare meg, ISW er alltid ute etter meg føler jeg så han blir jeg ekstra sint på. 

Bare snu det mot meg og døm meg alt dere kan, det kan jeg ikke bestemme. Men jeg reagerer av og til, mest fordi jeg blir oppgitt og lei meg. Da kommer det ut som sinne. 

Jo takk for klemmen, den tar jeg gjerne imot :) Sender en klem tilbake ❤️ 

Det er helt naturlig tror jeg, å bli sint og komme i forsvarsposisjon når man føler seg angrepet. Som sagt forstår jeg deg veldig godt at du går i forsvar for barnet ditt.

Jeg er imidlertid ikke ute etter å dømme deg, jeg var bare ute etter at du skulle se at du også har "fordommer" mot de som ikke deler dine meninger, og påpeke at du i den forbindelse ga noen ufine personkarakteristikker. Noe som ikke er så greit å gjøre, verken for deg, meg, eller andre. Vi bør bli flinkere til å diskutere sak og ikke person, som isw sier. 

Takk for klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, Anbr42 skrev:

Det er helt naturlig tror jeg, å bli sint og komme i forsvarsposisjon når man føler seg angrepet. Som sagt forstår jeg deg veldig godt at du går i forsvar for barnet ditt.

Jeg er imidlertid ikke ute etter å dømme deg, jeg var bare ute etter at du skulle se at du også har "fordommer" mot de som ikke deler dine meninger, og påpeke at du i den forbindelse ga noen ufine personkarakteristikker. Noe som ikke er så greit å gjøre, verken for deg, meg, eller andre. Vi bør bli flinkere til å diskutere sak og ikke person, som isw sier. 

Takk for klem ❤️

Enig! Sak og ikke person ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til alle som sier at det dette er umoderne av han, jeg er klar over at vi alle skal være så politisk korrekte som mulig nå i 2019.. Men det han sier er helt korrekt?

Hvis transer skal få støtte om dem velger å bytte skjønn, tenk hvor mange som kommer til å ta en spontant avgjørelse og gøre noe dem senere kommer til å angre på? Skal også legge til at 40% av transer tar livet sitt, skal vi hjelpe til å øke dette tallet?

Hva med gutter som er født med mikropenis ? Burde det ikke være mer fokus på og gi dem støtte på penis forlenging ? Eller alle dem andre medføtte feilene/sykdommene ? Hva med kvinner som må betale for OB? noe alle kvinner må bruke? burde vi ikke heller fokusere på å gi dem gratis OB/p piller? 

Come on people :P 

Anonymkode: 78e49...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...