Gå til innhold

Halsbrann Magesyre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Er plaget med ofte med halsbrann, magesyre.

 

Er jævla irriterende til tider, det svir i nesa når man blåser ut og det lukter det man har spist.

Og oppleves som irriterer luftveier.

Har prøv tritalac, og Gaviscon, kan bli mye luft i magen av sistnevnte, det hjelper sånn både og i korte perioder.

 

Skal på gastroskopi en eller annen gang snart.

Har også bedt om nexium fra fastlege?

 

Noen som har noen andre råd, eller erfaringerer?

 

 

Anonymkode: b0caf...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har noen andre råd, eller erfaringerer?

Anonymkode: b0caf...989

Jeg får sure oppstøt og smerter i overgangen magesekk / spiserør om jeg ikke spiser nok salt. Magesyren består av mye saltsyre og om den har for lite så kan den overprodusere for å få nok. Mange av de som tror de har for mye magesyre har egentlig for lite. For jeg fungerer det utmerket å spise 1-2 måltider med 2 knekkebrød eller brødskiver med kaviar og hvitost om dagen. Kan gå bra uten i et par dager, men så begynner ubehaget å komme.

Fikk påvist slapp lukkemuskel i spiserøret på gastroskopi.

Men det er  jo ikke sikkert det er grunnen til ditt ubehag.

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natron er min aller beste venn. Før kunne jeg ofte være plaget med halsbrann etter at jeg hadde lagt meg, hvis jeg hadde spist sterk mat og/eller drukket rødvin og øl. Nå har jeg som fast rutine at jeg rører ut en drøy halv teskje natron i et glass vann hver kveld før jeg legger meg og drikker dette, og bank i bordet, halsbrann er det lenge siden jeg har hatt.

Om morgenen etter frokost gurgler jeg halsen med litt sterkere natronblanding, en toppet teskje i et lite glass vann. Og pusser også tennene med dette. Saltet øker spyttsekresjonen og flekker og misfarging på tennene blir skyllet vekk. Man får også friskere smak i kjeften, synes jeg. Jeg pusser med vanlig tannkrem etterpå. Hvis man er tørr i munnen, er tannpuss/gurgling med natron et godt tips.

Jeg synes også jeg generelt sett føler meg bedre, kan jobbe i 10 timer uten å bli noe særlig sliten og er mindre irritert i halsen.

Man kjøper natron (bikarbonat) i vanlig butikk, og den koster nesten ingenting. Tipset snappet jeg opp på nettet, blant annet ei som skrev at hun var lei av å føle seg syk hele tida.

Det smaker veldig salt, men ikke vondt.

 

Endret av Babette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
På 17.6.2019 den 0.48, AnonymBruker skrev:

Hei

Er plaget med ofte med halsbrann, magesyre.

 

Er jævla irriterende til tider, det svir i nesa når man blåser ut og det lukter det man har spist.

Og oppleves som irriterer luftveier.

Har prøv tritalac, og Gaviscon, kan bli mye luft i magen av sistnevnte, det hjelper sånn både og i korte perioder.

 

Skal på gastroskopi en eller annen gang snart.

Har også bedt om nexium fra fastlege?

 

Noen som har noen andre råd, eller erfaringerer?

 

 

Anonymkode: b0caf...989

Jeg må ta nexium hver kveld for det er verst om nettene syns jeg, får ikke sove når det kommer magesyre og sure oppstøt opp. Jeg syns det hjelper,men noen ganger må jeg opp å ta en ekstra og drikke litt melk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg må ta nexium hver kveld for det er verst om nettene syns jeg, får ikke sove når det kommer magesyre og sure oppstøt opp. Jeg syns det hjelper,men noen ganger må jeg opp å ta en ekstra og drikke litt melk. 

Legg noe under sengebeina i hodeenden så du kommer litt høyere med overkroppen (tykkere pute duger ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 timer siden, Lillemus skrev:

Legg noe under sengebeina i hodeenden så du kommer litt høyere med overkroppen (tykkere pute duger ikke).

Bruker nexium jeg, vil ikke ha kreft i spiserøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
13 timer siden, Lillemus skrev:

Legg noe under sengebeina i hodeenden så du kommer litt høyere med overkroppen (tykkere pute duger ikke).

Det hjelper ikke for meg om jeg reiser meg opp en gang, det er like ille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...