Gå til innhold

Er du prinsippfast eller pragmatisk ? Stemmerett for menn ?

Er du for likestilling for enhver pris ?  

3 stemmer

1. 1. Er du for likestilling for enhver pris ?

• Ja, likestilling må det være, uansett konsekvensene av det
      1
    • Nei, dersom likestilling fører til katastrofale følger, må det unngås selv om en helst vil ha det
      1
    • Vet ikke helt
      1

Anbefalte innlegg

AlleGodeBrukernavnErTatt

La oss lage et tenkt eksempel. Vi lever i Norge i 2030, menn har mistet stemmeretten etter århundrer med krigerske aktiviteter og kvinnene er lei og tok over og styrer alt. Så kommer det et forslag om menn bør få stemmerett. Meningsmålinger viser at 80% av menn ønsker å starte krig mot Sverige, mens bare 30% av kvinnene ønsker krig mot Sverige, og mange vil dø som følge av dette

Dvs dersom menn får stemmeretten vil det bli krig mot Sverige siden det kreves 50% oppslutning i stortinget for å starte krigen.. Hva stemmer du for, bør menn få stemmeretten, selv om det fører til katastrofale følger, eller er ikke likestilling viktigst av alt her i livet ?

Kjør debatt! :) 

Endret av AlleGodeBrukernavnErTatt

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Likestilling betyr stemmerett til alle. uansett om man liker hva div grupper stemmer. Jeg tror ikke noengang norge vil gå til krig mot Sverige. Det måtte Evnt være for å få tilbake Jemtland, Härjedalen og Bohuslen.

Men terretoriell nasjonalisme er en ikke sak i 2019 her tillands.

AlleGodeBrukernavnErTatt
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prinsippet om likestilling kommer først. Ellers er det et noe søkt eksempel. 

Anonymkode: fd6c8...f34

joa litt søkt, var jo poenget det da... men tydeligvis ikke søkt nok....

Trodde jeg gikk mer enn langt nok til å få folk til å gå fra fine prinsipper, men burde vel ha hatt resultat som utslettelse av menneskeheten i atomkrig el.l, kanksje noen ville ofret en av menneskerettighetene for å redde menneskeheten fra utslettelse, ikke vet jeg.

Men er vel sikkert bra å være prinsippfast, i de fleste situasjonene, sålenge en har gode prinsipper, så får vi håpe disse ekstreme unntakene ikke skjer, for da tror jeg det står dårlig til...  ;) 

Lykke til 🙃

Endret av AlleGodeBrukernavnErTatt
AlleGodeBrukernavnErTatt
1 time siden, Gargamel skrev:

Hvis 30% av alle kvinner mener det er riktig å angripe Sverige så er det nok en god grunn. 

Altså : Stemmerett for alle. 

kan jo snu rundt på den da

Hvis 70% av alle kvinner mener det ikke er riktig å krige mot Sverige så er det nok en god grunn.

men men ;) Vi får håpe vi slipper slike situasjoner ;) 

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, AlleGodeBrukernavnErTatt skrev:

joa litt søkt, var jo poenget det da... men tydeligvis ikke søkt nok....

Trodde jeg gikk mer enn langt nok til å få folk til å gå fra fine prinsipper, men burde vel ha hatt resultat som utslettelse av menneskeheten i atomkrig el.l, kanksje noen ville ofret en av menneskerettighetene for å redde menneskeheten fra utslettelse, ikke vet jeg.

Men er vel sikkert bra å være prinsippfast, i de fleste situasjonene, sålenge en har gode prinsipper, så får vi håpe disse ekstreme unntakene ikke skjer, for da tror jeg det står dårlig til...  ;) 

Lykke til 🙃

Vi får nesten bare se hva som skjer, vel. 

Anonymkode: fd6c8...f34

Gjest Gargamel
3 timer siden, AlleGodeBrukernavnErTatt skrev:

kan jo snu rundt på den da

Hvis 70% av alle kvinner mener det ikke er riktig å krige mot Sverige så er det nok en god grunn.

men men ;) Vi får håpe vi slipper slike situasjoner ;) 

Åja

Det tenkte jeg ikke på. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...