Gå til innhold

ukas trening, uke 30


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Jeg har vært på ferie denne uka også. Århundrets ferie som kjæresten omtaler det 🙂

Det ble to fjelltopper denne uka. En på mandag og en på onsdag. 

Nå er det tilbake til hverdagen og Evo igjen med tredemølle og apparater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt 4 gå/joggeturer i skogen. 

Jeg sliter skikkelig med korsryggen nå, så håper den er bedre i morgen. Har kjent en del plager fra det området - pluss mye hodesmerter siste året, så bør kanskje sjekke det. Det, pluss varmen, ble dessverre en «god» unnskyldning for å spise masse is - igjen🥵 

Jeg trodde gå/løping var bra for ryggen, men nå er den sånn at jeg tidvis «knekker i beina» og gjør grimaser når jeg bøyer meg eller går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
32 minutter siden, cilie skrev:

Jeg har hatt 4 gå/joggeturer i skogen. 

Jeg sliter skikkelig med korsryggen nå, så håper den er bedre i morgen. Har kjent en del plager fra det området - pluss mye hodesmerter siste året, så bør kanskje sjekke det. Det, pluss varmen, ble dessverre en «god» unnskyldning for å spise masse is - igjen🥵 

Jeg trodde gå/løping var bra for ryggen, men nå er den sånn at jeg tidvis «knekker i beina» og gjør grimaser når jeg bøyer meg eller går. 

Uffda, god bedring 🙂

Kanskje lurt å ta en pause fra løpinga en stund og heller gå i raskt tempo ? Jeg innbiller meg at det er bedre for ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det ble en 30 km sykkeltur pluss et par joggeturer på ca 6 km hver. Det er grusomt varmt, men det går jo over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg fikk vondt i det ene kneet etter fjellturene. Det er uvant å gå så mye bratt nedover. Gudskjelov gikk det over. Merket ikke noe til det på joggeturene, men stikkende smerte i kneet når jeg gikk. Merket det også på sykkelturen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg fikk vondt i det ene kneet etter fjellturene. Det er uvant å gå så mye bratt nedover. Gudskjelov gikk det over. Merket ikke noe til det på joggeturene, men stikkende smerte i kneet når jeg gikk. Merket det også på sykkelturen. 

Jeg kjente det litt i det ene kneet jeg også mellom tredje og fjerde fjelltur. Alle var i bratt terreng.  Da hadde jeg vondt bak det ene kneet på tirsdagen , så var spent på hvordan fjellturen på onsdag skulle bli, men da var jeg heldigvis bra igjen. Til og med hoftene som pleier å være et svakt punkt på nedturene, berget bra denne gangen. 

God bedring til deg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, cilie skrev:

Jeg har hatt 4 gå/joggeturer i skogen. 

Jeg sliter skikkelig med korsryggen nå, så håper den er bedre i morgen. Har kjent en del plager fra det området - pluss mye hodesmerter siste året, så bør kanskje sjekke det. Det, pluss varmen, ble dessverre en «god» unnskyldning for å spise masse is - igjen🥵 

Jeg trodde gå/løping var bra for ryggen, men nå er den sånn at jeg tidvis «knekker i beina» og gjør grimaser når jeg bøyer meg eller går. 

Det er stort sett alltid bra for rygg å gå tur - særlig i ulendt terreng. Ikke alle rygger tolererer løping godt, - det kan bli for mye "impact" når man løper. 

Det kan hjelpe godt på smerter om du iser ned ryggen etter aktivitet - og for øvrig når du kjenner smerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Uffda, god bedring 🙂

Kanskje lurt å ta en pause fra løpinga en stund og heller gå i raskt tempo ? Jeg innbiller meg at det er bedre for ryggen.

 

15 timer siden, frosken skrev:

Det er stort sett alltid bra for rygg å gå tur - særlig i ulendt terreng. Ikke alle rygger tolererer løping godt, - det kan bli for mye "impact" når man løper. 

Det kan hjelpe godt på smerter om du iser ned ryggen etter aktivitet - og for øvrig når du kjenner smerter. 

Takk! - Har vært hos lege, fått tbl og blir utredet videre. Prøver å klare meg uten tbl og satser på at det går seg til asap og håper jeg kan gå raskt imgn. Kan også kjøle det ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg fikk vondt i det ene kneet etter fjellturene. Det er uvant å gå så mye bratt nedover. Gudskjelov gikk det over. Merket ikke noe til det på joggeturene, men stikkende smerte i kneet når jeg gikk. Merket det også på sykkelturen. 

Uff, kneet er leit å få vondt i - håper det ikke kommer igjen👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...