Gå til innhold

Er det innafor?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Forbereder morgendagen her. Det er meldt varmt i morgen også. Er det innafor å gå med kjole til midt på lårene på jobb ? (kontorlandskap)

Kjolen ellers er tekkelig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Forbereder morgendagen her. Det er meldt varmt i morgen også. Er det innafor å gå med kjole til midt på lårene på jobb ? (kontorlandskap)

Kjolen ellers er tekkelig. 

 

Mulig jeg er gammeldags, men jeg synes ikke det gjør seg for en som pusher 50, med mindre det er temmelig uformell dresskode. Men synes også totalen er avgjørende, har du f eks en dressjakke og matchende flate sko, kan det være ok. Med andre ord - lårkort, høye hæler og bare skuldre og utringning blir helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lårkort blir total kræsj, sorry. Kjole er bare fint men legg på noen cm ;) 

Anonymkode: 51c7a...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 minutter siden, Xtra skrev:

Mulig jeg er gammeldags, men jeg synes ikke det gjør seg for en som pusher 50, med mindre det er temmelig uformell dresskode. Men synes også totalen er avgjørende, har du f eks en dressjakke og matchende flate sko, kan det være ok. Med andre ord - lårkort, høye hæler og bare skuldre og utringning blir helt feil.

Armene går ned til albuen. Vid kjole med knyting i midjen. Ensfarget mørk blå og formell. Flate sko. Ingen utringing.

Ingenting utfordrende med den, annet enn at jeg er i tvil om lengden blir feil.

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Armene går ned til Albuen. Vid kjole med knyting i midjen. Ensfarget mørk blå og formell. Flate sko. Ingen utringing.

Ingenting utfordrende med den, annet enn at jeg er i tvil om lengden blir feil.

I så fall tenker jeg at det er helt greit nå på sommeren. Og jeg jobber i et relativt konservativt miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Armene går ned til albuen. Vid kjole med knyting i midjen. Ensfarget mørk blå og formell. Flate sko. Ingen utringing.

Ingenting utfordrende med den, annet enn at jeg er i tvil om lengden blir feil.

Hadde aldri fått lov til å gå med det i min kontorjobb.

Anonymkode: 51c7a...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Ok takk, da satser jeg på det 🙂

 En jobbe allerede, da? Man har da minst en uke til! 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
21 minutter siden, Xtra skrev:

 En jobbe allerede, da? Man har da minst en uke til! 😎

Ja og det er vanskelig å få sove nå . Har snudd om døgnet litt i ferien 🙂

Jeg har spart ei uke til fjellet i høstferien. Det gjør jeg hvert år 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Forbereder morgendagen her. Det er meldt varmt i morgen også. Er det innafor å gå med kjole til midt på lårene på jobb ? (kontorlandskap)

Kjolen ellers er tekkelig. 

 

Jeg går ikke med kjole som går lengre opp enn til knærne på jobb, unntaket er på vinterstid om jeg bruker en tunika med en tykkere tights eller noe under. Synes rett og slett ikke det passer for kvinner på vår alder, men det er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg synes det er helt greit. 

Jeg jobber på et temmelig uformelt kontor, og det hender noen har lårkorte kjoler her, også lederne.

På meg ble det hvite linbukser til midt på leggen, og en turkis t-skjorte. Hyggelig å treffe kollegaer igjen - men ellers går hjernen litt tregt 😁😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er litt for sent nå, men heldigvis lite folk på jobb 😜 Dette er kjolen, men min er mørkeblå i steden for hvit.

https://www.bubbleroom.no/nn/klær/dame/make-way/sommerkjoler/joelle-dress-white

 

Den var fin.

Man må slakke litt på dresskoden i varmen, så jeg går i shorts.

Fryktelig lite å gjøre på jobb, og sikkert 30 grader inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
30 minutter siden, Lillemus skrev:

Søt, men noen jobbkjole er det ikke. Jeg hadde aldri gått på jobb i den der i alle fall.

Ok, jeg har flere kjoler fra bubbleroom som jeg klart IKKE anser som jobbkjoler fordi de er for kroppsnære. Fine i selskap, men ikke på jobb.

Når det gjelder jobbkjoler, synes jeg det er vanskelig å vurdere i min alder. Er 53 år. Vil helst ikke se simpel ut og vil heller ikke være kjerring 😀 Jeg er glad i enkel og klassisk stil, dvs helst ikke bråkete kjoler med mye farger, blomster osv.  Og store flagrende kjoler passer ikke på meg. Da blir jeg bare seende enda tynnere ut enn jeg er. Det har motsatt virkning.

Kan du finne en kjole du anser som jobbkjole ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
54 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er litt for sent nå, men heldigvis lite folk på jobb 😜 Dette er kjolen, men min er mørkeblå i steden for hvit.

https://www.bubbleroom.no/nn/klær/dame/make-way/sommerkjoler/joelle-dress-white

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pen kjole og i mine øyne anstendig nok til å brukes på jobb i varmen. Som G. over skriver, mener jeg man kan tillate seg litt mer i varmen, så lenge det ikke direkte kolliderer med den formelle kleskoden på jobb. 

Anonymkode: e20a3...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

-jeg synes ellers det har skjedd en oppmykning de senere år, mtp. hva modne kvinner kan tillate seg - heldigvis. Både langt hår, hullete bukser og lårkort er akseptert, sammen med en generell mer individualistisk look. Tidligere var det mer type kort hår og poplinskåpe fra trettiårsalderen som var normen. 

Anonymkode: e20a3...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tidligere var det mer type kort hår og poplinskåpe fra trettiårsalderen som var normen. 

Anonymkode: e20a3...6f1

Hæ???

Hvilken periode snakker du om nå, når du sier "tidligere"?

1960-70 tallet?

Jeg har nå aldri sett poplinkåpe på noen under 60 år...

Jeg begynte å jobbe på midten av 1990-tallet, og har aldri følt noe press for verken kort hår eller poplinkåpe 😄 😄 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...