Gå til innhold

Er det innafor?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags bransje er det du jobber innenfor som har en slik kleskode?

Anonymkode: d97f7...1c9

Jeg tror du finner en sånn uformell stil i flere teknologimiljø og kreative miljø.

Jeg er redd for å si noe mer spesifikt, for det er ganske få bedrifter i bransjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madelenemie
21 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Forbereder morgendagen her. Det er meldt varmt i morgen også. Er det innafor å gå med kjole til midt på lårene på jobb ? (kontorlandskap)

Kjolen ellers er tekkelig. 

 

Yepp det er innenfor.

og pen kjole, og sånn mann bør kle seg i varmen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Madelenemie skrev:

Yepp det er innenfor.

og pen kjole, og sånn mann bør kle seg i varmen:-)

Er du plutselig innom her :) hvordan går det med deg? Har det skjedd noe siden sist?

Anonymkode: d97f7...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
32 minutter siden, Madelenemie skrev:

Yepp det er innenfor.

og pen kjole, og sånn mann bør kle seg i varmen:-)

Takk, koselig at du stikker innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Nå vet jeg ikke hva du jobber med, men bruker du bare varianter av turstøvler på jobb?

Ja;-)  Men jeg bruker de til alt mulig - bortsett fra bunad. Hos oss finner man alt fra dresskledde menn med "sko for voksne" til de som ser ut som de har kledd seg for ettermiddagens treningsøkt fra morgen av. Tror jeg ligger litt under middels på velkleddhets-skalaen (skoene trekker nok en del poeng ned!). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Ja, men det trodde jeg var kjent. Jobber selv i et litt tradisjonelt miljø, men går i møter med alt fra bankfolk til mediefolk og akademia og mange flere. Fra min side naturlig å kle seg en slags mellomting, men heller litt for velkledd/formelt enn det motsatte.

Hvordan oppfatter du klesstilen til de du møter fra akademia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, frosken skrev:

Hvordan oppfatter du klesstilen til de du møter fra akademia?

Uformelle, men greit nok. Ofte litt krøllete i stilen, om du skjønner hva jeg mener. Mer bomullsbukser enn dressbukser. Med ustrøket skjorte til. Kvinnene ofte i strikkejakker snarere enn dressjakker. Men dette er stereotypiene, finnes selvsagt mange unntak (les: forbehold).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Uformelle, men greit nok. Ofte litt krøllete i stilen, om du skjønner hva jeg mener. Mer bomullsbukser enn dressbukser. Med ustrøket skjorte til. Kvinnene ofte i strikkejakker snarere enn dressjakker. Men dette er stereotypiene, finnes selvsagt mange unntak (les: forbehold).

"Litt krøllete i stilen" synes jeg var en fin beskrivelse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
10 timer siden, Xtra skrev:

Uformelle, men greit nok. Ofte litt krøllete i stilen, om du skjønner hva jeg mener. Mer bomullsbukser enn dressbukser. Med ustrøket skjorte til. Kvinnene ofte i strikkejakker snarere enn dressjakker. Men dette er stereotypiene, finnes selvsagt mange unntak (les: forbehold).

Vi er litt krøllete i stilen, vi og 😄 Men mer dongeribukser enn bomullsbukser her.

Halvoffentlig kontorlandskap 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
11 timer siden, Madelenemie skrev:

Yepp det er innenfor.

og pen kjole, og sånn mann bør kle seg i varmen:-)

Koselig å se deg her, Madelenemie 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt ute av tråden en stund, men spør: Har ikke "settingen" mye å si for hva som er "innafor"?

På min arbeidsplass var det litt andre regler de få dagene i året vi hadde en varmebølge. Da gikk folk i klær de aldri ville brukt resten av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, kupton skrev:

Jeg har vært litt ute av tråden en stund, men spør: Har ikke "settingen" mye å si for hva som er "innafor"?

På min arbeidsplass var det litt andre regler de få dagene i året vi hadde en varmebølge. Da gikk folk i klær de aldri ville brukt resten av året.

Jeg jobber på din arbeidsplass, og jeg har aldri reagert på bruken av klær. En kvinnelig overlege sa til meg en dag at hun var litt ulovlig kledd pga litt kort skjørt, men at det var så varmt at hun valgte å gjøre det likevel. Jeg så ikke noe galt i det. Hadde aldri tenkt over det heller, om det ikke var for at hun sa det. 

Anonymkode: 47a15...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
57 minutter siden, kupton skrev:

Jeg har vært litt ute av tråden en stund, men spør: Har ikke "settingen" mye å si for hva som er "innafor"?

På min arbeidsplass var det litt andre regler de få dagene i året vi hadde en varmebølge. Da gikk folk i klær de aldri ville brukt resten av året.

Jeg ville aldri brukt shorts om vi skulle møte noen kunder eller hvis det var normal temperatur. Det har mye med settingen å gjøre, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg ville aldri brukt shorts om vi skulle møte noen kunder eller hvis det var normal temperatur. Det har mye med settingen å gjøre, ja. 

I dag stiller jeg i dongerishorts på jobben! Men slapp av - det er ikke en sånn som viser halve rumpeballene, den går ned til knærne. :) Og jeg møter kunder hele dagen, men hos oss er det så varmt at de heller hadde reagert om jeg hadde kommet i langbukser i dag.

Derimot har jeg en kunde som den siste uka (her har det vært vanvittig varmt som du vet!) har kommet flere ganger i en ørliten trenings-shorts og trenings-bh og DET reagerer jeg på! Hun er flott og veltrent som bare det, men allikevel synes jeg faktisk at hun kan kle på seg litt mer når hun skal inn på steder som butikken o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
8 timer siden, Lillemus skrev:

I dag stiller jeg i dongerishorts på jobben! Men slapp av - det er ikke en sånn som viser halve rumpeballene, den går ned til knærne. :) Og jeg møter kunder hele dagen, men hos oss er det så varmt at de heller hadde reagert om jeg hadde kommet i langbukser i dag.

Derimot har jeg en kunde som den siste uka (her har det vært vanvittig varmt som du vet!) har kommet flere ganger i en ørliten trenings-shorts og trenings-bh og DET reagerer jeg på! Hun er flott og veltrent som bare det, men allikevel synes jeg faktisk at hun kan kle på seg litt mer når hun skal inn på steder som butikken o.l.

15-åringen min prøvde seg på å gå i kun shorts og trenings-bh da hun skulle med bussen til noen venninner, og derfra videre til stranda. Hun spurte meg om det var greit å gå sånn. Jeg sa nei, at hun kunne gå sånn når hun var på stranda, men ikke ellers. Hun protesterte ikke videre, tror hun egentlig var enig med meg, men skulle teste meg litt ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 29.7.2019 den 21.59, AnonymBruker skrev:

Er du plutselig innom her :) hvordan går det med deg? Har det skjedd noe siden sist?

Anonymkode: d97f7...1c9

Hei 🙂

ja det skjedd mye bra, og for tiden veldig travelt 🙂

så lite tid til annet enn barn og mitt prosjekt:-)

hyggelig bli husket da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2019 den 9.36, påskelilje skrev:

Koselig å se deg her, Madelenemie 🙂 

Koselig få tilbakemelding fra deg min vakre blonde påskelilje ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2019 den 22.24, Nicklusheletida skrev:

Takk, koselig at du stikker innom :)

Yepp må jo sjekke status hos damene mine iblant 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, Madelenemie skrev:

Yepp må jo sjekke status hos damene mine iblant 😉

Hva er status hos denne damen da? :)Håper du har det bra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...