Gå til innhold

Er det innafor?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Det er litt for sent nå, men heldigvis lite folk på jobb 😜 Dette er kjolen, men min er mørkeblå i steden for hvit.

https://www.bubbleroom.no/nn/klær/dame/make-way/sommerkjoler/joelle-dress-white

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Så søt og fin kjole! Jeg tror den imidlertid hadde vært litt utringet i min jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
1 minutt siden, cilie skrev:

Så søt og fin kjole! Jeg tror den imidlertid hadde vært litt utringet i min jobb. 

Å, det var overraskende. Ser ikke antydning til kløft her og det gjør man heller ikke på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Å, det var overraskende. Ser ikke antydning til kløft her og det gjør man heller ikke på meg :)

Da er det jo null problem. 

Jeg har mye utringet og transparent, og det bruker jeg ikke på jobb - uten fester osv da😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengden og fasongen har jeg ikke noe å utsette på, men jeg synes knytebeltet gir kjolen en slåbrok-look som passer bedre over bikinien enn på jobb.

Ellers må jeg si jeg er rystet over Gargamel som går i shorts på jobb! Det går virkelig ikke an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Babette skrev:

 

Ellers må jeg si jeg er rystet over Gargamel som går i shorts på jobb! Det går virkelig ikke an.

Om ikke akkurat rystet, reagerte jeg også litt på den. Shorts er ikke innenfor hos oss. Riktignok har vi ventilasjon på jobb, så varmen er sjelden noe problem der. Snarere er det ofte litt for kaldt for de tynneste kjolene og blusene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Babette skrev:

Ellers må jeg si jeg er rystet over Gargamel som går i shorts på jobb! Det går virkelig ikke an.

Kommer ikke det litt an på hva slags jobb man har eller type firma?

Jeg jobbet forrige uke, det var ca.30 grader, svært få andre til stede (og i hvert fall ingen ledere), ingen møter el.l. Vi har ingen "kunder", og det kommer aldri noen utenforstående uten avtale. Kantineansatte og en resepsjonsvakt i en annen bygning er vel teknisk sett ansatt i andre firma, men vi møter ellers bare hverandre / kollegene - som altså stort sett er på ferie. 

Hvorfor er det krise om en mann har på seg shorts (som ser ut som en kort bukse, ikke som en badebukse eller boxer og ikke avklipte jeans)? Er det verre enn at damer har luftige skjørt / sommerkjoler? Jeg går ikke spesielt lettkledd selv altså, men er det mer sjokerende å se menns legger enn damers? Jeg så vel etpar menn i shorts i løpet av uka, er det virkelig så ille når det bare er en håndfull kolleger som ser det? 

Jeg spør fordi jeg tydeligvis ikke har peiling, ikke for å kverulere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Babette skrev:

Lengden og fasongen har jeg ikke noe å utsette på, men jeg synes knytebeltet gir kjolen en slåbrok-look som passer bedre over bikinien enn på jobb.

Ellers må jeg si jeg er rystet over Gargamel som går i shorts på jobb! Det går virkelig ikke an.

 

16 minutter siden, Xtra skrev:

Om ikke akkurat rystet, reagerte jeg også litt på den. Shorts er ikke innenfor hos oss. Riktignok har vi ventilasjon på jobb, så varmen er sjelden noe problem der. Snarere er det ofte litt for kaldt for de tynneste kjolene og blusene.

Hvorfor er det rystende med en pen shorts som går til knærne, men greit med skjørt eller kjole til midt på låret? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, laban skrev:

Kommer ikke det litt an på hva slags jobb man har eller type firma?

Jeg jobbet forrige uke, det var ca.30 grader, svært få andre til stede (og i hvert fall ingen ledere), ingen møter el.l. Vi har ingen "kunder", og det kommer aldri noen utenforstående uten avtale. Kantineansatte og en resepsjonsvakt i en annen bygning er vel teknisk sett ansatt i andre firma, men vi møter ellers bare hverandre / kollegene - som altså stort sett er på ferie. 

Hvorfor er det krise om en mann har på seg shorts (som ser ut som en kort bukse, ikke som en badebukse eller boxer og ikke avklipte jeans)? Er det verre enn at damer har luftige skjørt / sommerkjoler? Jeg går ikke spesielt lettkledd selv altså, men er det mer sjokerende å se menns legger enn damers? Jeg så vel etpar menn i shorts i løpet av uka, er det virkelig så ille når det bare er en håndfull kolleger som ser det? 

Jeg spør fordi jeg tydeligvis ikke har peiling, ikke for å kverulere. 

Det er bare min egen mening jeg tar utganspukt i, ikke en bok om skikk og bruk. Og du må ta det med en klype humor.

Det er like ille om kvinner går i shorts på jobb, så jeg tror ikke det er de nakne leggene som er poenget, det er bare så lite "kledd" å gå i shorts, det hører fritiden til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
42 minutter siden, Babette skrev:

Lengden og fasongen har jeg ikke noe å utsette på, men jeg synes knytebeltet gir kjolen en slåbrok-look som passer bedre over bikinien enn på jobb.

Ellers må jeg si jeg er rystet over Gargamel som går i shorts på jobb! Det går virkelig ikke an.

Du hadde nok ikke trodd jeg var en sånn rebell 😛

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber på en psykiatrisk klinikk. Der går flere av de ansatte med korte skjørt. Er det innafor? Jeg ser ikke noe galt i det. De kler seg ikke «sexy», bare pent. Jeg synes det ser godt ut med lette klær når det er så varmt.

Anonymkode: 47a15...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lillemus skrev:

 

Hvorfor er det rystende med en pen shorts som går til knærne, men greit med skjørt eller kjole til midt på låret? 

Skjørt og kjole er mer "kledd", ikke så uformelt og fritidspreget som shorts. Som jeg skriver til laban er det akkurat like lite passende å gå i shorts på jobb for kvinner.

Jeg synes man skal se litt ordentlig ut på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gargamel skrev:

Du hadde nok ikke trodd jeg var en sånn rebell 😛

Nei det må jeg nok si. Du overrasker stadig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Synes du dette gjelder i Oslo altså ? 

Jeg synes det er mer tillatt med alt mulig her. 

Det som slår meg når jeg kommer til barndomsbygda mi, er at mindre er tillatt. 

Folk går med ganske lik frisyre fra i hvert fall 30 og oppover. Det kan selvfølgelig komme av få frisører i bygda og at alle lært seg å klippe samme frisyre. Det er i hvert fall lite variasjon å se. 

Det samme når det gjelder klær. I Oslo er det litt mer tillatt å pynte seg. 

Jeg kommer fra bygda, men har bodd i Oslo i flere år. Synes ikke det var så stor forskjell på hva som var tillatt og ikke tillatt. Her i bygda hvor jeg bor så er det ingen som har lik frisyre, de fleste har sin egen stil. 

Uansett så synes jeg at på arbeid så bør kjolelengden være ned til knærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På mange restauranter i «syden-land» ønskes det at menn kler seg i bukser. Dette synes jeg er håpløst all den tid det gjerne er veldig varmt, og vi hunkjønn går veldig bart. 

Det må jo gå an å ta på en pen shorts og ikke være helt strandkledd liksom. - Det samme burde være mulig i mange yrker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Babette skrev:

 

Ellers må jeg si jeg er rystet over Gargamel som går i shorts på jobb! Det går virkelig ikke an.

LOL, det får en si.

Anonymkode: 8d630...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Babette skrev:

Lengden og fasongen har jeg ikke noe å utsette på, men jeg synes knytebeltet gir kjolen en slåbrok-look som passer bedre over bikinien enn på jobb.

Ellers må jeg si jeg er rystet over Gargamel som går i shorts på jobb! Det går virkelig ikke an.

Åja, du tenker på en Kaftan ? Nei, det var jo ikke helt hensikten nei 🙂

Men jeg synes kjolen får et mer formelt utrykk når den er mørkeblå. Jeg liker ikke den hvite så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
34 minutter siden, Babette skrev:

Skjørt og kjole er mer "kledd", ikke så uformelt og fritidspreget som shorts. Som jeg skriver til laban er det akkurat like lite passende å gå i shorts på jobb for kvinner.

Jeg synes man skal se litt ordentlig ut på jobb.

Du kan puste lettet ut på mine vegne.  Nesten alle andre hadde shorts hos oss i dag, så jeg traff bra der. 

Det er stor forskjell på arbeidsplasser. Jeg tror folk hos oss er ganske opptatt av å kle seg bra, men det er uformelt. Noen sitter med baseball-cap. Noen har rastafletter. Noen går i kjoler sydd av gamle slips eller gardiner. (Glemte den viktigste kleskoden for menn: Kule sneakers.)

Jeg er litt eldre garde og kler meg mer tradisjonelt. Har vanligvis skjorte, bukse og sko for voksne. 

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Babette skrev:

Skjørt og kjole er mer "kledd", ikke så uformelt og fritidspreget som shorts. Som jeg skriver til laban er det akkurat like lite passende å gå i shorts på jobb for kvinner.

Jeg synes man skal se litt ordentlig ut på jobb.

Jøss. Vi har såpass få knallvarme dager her at man tåler et bare bare mannelegger de dagene. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 minutter siden, Gargamel skrev:

Du kan puste lettet ut på mine vegne.  Nesten alle andre hadde shorts hos oss i dag, så jeg traff bra der. 

Det er stor forskjell på arbeidsplasser. Jeg tror folk hos oss er ganske opptatt av å kle seg bra, men det er uformelt. Noen sitter med baseball-cap. Noen har rastafletter. Noen går i kjoler sydd av gamle slips eller gardiner. 

Du får høre på flertallet her som synes dette er helt greit 🙂

På jobben min har jeg sett også damer som går meg lang shorts. Det er så forskjell fra arbeidsplass til arbeidsplass. Da kjæresten jobbet i privat advokatfirma, var det kun kun dress som var akseptabelt. Nå jobber han i staten og hvis han hadde kommet i dress nå, ville nok det ha sett rart ut. Ingen andre som gjør det.

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Jøss. Vi har såpass få knallvarme dager her at man tåler et bare bare mannelegger de dagene. 😊

Ja, så lenge vi slipper å se sokker i sandaler 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...