Gå til innhold

Er det innafor?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Lillemus skrev:

Jøss. Vi har såpass få knallvarme dager her at man tåler et bare bare mannelegger de dagene. 😊

 Klart vi tåler å se det. Om de gikk i badebukse hadde jeg også tålt å se det, kanskje nyttt synet hvis de er kjekke. Men det passer ikke på jobb.

Mitt syn har ikke noe med å ikke vise bar hud/legger å gjøre. Hvis det fantes et "kledd" plagg for mannfolk som slutter ved knærne, hadde det vært helt Ok. Men de har ikkke noe tlisvarende skjørt eller kjole.

Jeg ser heller ikke noe galt i å kle seg sexy på jobb, med utringning, trangt skjørt eller lårkort med litt vidde. Bare man ikke ser ut som man skal på nattklubb eller trekker på gata.

Endret av Babette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, Gargamel skrev:

Du kan puste lettet ut på mine vegne.  Nesten alle andre hadde shorts hos oss i dag, så jeg traff bra der. 

Det er stor forskjell på arbeidsplasser. Jeg tror folk hos oss er ganske opptatt av å kle seg bra, men det er uformelt. Noen sitter med baseball-cap. Noen har rastafletter. Noen går i kjoler sydd av gamle slips eller gardiner. (Glemte den viktigste kleskoden for menn: Kule sneakers.)

Jeg er litt eldre garde og kler meg mer tradisjonelt. Har vanligvis skjorte, bukse og sko for voksne. 

Ja så klart er det stor forskjell på arbeidsplasser, og i tillegg kommer det an på hva slags jobb man har. Jeg reagerer hvis kvinner stilller på jobb i hullete olabukser, eller om toppsjef går i T-skjorte med slagord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Gargamel skrev:

Du kan puste lettet ut på mine vegne.  Nesten alle andre hadde shorts hos oss i dag, så jeg traff bra der. 

Det er stor forskjell på arbeidsplasser. Jeg tror folk hos oss er ganske opptatt av å kle seg bra, men det er uformelt. Noen sitter med baseball-cap. Noen har rastafletter. Noen går i kjoler sydd av gamle slips eller gardiner. (Glemte den viktigste kleskoden for menn: Kule sneakers.)

Jeg er litt eldre garde og kler meg mer tradisjonelt. Har vanligvis skjorte, bukse og sko for voksne. 

Jobber du i media/reklame?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

 

Hvorfor er det rystende med en pen shorts som går til knærne, men greit med skjørt eller kjole til midt på låret? 

 Man trenger ingen master i sosiologi eller kulturvitenskap for å vite at korte skjørt er mer passende antrekk i en del sammenhenger enn shorts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Babette skrev:

Mitt syn har ikke noe med å ikke vise bar hud/legger å gjøre. Hvis det fantes et "kledd" plagg for mannfolk som slutter ved knærne, hadde det vært helt Ok. Men de har ikkke noe tlisvarende skjørt eller kjole.

Er ikke denne shortsen nok kledd på en varm sommerdag:

ce0457_app_on-model_standard_transparent

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Xtra skrev:

 Man trenger ingen master i sosiologi eller kulturvitenskap for å vite at korte skjørt er mer passende antrekk i en del sammenhenger enn shorts.

Jeg er altså ikke enig her og vi blir ikke enige heller. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg er altså ikke enig her og vi blir ikke enige heller. :) 

Jeg nevner bare fakta, og de er ikke gjenstand for subjektiv oppfatning/enighet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For noen tiår siden slapp ikke kvinner inn på spisesteder iført bukser. Heller ikke menn uten slips og pipe. Så verden går da sakte fremover. Om noen år ler vi oss skakk av diskusjonen om shorts på jobben.

Anonymkode: 8d630...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noen tiår siden slapp ikke kvinner inn på spisesteder iført bukser. Heller ikke menn uten slips og pipe. Så verden går da sakte fremover. Om noen år ler vi oss skakk av diskusjonen om shorts på jobben.

Anonymkode: 8d630...c38

Husker en eller annen nattklubb på 80-tallet nektet A-ha-gutta inngang fordi de gikk i fillete olabukser. De angret nok når de skjønte hvem det var, ja 🤣. Og akkurat denne regelen endret seg de fleste steder, selv om jeg husker den hang igjen her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Gargamel skrev:

Du kan puste lettet ut på mine vegne.  Nesten alle andre hadde shorts hos oss i dag, så jeg traff bra der. 

Det er stor forskjell på arbeidsplasser. Jeg tror folk hos oss er ganske opptatt av å kle seg bra, men det er uformelt. Noen sitter med baseball-cap. Noen har rastafletter. Noen går i kjoler sydd av gamle slips eller gardiner. (Glemte den viktigste kleskoden for menn: Kule sneakers.)

Jeg er litt eldre garde og kler meg mer tradisjonelt. Har vanligvis skjorte, bukse og sko for voksne. 

Hva slags bransje er det du jobber innenfor som har en slik kleskode?

Anonymkode: d97f7...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Du kan puste lettet ut på mine vegne.  Nesten alle andre hadde shorts hos oss i dag, så jeg traff bra der. 

Det er stor forskjell på arbeidsplasser. Jeg tror folk hos oss er ganske opptatt av å kle seg bra, men det er uformelt. Noen sitter med baseball-cap. Noen har rastafletter. Noen går i kjoler sydd av gamle slips eller gardiner. (Glemte den viktigste kleskoden for menn: Kule sneakers.)

Jeg er litt eldre garde og kler meg mer tradisjonelt. Har vanligvis skjorte, bukse og sko for voksne. 

Hehe... jeg likte begrepet "sko for voksne";-)  Antar at jeg i liten grad bruker det, da jeg aldri har på noe annet enn ulike varianter av "joggesko". Bruker neste bare disse: https://www.hokaoneone.eu/en/ie/women-outlet/tor-ultra-hi/190108273397.html

Unnskyldningen min er at det blir mindre sykefravær av sko som dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg nevner bare fakta, og de er ikke gjenstand for subjektiv oppfatning/enighet ;) 

Utsagnet ditt om "korte skjørt er mer passende antrekk i en del sammenhenger enn shorts" krever implisitt subjektive vurderinger. Det er neppe full enighet om hvilke sammenhenger korte skjørt er mer passende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, frosken skrev:

Utsagnet ditt om "korte skjørt er mer passende antrekk i en del sammenhenger enn shorts" krever implisitt subjektive vurderinger. Det er neppe full enighet om hvilke sammenhenger korte skjørt er mer passende. 

Skjønner det, men jeg trodde det var allment kjent at det var den gjengse oppfatning, og at kildehenvisninger skulle være unødvendig. Selv om mange selvsagt har annen oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xtra skrev:

Skjønner det, men jeg trodde det var allment kjent at det var den gjengse oppfatning, og at kildehenvisninger skulle være unødvendig. Selv om mange selvsagt har annen oppfatning.

Det interessante i denne tråden, slik jeg ser det, er kanskje en undervurdering av hvor varierende kleskoden er i arbeidslivet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Det interessante i denne tråden, slik jeg ser det, er kanskje en undervurdering av hvor varierende kleskoden er i arbeidslivet. 

Ja, men det trodde jeg var kjent. Jobber selv i et litt tradisjonelt miljø, men går i møter med alt fra bankfolk til mediefolk og akademia og mange flere. Fra min side naturlig å kle seg en slags mellomting, men heller litt for velkledd/formelt enn det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, frosken skrev:

Hehe... jeg likte begrepet "sko for voksne";-)  Antar at jeg i liten grad bruker det, da jeg aldri har på noe annet enn ulike varianter av "joggesko". Bruker neste bare disse: https://www.hokaoneone.eu/en/ie/women-outlet/tor-ultra-hi/190108273397.html

Unnskyldningen min er at det blir mindre sykefravær av sko som dette!

Hooka er knallgode! Mange på sykehuset bruker dem. 

Anonymkode: 47a15...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, frosken skrev:

Hehe... jeg likte begrepet "sko for voksne";-)  Antar at jeg i liten grad bruker det, da jeg aldri har på noe annet enn ulike varianter av "joggesko". Bruker neste bare disse: https://www.hokaoneone.eu/en/ie/women-outlet/tor-ultra-hi/190108273397.html

Unnskyldningen min er at det blir mindre sykefravær av sko som dette!

Nå vet jeg ikke hva du jobber med, men bruker du bare varianter av turstøvler på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, frosken skrev:

Hehe... jeg likte begrepet "sko for voksne";-)  Antar at jeg i liten grad bruker det, da jeg aldri har på noe annet enn ulike varianter av "joggesko". Bruker neste bare disse: https://www.hokaoneone.eu/en/ie/women-outlet/tor-ultra-hi/190108273397.html

Unnskyldningen min er at det blir mindre sykefravær av sko som dette!

Hvite joggesko har foressten blitt moderne for menn å bruke til dress nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...