Gå til innhold

Feit som juling


Gondor

Anbefalte innlegg

Jeg spiser så og si aldri snop, drikker ikke brus og holder meg unna søppelmat. Allikevel er jeg overvektig. Jeg må helt klart spise for mye av andre ting og har da også dårlig samvittighet for hver matsmule jeg får i meg. Jeg har en unnskyldning og det er antipsykotika som gir meg mer enn god appetitt. De gangene jeg har kuttet ut antipsykotika har appetitten roet seg ned og jeg har gått ned i vekt. Prisen å betale er at jeg får det helt forjævlig og jeg orker ikke å ha det sånn. Skal jeg bare akseptere at jeg kommer til å forbli overvektig resten av livet eller er det noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Gondor skrev:

Jeg spiser så og si aldri snop, drikker ikke brus og holder meg unna søppelmat. Allikevel er jeg overvektig. Jeg må helt klart spise for mye av andre ting og har da også dårlig samvittighet for hver matsmule jeg får i meg. Jeg har en unnskyldning og det er antipsykotika som gir meg mer enn god appetitt. De gangene jeg har kuttet ut antipsykotika har appetitten roet seg ned og jeg har gått ned i vekt. Prisen å betale er at jeg får det helt forjævlig og jeg orker ikke å ha det sånn. Skal jeg bare akseptere at jeg kommer til å forbli overvektig resten av livet eller er det noe jeg kan gjøre?

Du kan jo gjøre det som andre må gjøre for å gå ned i vekt, dvs. bevege deg mye mer og spise mindre. Selv om medisinene bidrar til at vektreduksjon er ekstra krevende, så er det fullt mulig å gå ned i vekt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Du kan jo gjøre det som andre må gjøre for å gå ned i vekt, dvs. bevege deg mye mer og spise mindre. Selv om medisinene bidrar til at vektreduksjon er ekstra krevende, så er det fullt mulig å gå ned i vekt:-)

Jeg har jo en plan! Neste uke begynner jeg på treningsstudio og har bestemt meg for å trene 3 ganger i uken og gå til og fra trening. I dag prøvde jeg å spise uten dårlig samvittighet og da spiste jeg faktisk saktere og nøt maten. Kanskje jeg er inne på noe? Men det er fortvilende å registrere at vekten stadig øker. Sønnen min, som begynte med antipsykotika for 4 år siden, har også gått voldsomt opp i vekt så det er ikke så greit. Jeg vet selvfølgelig at mindre mat og mer bevegelse er nøkkelen til suksess og jeg tenker at mindfull eating kanskje ikke er så dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
8 timer siden, Gondor skrev:

Jeg har jo en plan! Neste uke begynner jeg på treningsstudio og har bestemt meg for å trene 3 ganger i uken og gå til og fra trening. I dag prøvde jeg å spise uten dårlig samvittighet og da spiste jeg faktisk saktere og nøt maten. Kanskje jeg er inne på noe? Men det er fortvilende å registrere at vekten stadig øker. Sønnen min, som begynte med antipsykotika for 4 år siden, har også gått voldsomt opp i vekt så det er ikke så greit. Jeg vet selvfølgelig at mindre mat og mer bevegelse er nøkkelen til suksess og jeg tenker at mindfull eating kanskje ikke er så dumt?

Jeg har alltid gått opp i vekt når jeg har tatt ap,untatt abilify. Det er fordi jeg har stappet i meg og gitt etter for ulvehungeren,nå har jeg gått ned fire kilo siden sist torsdag med å spise lite og ofte. Får se hvordan det går nå som jeg har begynt på xeplion,men vil gjerne klare det videre også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Gondor skrev:

Jeg har jo en plan! Neste uke begynner jeg på treningsstudio og har bestemt meg for å trene 3 ganger i uken og gå til og fra trening. I dag prøvde jeg å spise uten dårlig samvittighet og da spiste jeg faktisk saktere og nøt maten. Kanskje jeg er inne på noe? Men det er fortvilende å registrere at vekten stadig øker. Sønnen min, som begynte med antipsykotika for 4 år siden, har også gått voldsomt opp i vekt så det er ikke så greit. Jeg vet selvfølgelig at mindre mat og mer bevegelse er nøkkelen til suksess og jeg tenker at mindfull eating kanskje ikke er så dumt?

Så fint at du har en plan.

Da jeg begynte med medisiner,  så gikk jeg opp over 40 kg, men var betydelig dårligere da.  Det er ikke lett å gå ned når en er sulten hele tiden og medisinene gjør iallefall meg dorskere.  Har de siste 5,5 årene greid å gå ned tilsammen 25 kg, så det går an.

Har i sommer måtte være mye i ro, men har allikevel gått ned 3-4 kg. Hadde jeg vært aktiv så hadde nok vektnedgangen vært mer. Selv spiser jeg etter klokka og det fungerer bra for meg.

Tror tanken din om mindfull eating er god. Kanskje jeg også bør tenke mer i de baner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
9 timer siden, Gondor skrev:

Jeg har jo en plan! Neste uke begynner jeg på treningsstudio og har bestemt meg for å trene 3 ganger i uken og gå til og fra trening. I dag prøvde jeg å spise uten dårlig samvittighet og da spiste jeg faktisk saktere og nøt maten. Kanskje jeg er inne på noe? Men det er fortvilende å registrere at vekten stadig øker. Sønnen min, som begynte med antipsykotika for 4 år siden, har også gått voldsomt opp i vekt så det er ikke så greit. Jeg vet selvfølgelig at mindre mat og mer bevegelse er nøkkelen til suksess og jeg tenker at mindfull eating kanskje ikke er så dumt?

Jeg har tro på det. Mat og kalorier er ikke fy og skam. Det er faktisk livsnødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...