Gå til innhold

Hvorfor skjønner nesten ingen hva mennesker bør spise?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 16.8.2019 den 19.10, AnonymBruker skrev:

Ja, du er nok slapp, syk og overvektig.

Neida.

Jeg er bare veldig frustrert! Det er mye jeg ikke vet, skal ikke skryte på meg noe. Men nesten ingen rundt meg reflekter over maten vi spiser! Kjenner få som fokuserer på å spise næringstett fremfor å telle kcal. Folk slanker seg og spiser et par knekkebrød med lett-ost om dagen. Det er INGEN næring. Folk er underernærte og overvektig og slappe på samme tid. 

Og tilsetningsstoffer. Ødelegger alle melkeprodukter med å pasteurisert det så det blir vanskelig å fordøye. Høyprosessert mat. Kjøtt full av antibiotika og soya. Sprøytemidler. Listen er lang. 

Anonymkode: 88eb4...cfb

Jeg for min del tenker mye på hva og hvor mye jeg putter i meg. Jeg kjøper kjøtt fra lokalområdet og balanserer kjøtt/fisk, grønnsaker og proteinkilder ala poteter/ris/pasta. Gjør du? Du virker så sint og frustrert - hvem er du sint på? Vennene dine? Deg selv? De du ser rundt deg eller leser om?

Som sagt, jeg bryr meg - men tenker ikke at egen overbevisning må misjoneres til andre, om de ikke ber om råd. Og de kommer jeg med innimellom her på dol når noen vil ned i vekt - og blir som regel slaktet hver gang hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

En del gode tips der, men fortsatt en artikkel, og IKKE forskning :)

Jeg mener fortsatt rapsolje er helseskadelig, selv om en random person sier at det er sunt...

Anonymkode: 88eb4...cfb

En rådgiver på universitetet som formidler forskning er ganske nære forskning, vil jeg si. Det er i hvert fall ikke snakk om en "random person" som uttaler seg. Forøvrig kan du mene hva du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...