Gå til innhold

Mobbing på arbeidsplass, hva kalles mobbing?

Anbefalte innlegg

Er dette mobbing: 

Foreks  du blir møtt av et surt ansikt hver gang du jobber med ansvarlig leder. Hun smiler og er blid mot andre kollegaer, men når hun ser deg så er hun sur. Hun baktaler om hvor irritert hun er på deg til andre kollegaer/ om helt ubetydelige småting. Hun gir deg en kjennepreken hver gang hun ser deg om ubetydelige ting. Hun er frekk i ordene hun bruker. Du jobber hardt å står på. Du gjør ditt beste. Men hun er alltid etter å finne noe galt med deg. Hun går etter deg mens du jobber og følger med hele tiden. Kommenterer feil du ikke har gjort men av og til ser hun at hun begikk feil. Hun er veldig etter å kritisere din jobb og deg hele tiden. Hun forskjellsbehandler kollegaene. De andre kollegaene er hyggelige. Er kun en av de kollegaene som itilegg er litt ustabil i sinnet sitt. 

Er dette mobbing? Det er vanskelig å si hva som kan betegnes for mobbing eller ikke. Hvordan ville det påvirket deg å ha det slik som nevnt over på jobb?  

Anonymkode: 807d2...8c9

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Det ville påvirket meg sterkt å ha det sånn og det er ikke OK. 

Hvis jeg skulle klagd til noen ville jeg bare beskrevet oppførselen til sjefen helt konkret, men uten å kalle det mobbing. 

Jeg tror alle er enige om at det ikke er bra oppførsel fra sjefens side, men det er ikke sikkert alle er enige i at det er "mobbing". Jeg tror det er lettere å få støtte for din sak hvis du holder deg til det som er udiskutabelt. 

14 minutter siden, Gargamel skrev:

Det ville påvirket meg sterkt å ha det sånn og det er ikke OK. 

Hvis jeg skulle klagd til noen ville jeg bare beskrevet oppførselen til sjefen helt konkret, men uten å kalle det mobbing. 

Jeg tror alle er enige om at det ikke er bra oppførsel fra sjefens side, men det er ikke sikkert alle er enige i at det er "mobbing". Jeg tror det er lettere å få støtte for din sak hvis du holder deg til det som er udiskutabelt. 

Ja det er slik at jeg gruer meg til å gå på jobb når hun er på arbeidsvakt sammen med meg. Jeg er også ekstremt redd for å gjøre små ubetydelige vanlige menneskelige feil. Foreks som å brette en søppelpose feil, ha et lite smårusk / løs tråd på uniformen min osv osv. Jeg merker at jeg har blitt veldig hysterisk redd av meg. Og det preger fritiden min. Jeg får ikke slappet skikkelig av. Men det er mulig lurt å forsøke å roe helt ned og bare ignorere hennes adferd. Men det er ikke lett. 

Det er vanskelig å beskrive hva som er mobbing eller ikke. Men jeg føler meg ganske så psykisk stresset av dette. Det har pågått i 13 år mer eller mindre. Men i perioder verre og i perioder så klarte jeg å si ifra og det kom seg for en liten stund men så begynner det på igjen. 

Men du sier det som jeg tror de fleste ville følt seg. Tror det er helt naturlig å føle seg stresset av en slik situasjon. Men det er vanskelig å si hva som kalles mobbing eller ikke. Har veldig lyst å kontakte fagforbundet for å se om de kan bidra med litt hjelp her. Men er det for dumt p gjøre det? Jeg vet ikke.  Den vanskelige damen er pensjonist om ca 2 år. Men jeg er sikker på at hun vil prøve å skubbe meg ut av bedriften før den tid. Jeg vet ikke. Frykter det. 

Anonymkode: 807d2...8c9

Når det er blitt for mye. Skal man tro nyhetene om dagen er det blitt for mye for så mange. Jeg tenker på melding fra lokalpolitikere om at de ikke orker å delta i nettdebatter på grunn av nett hets.

Mon tro det er politisk motivert at sånt finner sted. Organisert for å kneble noen.?

Anonymkode: 1cdcd...aea

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...