Gå til innhold

"Delingsøkonomien" hva tenker dere om den?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det har med liberalistisk økonoitenkning å gjøre og at det dreier seg om mer enn å dele pøsebrødet. Enkelte mener bare fåtallet av personer  skal få eie noe tror jeg. Til slutt eier vel ikke folk sin egen kropp engang tenker vel litt jeg. Men jeg vet kanskje så altfor lite.

Tar jeg helt feil. Eller er skikkelig på viddene eller jordet?

5 timer siden, Karma@ skrev:

Tror det har med liberalistisk økonoitenkning å gjøre og at det dreier seg om mer enn å dele pøsebrødet. Enkelte mener bare fåtallet av personer  skal få eie noe tror jeg. Til slutt eier vel ikke folk sin egen kropp engang tenker vel litt jeg. Men jeg vet kanskje så altfor lite.

Tar jeg helt feil. Eller er skikkelig på viddene eller jordet?

Du er nok litt på jordet. Delingsøkonomi vil si direkte transaksjoner mellom to enkeltpersoner over nettet i stedet for mellom enkeltpersoner og bedrifter, slik man er vant til fra tidligere.  Dermed spares transaksjonskostnader, dvs det er ikke mellomledd som skal ha betalt.

Annonse

10 timer siden, Xtra skrev:

Du er nok litt på jordet. Delingsøkonomi vil si direkte transaksjoner mellom to enkeltpersoner over nettet i stedet for mellom enkeltpersoner og bedrifter, slik man er vant til fra tidligere.  Dermed spares transaksjonskostnader, dvs det er ikke mellomledd som skal ha betalt.

Ingen bank med flik av samfunnsansvar m.a.o. bare de som " eier nettet".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...