Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg plukket fire stykker fra hodebunnen da jeg kom hjem, og et kjapt søk fortalte meg at én av fire flått bærer borreliabakterien. Litt spenning hører med, vel? Jeg har sikkert møtt på fire go'flått, for det er det gjerne sånn det går for oss optimister.

Har du også hatt en flått dag? Hvis ikke kan du trøste deg med at den snart er slutt :) 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/450216-en-fl%C3%A5tt-dag-i-skogen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, tonie skrev:

Jeg plukket fire stykker fra hodebunnen da jeg kom hjem, og et kjapt søk fortalte meg at én av fire flått bærer borreliabakterien. Litt spenning hører med, vel? Jeg har sikkert møtt på fire go'flått, for det er det gjerne sånn det går for oss optimister.

Har du også hatt en flått dag? Hvis ikke kan du trøste deg med at den snart er slutt :) 

De fire flåttene var sikkert gode venner eller i familie, og da er enten alle eller ingen bærere. Sannsynligheten er størst for ingen! 

Jeg har hatt en flott og flåttløs dag. Noen fordeler er det med å bo i byen! Vet ikke om jeg tør å skrive det uten å banke voldsomt i bordet, men jeg har aldri hatt flått på meg... og det har jeg tenkt skal fortsette. Lurer på om flåtten liker noen bedre enn andre, for jeg går relativt ofte i skogen og tilbragte alle sommerferier på Sørlandet som barn. 

9 minutes ago, frosken said:

De fire flåttene var sikkert gode venner eller i familie, og da er enten alle eller ingen bærere. Sannsynligheten er størst for ingen! 

Jeg har hatt en flott og flåttløs dag. Noen fordeler er det med å bo i byen! Vet ikke om jeg tør å skrive det uten å banke voldsomt i bordet, men jeg har aldri hatt flått på meg... og det har jeg tenkt skal fortsette. Lurer på om flåtten liker noen bedre enn andre, for jeg går relativt ofte i skogen og tilbragte alle sommerferier på Sørlandet som barn. 

Jeg savner byen litt på sånne dager, men bare litt. Jeg bor riktignok i et flåttfylke deluxe, men fire på samme dag er drøyt selv her. Jeg lå og kravlet på bakken og samlet blader og blomster, så da har de vel bare sluppet seg rett ned i hodet på meg, sikkert. Man kan vel si at det var selvforskyldt, men nå er de døde hele gjengen. Jeg både moste og druknet dem. RIP.

3 timer siden, tonie skrev:

Jeg savner byen litt på sånne dager, men bare litt. Jeg bor riktignok i et flåttfylke deluxe, men fire på samme dag er drøyt selv her. Jeg lå og kravlet på bakken og samlet blader og blomster, så da har de vel bare sluppet seg rett ned i hodet på meg, sikkert. Man kan vel si at det var selvforskyldt, men nå er de døde hele gjengen. Jeg både moste og druknet dem. RIP.

Stakkars flått 😅 du får holde oss oppdatert om du får røde ringer i hodebunnen. Satser på at det går bra og regner med at du slutter å stikke hodet inn i gresset 🌱

Anonymkode: c84cf...8d0

Gjest Gargamel
11 timer siden, tonie skrev:

Det kan vel ikke være så forbaska stor sjanse for å bli smittet? Noen folk sørpå blir jo bitt av flått hele tiden. Mange ganger i uka når de er på hytteferie. 

Hva er sjansen for å bli smittet hvis flåtten er smittebærer? Den er kanskje ikke 100%. 

11 timer siden, tonie skrev:

På hytta til foreldrene mine er det mye flått, min far fikk elleve på leggene. Helt utrolig 😮 Jeg liker meg ikke der, masse orm og masse flått. 

Annonse

På 24.8.2019 den 22.22, tonie skrev:

Nå er det noen uker siden jeg tok forrige flått på meg selv. Mannen fikk en i går. Han er litt mer hysterisk enn meg... Jeg fjerner dem, og holder øye med bittstedet i et par uker. Har aldri fått borreligainfeksjon selv, selv om jeg sikkert får gjennomsnittlig 10-30 flått på meg hver sesong. Eldstemann fikk borreliainfeksjon da han var 4 år. Det gikk helt fint. Min far har også hatt det, to ganger tror jeg.

Flåtten bor nå her sør. Dersom en passer på og fjerner den kjapt, er det liten sjanse for å bli syk.

10 minutter siden, påskelilje skrev:

Nå er det noen uker siden jeg tok forrige flått på meg selv. Mannen fikk en i går. Han er litt mer hysterisk enn meg... Jeg fjerner dem, og holder øye med bittstedet i et par uker. Har aldri fått borreligainfeksjon selv, selv om jeg sikkert får gjennomsnittlig 10-30 flått på meg hver sesong. Eldstemann fikk borreliainfeksjon da han var 4 år. Det gikk helt fint. Min far har også hatt det, to ganger tror jeg.

Flåtten bor nå her sør. Dersom en passer på og fjerner den kjapt, er det liten sjanse for å bli syk.

Oi, det var mange! Får selv en og annen flått, men i sommer har jeg gått fri. Ene ungdommen min får noen hver sommer. Er heller ikke hysterisk, men følger litt med.

6 minutter siden, Xtra skrev:

Oi, det var mange! Får selv en og annen flått, men i sommer har jeg gått fri. Ene ungdommen min får noen hver sommer. Er heller ikke hysterisk, men følger litt med.

Jeg driver ikke og holder regnskap på dem altså, så det kan være at det bare er 7 en sesong - men jeg tipper at jeg har hatt nærmere ti i år ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...