Gå til innhold

Ukens trening uke 34


 cilie

Anbefalte innlegg

Snart ny uke og nye muligheter, men først på tide å evaluere inneværende uke.

Mandag: Morgenintervaller mølle + styrke

Tirsdag: Tidlig tur på asfalt, så for det meste rask gange og bare litt jogging.

Onsdag: 60 min morgensvømming

Torsdag: Som tirsdag

Søndag: Morgetur/jogg skogen

Jeg sover lite om dagen, så greit fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe planlagt trening denne uka, men et par ettermiddager med heftig hagearbeid da vi har plantet 15 nye bærbusker som jeg har gravd 13 av hullene til... Og en skogstur med jentungen i går, hun har vært hos oss fra onsdag til i kveld - koooos! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått 87 km i løpet av uka. 2 spinningtimer med 4x4 og 2 korte og 1 lang styrkeøkt. Dagens spinningtime fungerte dårlig, beina var fortsatt veldig tunge etter lang styrkeøkt fredag. 

Ny uke, nye muligheter...

Anonymkode: f2d1b...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg har trent etter planen: 2 korte joggeturer på ca 5 km hver, og en lang på 12 km.

Det nye i høst er at jeg nesten ikke har noen økter hvor jeg presser meg. Jeg har bare jevn fart og relativt lav puls. Jeg har tenkt at poenget er å få flest mulig km i beina og ikke å øke farten.

Allikevel går kondisen jevnt og trutt oppover i følge pulsklokka. Litt i motsetning til det alle sier om at man å trene hardt for å få fremgang. Det spørs hva man mener med "hardt" så klart. Pulsen er uansett mye høyere enn hvis jeg går eller klipper gress f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg har trent etter planen: 2 korte joggeturer på ca 5 km hver, og en lang på 12 km.

Det nye i høst er at jeg nesten ikke har noen økter hvor jeg presser meg. Jeg har bare jevn fart og relativt lav puls. Jeg har tenkt at poenget er å få flest mulig km i beina og ikke å øke farten.

Allikevel går kondisen jevnt og trutt oppover i følge pulsklokka. Litt i motsetning til det alle sier om at man å trene hardt for å få fremgang. Det spørs hva man mener med "hardt" så klart. Pulsen er uansett mye høyere enn hvis jeg går eller klipper gress f.eks.

Bra jobbet!

Jeg tenker på å løpe roligere når jeg løper for jeg holder kun ut 3 km for tiden og så er jeg ferdig. Mulig bedre å tenke mosjon og ikke fart, og forsøke å holde seg løpende litt lengre enn 3 km. 

Anonymkode: 4dc05...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bra jobbet!

Jeg tenker på å løpe roligere når jeg løper for jeg holder kun ut 3 km for tiden og så er jeg ferdig. Mulig bedre å tenke mosjon og ikke fart, og forsøke å holde seg løpende litt lengre enn 3 km. 

Anonymkode: 4dc05...921

Det tror jeg. Du kan veksle mellom å løpe og gå for å klare lengre økter.

Det er kanskje 4 år siden jeg prøvde å løpe 3 km for første gang på minst 15 år. Jeg fikk krampe i begge leggene og holdt på å dø selv om det gikk i sneglefart. Jeg trodde jeg var i kjempeform pga sykling, men løping er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var vært så hektisk nå etter ferien - har ikke trent noe ordentlig, bortsett fra et par skogsturer, hagearbeid, løfting og bæring av materialer etc. Satser på å få et par gode økter til helga, da skal jeg være med en gjeng ungdommer på treningsleir, og da bør jeg vel få trent litt selv også 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2019 den 20.28, Gargamel skrev:

Det tror jeg. Du kan veksle mellom å løpe og gå for å klare lengre økter.

Det er kanskje 4 år siden jeg prøvde å løpe 3 km for første gang på minst 15 år. Jeg fikk krampe i begge leggene og holdt på å dø selv om det gikk i sneglefart. Jeg trodde jeg var i kjempeform pga sykling, men løping er noe annet.

Før var 3 km ingenting for meg, men nå har jeg trent veldig korte distanser og mye mindre i det siste, og er helt utslitt etter 3 kilometer :D . Men jeg bør gjerne løpe saktere. Jeg løper 3 kilometer på en løpebane som jeg trener mye på. Og løper den på 17 minutter men allikevel er jeg skikkelig sliten. jeg løp tidligere 3 kilometer på 14 minutter så stor forskjell. Løpr 5 kilometer på 27 minutter. Noe jeg tidligere har klart 7 minutter raskere. Jaja, meningen er å trene, og ikke være best. :D 

Anonymkode: 4dc05...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, påskelilje skrev:

Det var vært så hektisk nå etter ferien - har ikke trent noe ordentlig, bortsett fra et par skogsturer, hagearbeid, løfting og bæring av materialer etc. Satser på å få et par gode økter til helga, da skal jeg være med en gjeng ungdommer på treningsleir, og da bør jeg vel få trent litt selv også 😄 

Du har vært i aktivitet da i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Litt sen oppdatering her. 

Forrige uke ble slik: 

 2 raske kveldsturer på ca 7km.  ( Her la vi inn litt løping også ) 

Søndagstur  i marka 1, 2 mil. 

1 treningsøkt på Evo. Kondisjon og styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...