Gå til innhold

Er muntlig beskjed om nedjustering av timer / arbeidsdager greit nok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant, men skal man ha en ny jobb må man gjøre et forsøk.

Anonymkode: ce25c...b08

Jeg tror TS har gjort mange forsøk.

Anonymkode: 28519...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, Gargamel skrev:

Det var da virkelig stygt sagt av samboeren din. Du fortjener bedre enn det. ALLE fortjener bedre.

Ja på toppen av at jeg fikk vite om den vanskelige jobbsituasjonen min så forteller han at han har jo sett kollegaene mine. Og at de er unge. Har flottere bryster og kropp enn meg. Og at det er mulig derfor sjefen min velger å satse på dem fremfor meg. Jeg tok meg litt nær av den kommentaren selv om han mulig ikke sa det for å fornærme. Han lå jo til at de er 20 år yngre enn meg og at damer i den alderen har et bedre utseende. Men jeg er ikke enig med han. Mener at en godt voksen kvinne er vakker også. 

Anonymkode: 7c891...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror TS har gjort mange forsøk.

Anonymkode: 28519...d40

Jeg er veldig fortvilt ja. Har søkt 100 vis av jobber siden 2015 men vært ekstremt aktiv siste 2 åra.  Det virker håpløst å få jobb uten utdannelse for meg. Jeg kryper meg godt oppover i 40 årene og jeg virker uinteressant for arbeidsgivere i butikkyrkene, rengjøringsfirma, kantine og barnehage. Jeg søker på alt jeg kan komme over. 

Det som bekymrer meg mye nå er at jeg ikke vet hvor høy lønnen blir neste måned og om jeg da klarer husleien og regningene. Endringen skjedde plutselig så fort uten noe endringsoppsigelse. 

Anonymkode: 7c891...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror TS har gjort mange forsøk.

Anonymkode: 28519...d40

Jeg vurderer også å starte noe selv men har ikke kapital til det. Jeg vurderer å se om jeg kan få noen småjobber privat. 

Anonymkode: 7c891...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer også å starte noe selv men har ikke kapital til det. Jeg vurderer å se om jeg kan få noen småjobber privat. 

Anonymkode: 7c891...5aa

Det er sjelden en kjapp vei til stabil inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja på toppen av at jeg fikk vite om den vanskelige jobbsituasjonen min så forteller han at han har jo sett kollegaene mine. Og at de er unge. Har flottere bryster og kropp enn meg. Og at det er mulig derfor sjefen min velger å satse på dem fremfor meg. Jeg tok meg litt nær av den kommentaren selv om han mulig ikke sa det for å fornærme. Han lå jo til at de er 20 år yngre enn meg og at damer i den alderen har et bedre utseende. Men jeg er ikke enig med han. Mener at en godt voksen kvinne er vakker også. 

Anonymkode: 7c891...5aa

Mulig han satser på dem fordi de er yngre og skal ha lavere timelønn?

Anonymkode: 28519...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er sjelden en kjapp vei til stabil inntekt.

Det er nok det. Det som jeg behøver er en stabil inntekt. Har skrevet en melding til veileder i NAV om situasjonen og at jeg sliter virkelig med jobbsøkingen mulig pga manglende utdannelse/ praksis innenfor yrker som pssser for min alder. Jeg er mulig ut av moten i butikkyrket tross over 20 års erfaring i butikk. 

Anonymkode: 7c891...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig han satser på dem fordi de er yngre og skal ha lavere timelønn?

Anonymkode: 28519...d40

Det har han sagt tidligere på møte ja. Han sa at han satser på unge ansatte fordi han vil betale minst mulig for de. 

Anonymkode: 7c891...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tok meg også litt nær av at samboer sier at han tror at sjefen synes at de andre kollegaene er penere enn meg og derfor vil han kaste meg ut. Han har sett kollegaene og sier rett ut at de er yngre og penere. Altså jeg er ikke sjefen favoritt sa han.  Litt tungt å høre. Men jeg tror også at det er sannheten. Han vil skubbe meg ut. Men får håpe på at det skjer endringer og at organisasjonen griper litt inn. 

Anonymkode: 7c891...5aa

😮 Seriøst?! Hadde sabmboeren min sagt noe sånt så hadde jeg blitt så såret og lei meg at han jaggu skulle fått jobbe både hardt og lenge for å bli venner med meg igjen! Selvfølgelig er mange av mine kolleger yngre og penere enn meg, det er ikke det, men for ham skulle da ikke det spille noen rolle - jeg mener at ens partner er den fineste uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 timer siden, Xtra skrev:

 

Først sier du at de ikke kan hjelpe deg, så at de kan gå inn i saken, hva er rett?

 

Synes det er underlig om de ikke kan hjelpe deg med dette, det er tross alt en stund siden du meldte deg inn nå, og det er nye fakta i saken. Men dette med karenstiden har jeg ikke særlig greie på.

Det er helt riktig at de ikke kan hjelpe hvis det har vært en pågående sak før hun meldte seg inn. 

Det er ikke så rart at det er slike regler. Ellers vil ikke folk melde seg inn før det har blitt en sak. 

Jeg har litt erfaring fra dette fra tidligere og det er utrolig mange som ringer og vil melde seg inn først når det har oppstått et problem. Da er det for sent dessverre. 

Hvis man melder seg inn før det har oppstått et problem, kan man få tips og råd etter en måned, men ikke juridisk bistand før det har gått 3 måneder. Men som sagt hvis saken startet før innmeldelse , hjelper de ikke til med juridisk bistand. 

Men slik jeg ser saken nå, så går sjefen riktig frem ved å tilby opplæring som kan føre til at hun kan få flere timer. 

Derfor vil jeg heller råde trådstarter til å glemme å få hjelp nå. Det er litt bortkastet tid.  Jeg ville heller konsentrert meg om å øke kompetansen og gjort meg mer attraktiv/ uerstattelig på arbeidsplassen. Jeg tror hun hjelper seg selv best på den måten. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode råd. Jeg er enig med deg. Jeg må presse på organisasjonen. Jeg forsøkte å svare med at jeg stolte på sjef og kollegaer og at jeg ikke kjente lovverket om dette. Jeg stolte på at sjefen følger loven.  Men tydeligvis så kan man ikke det. 

Jeg er fryktelig sliten, bekymret og oppgitt av situasjonen. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare meg. 

Samboer og jeg har delt økonomi så jeg må stå for min del av husleie og utgifter. Derfor må jeg nødt å gå på sosialkontoret om jeg ikke får nok arbeid. 

Tok meg også litt nær av at samboer sier at han tror at sjefen synes at de andre kollegaene er penere enn meg og derfor vil han kaste meg ut. Han har sett kollegaene og sier rett ut at de er yngre og penere. Altså jeg er ikke sjefen favoritt sa han.  Litt tungt å høre. Men jeg tror også at det er sannheten. Han vil skubbe meg ut. Men får håpe på at det skjer endringer og at organisasjonen griper litt inn. 

Sjefen vet at jeg sliter ekstremt tungt økomisk og jeg mener at han bør ta litt hensyn til de omstendighetene. Fins kollegaer som er ansatt etter meg som ikke har samme behovet som meg for pengene. Men de får beholde jobben. 

Anonymkode: 7c891...5aa

Å fytti rakker' n , nå blir jeg sint på dine vegne. 

Jeg skulle ønske du kuttet ut denne samboeren og det er ikke første gangen jeg tenker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Det er helt riktig at de ikke kan hjelpe hvis det har vært en pågående sak før hun meldte seg inn. 

Det er ikke så rart at det er slike regler. Ellers vil ikke folk melde seg inn før det har blitt en sak. 

Jeg har litt erfaring fra dette fra tidligere og det er utrolig mange som ringer og vil melde seg inn først når det har oppstått et problem. Da er det for sent dessverre. 

Hvis man melder seg inn før det har oppstått et problem, kan man få tips og råd etter en måned, men ikke juridisk bistand før det har gått 3 måneder. Men som sagt hvis saken startet før innmeldelse , hjelper de ikke til med juridisk bistand. 

Men slik jeg ser saken nå, så går sjefen riktig frem ved å tilby opplæring som kan føre til at hun kan få flere timer. 

Derfor vil jeg heller råde trådstarter til å glemme å få hjelp nå. Det er litt bortkastet tid.  Jeg ville heller konsentrert meg om å øke kompetansen og gjort meg mer attraktiv/ uerstattelig på arbeidsplassen. Jeg tror hun hjelper seg selv best på den måten. 

 

 

Jeg forstår at jeg burde vært medlem helt fra start av ansettelsen i organisasjonen og at jeg dermed kommer litt sent med problemene. Men jeg mener uansett at sjefen burde få litt tilsnakk for dette med at han ikke skriver endringsoppsigelse. Jeg får gjøre mitt beste videre på jobben. Og jeg håper sjefen innser situasjonen min. Han sa at han innså den. Jeg kan få problemer med å få betalt husleien om han ikke gir meg jobbing. Jeg følger med og kommer til å si ifra til han om han glemmer å gi meg opplæringstimene i kasse.  Situasjonen min er meget usikker nå. Men det virker som om det har gått opp for sjefen min at jeg levde på smitt og smule. Og at jeg blir hardt rammet dersom han kutter meg ned så drastisk nå. 

Anonymkode: 7c891...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Å fytti rakker' n , nå blir jeg sint på dine vegne. 

Jeg skulle ønske du kuttet ut denne samboeren og det er ikke første gangen jeg tenker det. 

Det er veldig trist at han skal komme med en slik kommentar om kropp på toppen av det hele. Han vil aldri ha sex lenger heller så jeg tok meg litt nær av den, men jeg mener at godt voksne kropper er like bra som unge. Det er fint uansett alder. Så jeg velger å ikke høre på han. Er desverre glad i han for han har gode kvaliteter også..

Anonymkode: 7c891...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at jeg burde vært medlem helt fra start av ansettelsen i organisasjonen og at jeg dermed kommer litt sent med problemene. Men jeg mener uansett at sjefen burde få litt tilsnakk for dette med at han ikke skriver endringsoppsigelse. Jeg får gjøre mitt beste videre på jobben. Og jeg håper sjefen innser situasjonen min. Han sa at han innså den. Jeg kan få problemer med å få betalt husleien om han ikke gir meg jobbing. Jeg følger med og kommer til å si ifra til han om han glemmer å gi meg opplæringstimene i kasse.  Situasjonen min er meget usikker nå. Men det virker som om det har gått opp for sjefen min at jeg levde på smitt og smule. Og at jeg blir hardt rammet dersom han kutter meg ned så drastisk nå. 

Anonymkode: 7c891...5aa

Jeg tror du bare skal være glad for at han ikke har skrevet endringsoppsigelse enda. Nå gir han deg en sjanse som du skal gripe med begge henda. 

Endre fokuset ditt til det heller. Geip muligheten og vis at du kan. 

Lykke til ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Å fytti rakker' n , nå blir jeg sint på dine vegne. 

Jeg skulle ønske du kuttet ut denne samboeren og det er ikke første gangen jeg tenker det. 

Er det sant da?

Anonymkode: 80cd8...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Jeg tror du bare skal være glad for at han ikke har skrevet endringsoppsigelse enda. Nå gir han deg en sjanse som du skal gripe med begge henda. 

Endre fokuset ditt til det heller. Grip muligheten og vis at du kan. 

Lykke til ! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Lillemus skrev:

😮 Seriøst?! Hadde sabmboeren min sagt noe sånt så hadde jeg blitt så såret og lei meg at han jaggu skulle fått jobbe både hardt og lenge for å bli venner med meg igjen! Selvfølgelig er mange av mine kolleger yngre og penere enn meg, det er ikke det, men for ham skulle da ikke det spille noen rolle - jeg mener at ens partner er den fineste uansett.

Jeg følte det slik som du skrev i det han sa det. Jeg tror han sa det uten å mene noe vondt med det. Han sier ofte ting uten å tenke men det var sårt selv om jeg er klar over at unge kollegaene mine er er pene. 

Anonymkode: 7c891...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er veldig trist at han skal komme med en slik kommentar om kropp på toppen av det hele. Han vil aldri ha sex lenger heller så jeg tok meg litt nær av den, men jeg mener at godt voksne kropper er like bra som unge. Det er fint uansett alder. Så jeg velger å ikke høre på han. Er desverre glad i han for han har gode kvaliteter også..

Anonymkode: 7c891...5aa

Han vil ikke ha sex med deg. Han er sjeldent hjemme. Dere har fullstendig adskilt økonomi og betaler 50% på alt selv om han tjener mye mer enn deg (etter det du sier). Han vil bestemme hva dere skal gjøre. Han undersøker og passer på at du gjør husarbeidet (godt nok?). Han gidder ikke ta tak i ting som ikke fungerer, som dette internettabonnementet. Han snakker nedsettende om kroppen din (som jeg er fullstendig overbevist om at er helt flott!).

De gode sidene bør sannelig være mange og jævlig gode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Han vil ikke ha sex med deg. Han er sjeldent hjemme. Dere har fullstendig adskilt økonomi og betaler 50% på alt selv om han tjener mye mer enn deg (etter det du sier). Han vil bestemme hva dere skal gjøre. Han undersøker og passer på at du gjør husarbeidet (godt nok?). Han gidder ikke ta tak i ting som ikke fungerer, som dette internettabonnementet. Han snakker nedsettende om kroppen din (som jeg er fullstendig overbevist om at er helt flott!).

De gode sidene bør sannelig være mange og jævlig gode...

Jeg bør nok ta en samtale med han om dette. Jeg har begynt å forsøke å ikke være avhengig av han. Forsøker å løsrive meg for ja jeg synes at han har gode kvaliteter også, Men iblant kan han prate på en litt feil måte som ikke akkurat imponerer. 

Anonymkode: 7c891...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...