Gå til innhold

Er muntlig beskjed om nedjustering av timer / arbeidsdager greit nok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pene folk ? Jeg er ikke noe pen. Men jeg står på og gjør mitt beste i jobb og ellers. :)

Anonymkode: 7c891...5aa

Å nei. Du har sagt det tidligere så jeg har trodd det jeg. Jaja, det ordner seg nok likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Kayia skrev:

Ja. Og verden er ofte snillere med pene folk, sånn som deg og samboeren din:)

Jeg tror også at pene folk kan bli behandlet dårlig iblant pga misunnelse. Jeg har ikke sagt at jeg er pen. 

Anonymkode: 7c891...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror også at pene folk kan bli behandlet dårlig iblant pga misunnelse. Jeg har ikke sagt at jeg er pen. 

Anonymkode: 7c891...5aa

Jo det har du, men samme det altså :) Men du har sagt at du ser ut som Shania Twain og at menn sier at du er pen og sånn. Dette var før du fikk han kjekke typen du er sammen med nå. Ja ja, kommer jo på samme egentlig. Håper det ordner seg og at strømmen ikke blir for dyr framover :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kayia skrev:

Jo det har du, men samme det altså :) Men du har sagt at du ser ut som Shania Twain og at menn sier at du er pen og sånn. Dette var før du fikk han kjekke typen du er sammen med nå. Ja ja, kommer jo på samme egentlig. Håper det ordner seg og at strømmen ikke blir for dyr framover :) 

Lov å prøve å tro godt om seg selv. Og forsøke å se noe pent i seg selv :)

Anonymkode: 7c891...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kayia skrev:

Jo det har du, men samme det altså :) Men du har sagt at du ser ut som Shania Twain og at menn sier at du er pen og sånn. Dette var før du fikk han kjekke typen du er sammen med nå. Ja ja, kommer jo på samme egentlig. Håper det ordner seg og at strømmen ikke blir for dyr framover :) 

Jeg synes at jeg har mye til felles med visse mennesker men det er lov å tenke det. Folk sier mye. Men jeg var tidligere i en tøff dateprosess der jeg forsøkte å tro godt om meg selv tross mye nedturer. Det er vel lov. Men gidder ikke å bringe det på banen. Jeg har nok med å håpe at jeg klarer meg økonomisk nå. 

Anonymkode: 7c891...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lov å prøve å tro godt om seg selv. Og forsøke å se noe pent i seg selv :)

Anonymkode: 7c891...5aa

Ja fint det. Og greit å huske det også 😃

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Kayia skrev:

Ja fint det. Og greit å huske det også 😃

Sant det. :) . Vi må alle få lov til det. Jeg synes dessuten at alle mennesker har din sjarm. 

Anonymkode: 7c891...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sant det. :) . Vi må alle få lov til det. Jeg synes dessuten at alle mennesker har din sjarm. 

Anonymkode: 7c891...5aa

Der er nok ikke jeg enig. Syns ikke det er så mye sjarm med de som er uærlige eller kjipe feks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
9 timer siden, Kayia skrev:

Ja. Og verden er ofte snillere med pene folk, sånn som deg og samboeren din:)

Jeg synes ikke du bør underbygge forstillingen om at dette har med utseendet å gjøre.

Jeg har i alle fall ikke noe tro på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.8.2019 den 9.19, AnonymBruker skrev:

Timelistene blir for tiden lagt opp forløpende slik at de kan velge å kutte timer fortløpende hos ansatte i denne prosessen. Det er forløbig bare meg som er blitt rammet av dette. De henger opp timelistene foreks torsdagen for uken etter mandag til søndag. Jeg vet kun at jeg skal jobbe to dager / tilsammen 10 timer neste uke, uken etter blir ikke hengt opp før torsdag neste uke. Dette gjør de for å justere på timene. Jeg kan risikere å få kun en dag uken etter, men han har lovet meg å forsøke å gi meg flere vakter enn det slik at jeg klarer meg.

Jeg vet ikke om butikken er organisert. Vet kun at vi er ca 20 ansatte tilsammen, og at vi er kun to organiserte i hele bedriften.

Anonymkode: 7c891...5aa

Da bryter de loven angående timelistene ja. En ting er krav som er i en tariffavtale, noe annet er det som er lovpålagt og som ligger i arbeidsmiljøloven. Dette med arbeidslistene er noe man faktisk kan melde til arbeidstilsynet for brudd.

Da er nok ikke butikken organisert med mindre det er en spesialavtale på det. Men er dette en enkelt butikk? Er det en del av en kjede? Er det dagligvare, eller noe annet? Norgesgruppen har jo f.eks hovedtillitsvalgte i hver av sine kjeder som kan hjelpe medlemme istedenfor å ha kontakt med HK direkte.

Anonymkode: ac1aa...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bryter de loven angående timelistene ja. En ting er krav som er i en tariffavtale, noe annet er det som er lovpålagt og som ligger i arbeidsmiljøloven. Dette med arbeidslistene er noe man faktisk kan melde til arbeidstilsynet for brudd.

Da er nok ikke butikken organisert med mindre det er en spesialavtale på det. Men er dette en enkelt butikk? Er det en del av en kjede? Er det dagligvare, eller noe annet? Norgesgruppen har jo f.eks hovedtillitsvalgte i hver av sine kjeder som kan hjelpe medlemme istedenfor å ha kontakt med HK direkte.

Anonymkode: ac1aa...2a6

Det gjør de. Jeg er fornøyd med at de skal gi meg opplæring i nye oppgaver. Men timelistene bør henges opp 14 dager på forhånd dersom han forandrer på timeantallet for jeg må beregne om jeg klarer å leve av timeantallet som jeg får. 

Jeg har ikke lyst å lage noe styr ut av situasjonen med arbeidstilsyn/ organisasjonen osv så lenge han gir meg timene mine.. Men dersom han ikke gjør så vil jeg melde ifra. 

Anonymkode: 7c891...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg synes ikke du bør underbygge forstillingen om at dette har med utseendet å gjøre.

Jeg har i alle fall ikke noe tro på det. 

Det er Ts som har dratt inn utseende som moment i saken. Jeg tar henne på alvor og svarer på det hun tematiserer. 

Har du forresten blitt admin på dol? Om ikke syns jeg du skal slutte å forsøke å sensurere andre dolere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Kayia skrev:

Det er Ts som har dratt inn utseende som moment i saken. Jeg tar henne på alvor og svarer på det hun tematiserer. 

Har du forresten blitt admin på dol? Om ikke syns jeg du skal slutte å forsøke å sensurere andre dolere.

Du kan svare på en litt spesiell måte ,Kayia.  Iblant kan du høres eller oppfattes litt frekk og ertende i svarene dine når du svarer meg i tråden. 

Anonymkode: 7c891...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan svare på en litt spesiell måte ,Kayia.  Iblant kan du høres eller oppfattes litt frekk og ertende i svarene dine når du svarer meg i tråden. 

Anonymkode: 7c891...5aa

Ok. Prøver hverken å være frekk eller ertende,  svarer bare på innleggene dine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
42 minutter siden, Kayia skrev:

Det er Ts som har dratt inn utseende som moment i saken. Jeg tar henne på alvor og svarer på det hun tematiserer. 

Har du forresten blitt admin på dol? Om ikke syns jeg du skal slutte å forsøke å sensurere andre dolere.

Enig i at TS trakk inn utseendet.

Jeg er ikke enig i at det vil "ordne seg" fordi  verden er "snillere mot pene folk". Jeg synes det var merkelige ting å skrive. 

Det er ikke sensur å at noen sier imot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gargamel skrev:

Enig i at TS trakk inn utseendet.

Jeg er ikke enig i at det vil "ordne seg" fordi  verden er "snillere mot pene folk". Jeg synes det var merkelige ting å skrive. 

Det er ikke sensur å at noen sier imot deg.

Du kommer ikke bare med motargument. Du sier hva du syns jeg ikke skal si. Jeg misliker sterkt at noen forsøker å få andre til å la være å si noe de ønsker å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Ok. Prøver hverken å være frekk eller ertende,  svarer bare på innleggene dine. 

Du kan i blant virke frekk og ertende ifølge mitt syn. 

Anonymkode: 7c891...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan i blant virke frekk og ertende ifølge mitt syn. 

Anonymkode: 7c891...5aa

Om det er den dagen vi skal si hva vi mener om hverandre vil jeg si at jeg syns du kan være lite lyttende noen ganger. Du spør om det samme gang på gang, akkurat som om du ikke leser det folk bruker tid på å skrive til deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kayia skrev:

Om det er den dagen vi skal si hva vi mener om hverandre vil jeg si at jeg syns du kan være lite lyttende noen ganger. Du spør om det samme gang på gang, akkurat som om du ikke leser det folk bruker tid på å skrive til deg. 

Og du virker ganske frekk iblant. Og du kan skrive setninger som i blant ikke henger helt på greip. Det kan virke som om det er en måte å hevde deg på. Du takler dårlig å høre at folk er uenige med deg. Du vil ha det til at du lever et ganske så perfekt liv og at du er meget fornuftig og klok. 

Anonymkode: 7c891...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...