Gå til innhold

Komme i form


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å begynne å forsøke å trene litt mer. Har løpt eller gått 3 km i senere tid. Men nå tenker jeg på å øke litt på distansen.  Er dere flink til å trene variert? Jeg er redd for belastningsskader og tror at variert trening er bra istedet for å bare løpe å slite på beina. Jeg har mye smerter i beina. 

Anonymkode: b1110...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt å begynne å forsøke å trene litt mer. Har løpt eller gått 3 km i senere tid. Men nå tenker jeg på å øke litt på distansen.  Er dere flink til å trene variert? Jeg er redd for belastningsskader og tror at variert trening er bra istedet for å bare løpe å slite på beina. Jeg har mye smerter i beina. 

Anonymkode: b1110...a43

Hvis du nå har mye smerter i beina, ville jeg ikke økt distansen, men heller trent alternativt til de tåler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt å begynne å forsøke å trene litt mer. Har løpt eller gått 3 km i senere tid. Men nå tenker jeg på å øke litt på distansen.  Er dere flink til å trene variert? Jeg er redd for belastningsskader og tror at variert trening er bra istedet for å bare løpe å slite på beina. Jeg har mye smerter i beina. 

Anonymkode: b1110...a43

Jeg har akkurat begynt å trene litt forsiktig etter et langt fravær. Skal prøve å veksle mellom gåturer, treningssenter og svømming.  Skulle gjerne løpt litt, men det kan jeg ikke. Det beste er jo å trene variert så hele kroppen får jobbet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Hvis du nå har mye smerter i beina, ville jeg ikke økt distansen, men heller trent alternativt til de tåler det.

Jeg sliter mye med smerter i beina ja så mulig jeg bør være forsiktig med å øke distansen. Får knappt sove om netter pga smerter i beina. 

Anonymkode: b1110...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter mye med smerter i beina ja så mulig jeg bør være forsiktig med å øke distansen. Får knappt sove om netter pga smerter i beina. 

Anonymkode: b1110...a43

Du har vært hos lege og funnet ut hvorfor du har disse smertene? Ta utgangspunkt i det og hør med en fysioterapeut hva slags trening som vil fungere best for deg med tanke på smertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Du har vært hos lege og funnet ut hvorfor du har disse smertene? Ta utgangspunkt i det og hør med en fysioterapeut hva slags trening som vil fungere best for deg med tanke på smertene.

Har ikke vært til lege med det. Men jeg bør nok ta det opp. Jeg tror det kommer av at jeg går og står mye på hardt underlag på jobben. 

Anonymkode: b1110...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke vært til lege med det. Men jeg bør nok ta det opp. Jeg tror det kommer av at jeg går og står mye på hardt underlag på jobben. 

Anonymkode: b1110...a43

Hvis du har stor slitasje i knærne f.eks., så er neppe løping noe særlig smart. Ta det med legen og få det sjekket før du legger opp noe treningsregime! Ikke risiker å gjøre vondt værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke vært til lege med det. Men jeg bør nok ta det opp. Jeg tror det kommer av at jeg går og står mye på hardt underlag på jobben. 

Anonymkode: b1110...a43

Da ville jeg ha unngått løping på asfalt og heller gå tur i skogen hvis du har tilgang til skog. Det er finfin trening det også 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...