Gå til innhold

Nå er jeg igang igjen, men starter nå på 0


emilie321

Anbefalte innlegg

Da jeg begynte å skrive, så skrev jeg først at dette er så flaut. Så tenkte jeg at dette er feil fokus. Det er ikke flaut, det er helt naturlig at jeg er i svært dårlig fysisk form.  På over 1 1/2 år så har jeg nesten ikke gått turer, bare trent på treningssenteret. Dette pga en vond hofte. Og i sommer så satt jeg nesten 2 måneder på baken. Ikke rart at jeg er i dårlig fysisk form.

Nå er jeg igang igjen og jeg er kjempe glad for det. Nå må jeg bare ikke bli for ivrig og så ta treningen for hardt (sånn som så mange ganger før)

På torsdag og fredag gikk jeg 14 min på mølla + 30 min med apparater. Og i dag gikk jeg en 16 min kveldstur hvor jeg ble skikkelig andpusten og svett (Nå skal ikke det mye til da)   Er så glad for at jeg greide å gå ut i kveld, for angsten min har blitt verre i løpet av sommeren.

Nå skal det kjempes både for å komme i form igjen og for å bli tynnere. Hadde bare lyst til å dele noe positivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, emilie321 skrev:

Nå skal det kjempes både for å komme i form igjen og for å bli tynnere. Hadde bare lyst til å dele noe positivt. 

Synes du har en flott tilnærming til dette jeg! Å gå knallhardt ut gjør som regel at man tryner skikkelig - mye lurere å ta det pent og starte litt forsiktig til kroppen spiller på lag. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lillemus skrev:

Synes du har en flott tilnærming til dette jeg! Å gå knallhardt ut gjør som regel at man tryner skikkelig - mye lurere å ta det pent og starte litt forsiktig til kroppen spiller på lag. :) 

Tusen takk😊

Vet at 16 min tur ikke er all verden,  men det er en start. Hadde egentlig tenkt til å gå litt lenger, men kom til et hus hvor det var fest (mange sto ute å røkte) og da slo angsten inn og jeg bråsnudde å gikk hjemover😂    Skal prøve å gå en liten tur hver dag. Skal bli spennende å se hvor fort kroppen kan bli i bedre form. Har veldig lyst til å begynne og svømme igjen. Og nå passer badedrakta igjen også, så jeg har ingen unnskyldning lenger😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, emilie321 skrev:

Tusen takk😊

Vet at 16 min tur ikke er all verden,  men det er en start. Hadde egentlig tenkt til å gå litt lenger, men kom til et hus hvor det var fest (mange sto ute å røkte) og da slo angsten inn og jeg bråsnudde å gikk hjemover😂    Skal prøve å gå en liten tur hver dag. Skal bli spennende å se hvor fort kroppen kan bli i bedre form. Har veldig lyst til å begynne og svømme igjen. Og nå passer badedrakta igjen også, så jeg har ingen unnskyldning lenger😂 

Du er flink! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Du er flink! 

Tusen takk.

Jeg orker ikke å være så stor lengre. Det er tungt på mange måter. Har også lyst til å kunne gå i hvilken som helst butikķ for å kjøpe klær (Da blir jo utvalget også større) Jeg vil og jeg skal ha mer kontroll over den spiseforstyrrelsen jeg har hatt siden 7-8 års alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør det jo helt på rett måte. Gi deg selv kred for det og tenk på alt du har fått til allerede!

Jeg elsker å shoppe, men har vanvittig mye klær som jeg bør gå ned 10 for å bruke. De på 20 ned har ligget, kremt, så lenge nå i esker at jeg burde snart gi de bort... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, cilie skrev:

Du gjør det jo helt på rett måte. Gi deg selv kred for det og tenk på alt du har fått til allerede!

Jeg elsker å shoppe, men har vanvittig mye klær som jeg bør gå ned 10 for å bruke. De på 20 ned har ligget, kremt, så lenge nå i esker at jeg burde snart gi de bort... 

 

Takk igjen. Ja, jeg har jo egentlig det. Fra det største, så har jeg jo gått ned 26 kg. Har bare så lett å sammenligne meg med friske og velfungerende, men da vil jeg jo alltid ikke være god nok.

Jeg har nesten ikke klær. Vasker og vasker for å ha noe rent på meg. Ikke er det gøy å handle når jeg er så stor og skal gjerne ned litt til før jeg kjøper noe😂  Nå må jeg rett og slett skjerpe meg litt med det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, emilie321 skrev:

Takk igjen. Ja, jeg har jo egentlig det. Fra det største, så har jeg jo gått ned 26 kg. Har bare så lett å sammenligne meg med friske og velfungerende, men da vil jeg jo alltid ikke være god nok.

Jeg har nesten ikke klær. Vasker og vasker for å ha noe rent på meg. Ikke er det gøy å handle når jeg er så stor og skal gjerne ned litt til før jeg kjøper noe😂  Nå må jeg rett og slett skjerpe meg litt med det.  

Herlighet, du har jo gått ned masse!! Tenk for en forskjell 26 kg utgjør på utseende og form! Tenker du slett ikke er så stor som du tror.

Jeg liker å handle på nett. Prøve hjemme og sende tilbake det jeg ikke vil ha/passer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, cilie skrev:

Herlighet, du har jo gått ned masse!! Tenk for en forskjell 26 kg utgjør på utseende og form! Tenker du slett ikke er så stor som du tror.

Jeg liker å handle på nett. Prøve hjemme og sende tilbake det jeg ikke vil ha/passer. 

Ja, jeg ser på meg selv som kjempe stor, men jeg veier fortsatt alt for mye. La på meg 40+ da jeg begynte med medisiner. Har fortsatt 18 kg som jeg bør ned, så jeg er jo ganske overvektig da. Men det begynner å bli lettere å bevege seg, så det hjelper jo på.

Jeg har aldri handlet på nett. Ikke har jeg turt og jeg har dessuten lyst til at butikkene skal overleve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, emilie321 skrev:

Ja, jeg ser på meg selv som kjempe stor, men jeg veier fortsatt alt for mye. La på meg 40+ da jeg begynte med medisiner. Har fortsatt 18 kg som jeg bør ned, så jeg er jo ganske overvektig da. Men det begynner å bli lettere å bevege seg, så det hjelper jo på.

Jeg har aldri handlet på nett. Ikke har jeg turt og jeg har dessuten lyst til at butikkene skal overleve

Det siste du nevner er et godt poeng, men samtidig er det deilig å sitte med iPad i hånden og kikke gjennom masse merker på «ett sted». 

Burde vel ned det samme, men har gitt opp å håpe på mer enn ti pr nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Du er flink emilie, du tar tak og det er bra ❤️ 

Tusen takk, stjernestøv😊

Jeg prøver igjen og igjen, men så kommer en nedtur og alt positivt blir glemt. Nå skal jeg jobbe for å holde meg så jevn som mulig. Kanskje jeg da vil holde meg lengre bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.8.2019 den 22.24, emilie321 skrev:

Da jeg begynte å skrive, så skrev jeg først at dette er så flaut. Så tenkte jeg at dette er feil fokus. Det er ikke flaut, det er helt naturlig at jeg er i svært dårlig fysisk form.  På over 1 1/2 år så har jeg nesten ikke gått turer, bare trent på treningssenteret. Dette pga en vond hofte. Og i sommer så satt jeg nesten 2 måneder på baken. Ikke rart at jeg er i dårlig fysisk form.

Nå er jeg igang igjen og jeg er kjempe glad for det. Nå må jeg bare ikke bli for ivrig og så ta treningen for hardt (sånn som så mange ganger før)

På torsdag og fredag gikk jeg 14 min på mølla + 30 min med apparater. Og i dag gikk jeg en 16 min kveldstur hvor jeg ble skikkelig andpusten og svett (Nå skal ikke det mye til da)   Er så glad for at jeg greide å gå ut i kveld, for angsten min har blitt verre i løpet av sommeren.

Nå skal det kjempes både for å komme i form igjen og for å bli tynnere. Hadde bare lyst til å dele noe positivt. 

Høres ut som du har den riktige innstillingen. Jeg har nettopp begynt å trene selv og det er tungt å komme i gang. Som deg er jeg for stor. Kan godt gå ned 20 kg uten å bli for tynn. Jeg prøver å gjøre noe med kostholdet også. Det er lettere å holde seg selv i ørene når man "angriper" fra flere hold. Men akkurat det med kosthold synes jeg er ganske vanskelig. Jeg har ikke kommet lenger enn at jeg prøver å få til frokosten.

Vær stolt av deg selv. Jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Gondor skrev:

Høres ut som du har den riktige innstillingen. Jeg har nettopp begynt å trene selv og det er tungt å komme i gang. Som deg er jeg for stor. Kan godt gå ned 20 kg uten å bli for tynn. Jeg prøver å gjøre noe med kostholdet også. Det er lettere å holde seg selv i ørene når man "angriper" fra flere hold. Men akkurat det med kosthold synes jeg er ganske vanskelig. Jeg har ikke kommet lenger enn at jeg prøver å få til frokosten.

Vær stolt av deg selv. Jeg heier på deg!

Tusen takk😊

Greier ikke helt å være stolt av meg selv. Til det så sammenligner jeg meg for mye med friske og hva de greier. Må prøve og ikke sammenligne sånn.  

Maten går greit noen dager, mens andre dager spiser jeg alt for mye. Ikke alltid lett å takle sulten og fysingen. Ser også at når jeg er veldig sliten, så blir jeg så hinsides sulten og fysen. Får jeg nok søvn så går også ting rundt maten lettere.

Det å få til frokosten er jo en begynnelse.  Håper du får til resten av måltìdene etterhvert. Det gir meg iallefall en følelse av mestring når jeg får til maten. Føler meg litt mer normal da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...