Gå til innhold

Leggsmerter. Noen med samme erfaring?


Håndballdame

Anbefalte innlegg

Jeg er 19 år og spiller aktivt håndball. Har gjort det i ca 10 år. De siste årene har jeg slitt med leggsmerter av/og på. Smertene kommer under trening/kamp, å det kjennes nesten ut som kramper. Leggen blir hard og verker veldig, og noen ganger føles det som om musklene svikter i leggen når jeg feks. skal hoppe opp for å skyte. Etter treningen har jeg skikkelig vondt å det føles som om det dunker inni leggen. Dagen etterpå kjennes leggen ok ut igjen. Helt til neste trening. Har tidligere hatt beinhinnebetennelse, å vet hvordan det fungerer men dette er noe annet. Noen som har en formening av hva dette kan være?? 
På forhånd takk 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Håndballdame skrev:

Jeg er 19 år og spiller aktivt håndball. Har gjort det i ca 10 år. De siste årene har jeg slitt med leggsmerter av/og på. Smertene kommer under trening/kamp, å det kjennes nesten ut som kramper. Leggen blir hard og verker veldig, og noen ganger føles det som om musklene svikter i leggen når jeg feks. skal hoppe opp for å skyte. Etter treningen har jeg skikkelig vondt å det føles som om det dunker inni leggen. Dagen etterpå kjennes leggen ok ut igjen. Helt til neste trening. Har tidligere hatt beinhinnebetennelse, å vet hvordan det fungerer men dette er noe annet. Noen som har en formening av hva dette kan være?? 
På forhånd takk 😃

Er det bak på leggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Håndballdame skrev:

Ja, bak inni leggen 😌

Det høres ut som det samme jeg sliter med noen ganger. Det kommer en akutt smerte før leggen er  hard, øm og vond. Nesten som en vanvittig krampe.  Jeg har knyttet det til overbelastning jeg da, uten at jeg sitter med noen fasit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, cilie skrev:

Det høres ut som det samme jeg sliter med noen ganger. Det kommer en akutt smerte før leggen er  hard, øm og vond. Nesten som en vanvittig krampe.  Jeg har knyttet det til overbelastning jeg da, uten at jeg sitter med noen fasit. 

Høres ut som det kunne vert det samme ja 🤔 Jeg har også tenkt at det kommer av overbelastning, men da jeg fikk skikkelige smerter på andre treninga etter ferie (med minimalt med trening i ca 2mnd) ble jeg usikker. Veldig frustrerende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Håndballdame skrev:

Høres ut som det kunne vert det samme ja 🤔 Jeg har også tenkt at det kommer av overbelastning, men da jeg fikk skikkelige smerter på andre treninga etter ferie (med minimalt med trening i ca 2mnd) ble jeg usikker. Veldig frustrerende! 

Enig i det. Jeg tror jeg kan kjenne når det blir litt ømt bak der og da er det bare å roe ned og gå raskt ev helt annen trening. Jeg er også flink til å bytte sko ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
AnonymBruker

Hei trenet en del innbandy og fikk beinhinnebetennelse hvem vet om det er det du har? 

Anonymkode: 444d1...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...