Gå til innhold

Blodsukker


Gondor

Anbefalte innlegg

Nå tror jeg endelig jeg har skjønt noe. Det gjelder å spise matvarer som gir langsom blodsukkerstigning sånn at man holder seg mett lenger. Nå prøver jeg å innarbeide vanen med å spise en porsjon havregrøt (av store havregryn) hver morgen. Jeg topper det med blåbærsyltetøy som inneholder 80 % bær og ikke er tilsatt sukker. Jeg synes det er kjempegodt. Til lunsj prøver jeg å innarbeide vanen med å spise to havreknekkebrød med makrell i tomat eller f.eks kylling-eller kalkunfilet pluss et bløtkokt egg. Bortsett fra det har jeg ikke kommet så langt. Først må jeg ha inkorporert disse to måltidene før jeg gyver løs på de andre måltidene.

I midten av august begynte jeg å føre måltidsdagbok og det fungerer veldig bra for meg. Det gjør at jeg holder meg i ørene. Men så sluttet jeg og har latt det ligge i en uke. I morgen begynner jeg igjen.

I morgen (fredag) skal jeg veie meg. 

Jeg skal prøve å være litt mer aktiv her inne. I hvert fall lese og la meg inspirere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

det hørres ut som en start allefall:) det er bra

 

man anbefaler man spiser 4-5 måltider pr dag ca, hver 3-4 time.

Neste blir vell og lage midag?? samt noe på kvelden

fisk kylling biff, eller annet kjøtt med noe grønnsaker i folie er enkelt og lage og tar ikke så lang tid.

Wok, omelett, det er egentlig ikke noe fasit det er mye som kan gå, bare det smaker godt hehe.

fruktsmoothie funker også, eller skyr, proteinpudding, det kommer an på hva man liker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...