Gå til innhold

Trening uke 37


Lillemus

Anbefalte innlegg

Denne uka er jeg knallfornøyd!

Tirsdag - stavgang rundt helvetesrunden (5,5 km / 1:11 t)

Torsdag - stavgang rundt helvetesrunden (5,5 km / 1:04 t)

Lørdag - gåtur, 7,5 km / 1:30 t i drittvær

Søndag - stavgang rundt helvetesrunden + 2 km for å nå skrittmålet for dagen (7,5 km / 1:38 t)

Har kjøpt meg ny aktivitetsmåler-klokke, Garmin Vivomove hr og har nå et mål om å gå minst 10.000 skritt om dagen i 30 dager i strekk. Er nå på dag 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har vært en spesiell uke, og jeg har ikke fått trent så mye. 

Kun:

Mandag: Intervaller mølle + litt styrke

Onsdag: 45 min gå/jogg skogen

Torsdag: 45 min gå/jogg skogen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ferie frem til onsdag, men etter det så har jeg:

Torsdag: spinning intervall + 20 min styrke

Fredag: 60 min tung styrke (inkl. 15 min på mølle). 

Søndag: spinning intervall + 20 min styrke. 

Også har jeg gått 101 km i løpet av uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg fått gjort i løpet av uken:

Tirsdag: Styrketrening med pt inkl 15 på mølle

Onsdag: Gåtur på 20 min

Fredag: Styrketrening med 15 min på mølle

Søndag: samme som fredag pluss en gåtur på 20 min.

Trenger å trene mer cardio ser jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det har vært en dårlig uke, da jeg har hatt bare senvakter pluss at jeg har blitt forkjølet.

 

En treningsøkt på Evo og i dag gikk jeg 1,5 mil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka ble svært dårlig, sånn treningsmessig.  Har vært syk i 8 dager og har ikke fått trent noe😭    Neste uke blir garantert noe bedre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, cilie skrev:

Det har vært en spesiell uke, og jeg har ikke fått trent så mye. 

Kun:

Mandag: Intervaller mølle + litt styrke

Onsdag: 45 min gå/jogg skogen

Torsdag: 45 min gå/jogg skogen

 

 

Går det bedre med søvnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, frosken skrev:

Går det bedre med søvnen?

Vet egentlig ikke. Noen netter om alt av stress elimineres. Med litt «krav» er det oppvåkninger som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bra uke med

1 x spinning intervall 60 min.

1 x styrke 50 min.

1 x yoga 60 min.

1 x rask 1,5 time fottur m mye stigning

1 x 1,5 time sykkeltur i bra tempo i kupert terreng

 

Jeg burde jo bli kjempesprek.... men tar meg sjelden HELT ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig uke mht trening - god uke når det gjelder hyggelige sosiale ting 😄 

Eneste som kan minne om trening var en kveldstur med mannen i går - ca 1,5 time.

Går en del i jobbsammenheng for tiden, og er nesten oppe i 10.000 skritt de dagene, men det er ikke noe tempo da...

Men hadde en fin uke altså, med én korkveld, én venninnekveld, én kinokveld med et vennepar, og hyttetur med mannen og venner i helga 😄 😄 😄 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, emilie321 skrev:

Denne uka ble svært dårlig, sånn treningsmessig.  Har vært syk i 8 dager og har ikke fått trent noe😭    Neste uke blir garantert noe bedre 😊

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Det ble en veldig rolig uke. Pakket ut et par splitter nye joggesko og tok en 5 km tur.

Jeg får satse på en mer aktiv uke nå.

Moro m nye sko - i hvert fall når de passer perfekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Xtra skrev:

En bra uke med

1 x spinning intervall 60 min.

1 x styrke 50 min.

1 x yoga 60 min.

1 x rask 1,5 time fottur m mye stigning

1 x 1,5 time sykkeltur i bra tempo i kupert terreng

 

Jeg burde jo bli kjempesprek.... men tar meg sjelden HELT ut.

Gjør du yoga samme sted som du trener spinning og styrke, eller har du finnet et sted med bare yoga? Jeg har ikke tålmodighet til yoga, men tenker jeg sikkert hadde hatt godt av det, er stiv som en pinne i overkroppen😩

Jeg tar meg helt ut på spinning intervall vanligvis, hvordan unngår du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, frosken skrev:

Gjør du yoga samme sted som du trener spinning og styrke, eller har du finnet et sted med bare yoga? Jeg har ikke tålmodighet til yoga, men tenker jeg sikkert hadde hatt godt av det, er stiv som en pinne i overkroppen😩

Jeg tar meg helt ut på spinning intervall vanligvis, hvordan unngår du det?

Jeg ramlet inn på en yogatime, så å si at jeg "gjør" det, er en smule overdrivelse. Og ja, det er på det vanlige treningssenteret. Mine venner som driver med "ordentlig" yoga fnyser litt hva de kaller SATS-yoga, men jeg synes det er et bra supplement til annen trening for en stiv kropp. Det krever en viss tålmodighet, men tålmodigheten må jo også trenes ;) . 

 

At jeg ikke tar meg helt ut gjelder nok mest styrke, ja. Blir bra sliten, absolutt, men ikke som når jeg tidligere hadde PT. På spinning blir jeg derimot gjennomsvett og ordentlig sliten.  Men jeg må stadig holde litt igjen; jeg har (foreløpig) ikke kondis og styrke til å kjøre på en hel time slik treneren legger opp til, selv om det er intervall med pauser. Men veldig bra kondistrening, altså. Må få opp kondisen før skisesongen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Xtra skrev:

Jeg ramlet inn på en yogatime, så å si at jeg "gjør" det, er en smule overdrivelse. Og ja, det er på det vanlige treningssenteret. Mine venner som driver med "ordentlig" yoga fnyser litt hva de kaller SATS-yoga, men jeg synes det er et bra supplement til annen trening for en stiv kropp. Det krever en viss tålmodighet, men tålmodigheten må jo også trenes ;) . 

 

At jeg ikke tar meg helt ut gjelder nok mest styrke, ja. Blir bra sliten, absolutt, men ikke som når jeg tidligere hadde PT. På spinning blir jeg derimot gjennomsvett og ordentlig sliten.  Men jeg må stadig holde litt igjen; jeg har (foreløpig) ikke kondis og styrke til å kjøre på en hel time slik treneren legger opp til, selv om det er intervall med pauser. Men veldig bra kondistrening, altså. Må få opp kondisen før skisesongen ;) 

Jeg skal vurdere en dose tålmodighetstrening!

Holder aldri igjen på spinning, synes det primært er psykologisk krevende å holde maks tempo hele intervallet. Lurer meg selv med å tenke at bare jeg gjennomfører _dette_ intervallet, så kan jeg jo alltid droppe det neste. Og når det neste kommer, så forteller jeg meg selv det samme. Og sånn holder jeg på, - rimelig lettlurt;-)

Skisesongen er gulroten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, frosken skrev:

Jeg skal vurdere en dose tålmodighetstrening!

Holder aldri igjen på spinning, synes det primært er psykologisk krevende å holde maks tempo hele intervallet. Lurer meg selv med å tenke at bare jeg gjennomfører _dette_ intervallet, så kan jeg jo alltid droppe det neste. Og når det neste kommer, så forteller jeg meg selv det samme. Og sånn holder jeg på, - rimelig lettlurt;-)

Skisesongen er gulroten. 

Håper å komme dit du er på spinningen. Merker allerede bedring - nylig tredje gang siden påske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, cathlin skrev:

Hvordan vet dere hvor langt dere har gått, finnes det en app som kan måle det?

Jeg bruker aktivitetsklokke - eller hva det heter - polar A360 - og når jeg laster opp resultatene til mobil/pc, så kommer en haug med målinger frem. Skritt, antall km, pulsmålinger osv. 

 

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, cathlin skrev:

Hvordan vet dere hvor langt dere har gått, finnes det en app som kan måle det?

Mange. :) Jeg bruker Endomondo, men det finnes også Strava og mange flere. Nå har jeg kjøpt en Garmin-klokke, men den klarer ikke helt å måle avstand nøyaktig i og med at det ikke er gps i den jeg har og mine skritt er jo ikke like lange hele tiden, men da retter jeg bare opp etter Endomondo-målt avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...