Gå til innhold

Uke 38


Villanda

Anbefalte innlegg

Teller også kcalorier, og blir overraska, både av hvor mye det er i noen matvarer, og hvor mye en kan spise av andre. Eller jeg registrerer i vektklubben, og det blir regna ut for meg automatisk.

I dag har jeg spist en god frokost. 1 polarbrød med smøreost light og en del eggerøre (stekt uten fett) med tomat og skinke. Har ikke registrert ennå, men satser på det er innafor

Veier 75,2 nå. Starta på over 82 for 4(?) uker siden. Roede kickstart. Jeg hadde da hvis jeg husker riktig to uker på 1000kcal, én på 1200 og siste på 1300. Tror jeg nå skal opp i 1600. Ca. da, for jeg veier ikke alltid maten. Går nok saktere da. Følger ikke opplegget slavisk da akkurat, men inspirert av menyene. og det hjelper å skulle rapportere til kursleder.  Hun hjelper meg også med hvor mye kcal jeg skal spise.

I dag skal jeg til fastlegen. Hun ville jeg skulle komme til kontroll.  Blir nok veid og målt. 

Hadde lyst å komme under 74 innen jeg skal påen reise i slutten av okt. Trodde det var urealistisk, men nå tror jeg at det kan gå. Det får bli et delmål. 74 var det jeg var før sykdom i vinter og stor skoleoppgave i vår.

Lite sulten, eller, blir jo sulten mellom hovedmåltidene, men da spiser jeg meg mett på gulrøtter. Minst 200 g om dagen går det med.

Nå blir utfordringen å få sunne og gode måltider av det jeg har i huset fram til neste lønning. Forsikring på over 9000 betalt denne måneden, og det merkes. 

Burde mosjonere mer. Det blir nedprioritert desverre.  Er altfor mye på jobb, og da med en del stillesittende kontorarbeid. Søren hvor mye adm det er, mye mer enn en skulle tro. 

Hvordan går det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Villanda skrev:

Hvordan går det?

Går nedover, smått om senn, men ned er ned, tenker jeg. Har kaloriene i bakhodet selv om jeg ikke teller så grundig, ligger på 12-1500 om dagen og har som mål å gå minst 10.000 skritt om dagen i 30 dager i strekk, i dag er dag 16...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende, Villanda! Så mye du har klart på kort tid!

Jeg er også fornøyd. Prøver å holde meg på ca 1300 kcal i hverdagen,  og det går ganske greit. I helga var jeg imidlertid på hyttetur og skeiet skikkelig ut (bl.a 3600 i mat og drikke på lørdagen 😮), med det resultat at jeg gikk opp 1,3 kilo fra fredag til mandag!

Men jeg kneip inn igjen,  og i dag viser vekta 76,1 - 100 g mindre enn forrige fredag 😊

Er blitt veldig bevisst på hva jeg spiser.  Har ikke kuttet ut alt usunt, men begrenser meg (unntatt lørdag da 😃😃😃)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over hvor lavt dere ligger i kalorier,  det klarer ikke jeg. Er ikke i nærheten engang.

Nå har jeg vært syk i snart 14 dager og jeg er heller ikke normal på det punktet. Når andre mister matlysten når de blir syke, så blir jeg mega sulten. Sliter virkelig med og ikke spise alt for mye. Har nok ligget på godt over 2000 kalorier disse dagene, men merkelig nok så har jeg gått ned litt mens jeg har vært syk  (ca 1,2 kg)  Jeg kan nå iallfall ikke ha lav forbrenning.   Har nå gått ned 28 kg siden jeg var på det største for 6 år siden.  Har ennå ca 16 kg jeg bør ned da. 

Kan overhode ikke ha noe snop eller noe som kan ligne på snop her hjemme. Det har jeg innsett og akseptert. Har godtestopp fram til jul, men kan spise is og kake når jeg er borte. Nå er det ikke ofte jeg er det da. Sjokolade er tabu for meg nå for da får jeg bare sykt lyst på mer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 6 år siden gikk jeg ned i overkant av 40 kg, men så havnet jeg av forskjellige årsaker ut på galeien igjen og gikk opp nesten alt (manglet 9 kg) Nå skal jeg legge opp løpet litt annerledes så jeg kanskje greier å forbli nede. Tror også jeg er bedre rustet psykisk  til å greie det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Imponerende, Villanda! Så mye du har klart på kort tid!

Jeg er også fornøyd. Prøver å holde meg på ca 1300 kcal i hverdagen,  og det går ganske greit. I helga var jeg imidlertid på hyttetur og skeiet skikkelig ut (bl.a 3600 i mat og drikke på lørdagen 😮), med det resultat at jeg gikk opp 1,3 kilo fra fredag til mandag!

Men jeg kneip inn igjen,  og i dag viser vekta 76,1 - 100 g mindre enn forrige fredag 😊

Er blitt veldig bevisst på hva jeg spiser.  Har ikke kuttet ut alt usunt, men begrenser meg (unntatt lørdag da 😃😃😃)

Takk! Blir nok like stor utfordring å holde vekta. Skulle ønske man fikk Roede-kurs på blå resept. Sikkert ikke dyrere for staten i det lange løp enn behandling av livsstilsykdommer. Så flink du var som henta deg inn. Om ikke med så store forskjeller, så gjlr jeg også slik. Det hender det blir mer en dag, og så mindre neste. Spiser innimello. usunne ting, men det blir med i regnskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lillemus skrev:

Går nedover, smått om senn, men ned er ned, tenker jeg. Har kaloriene i bakhodet selv om jeg ikke teller så grundig, ligger på 12-1500 om dagen og har som mål å gå minst 10.000 skritt om dagen i 30 dager i strekk, i dag er dag 16...

Ja, det jeg vanligvis tenker,  at ned er ned. Helt til jeg kom over "Roede kickstart". Det vil nok gå saktere ned etterhvert, men nå er i alle fall buksene mine behagelige igjen. Og jeg kan føle meg mer vel i finklær når jeg skal på tur med bursdagsfeiring i høst.

Hadde ogdå som mål å gå 10000. Det var lett inntil jeg nå fikk en litt annen funksjon på jobb, med alle adm.dagene.  Før delte vi på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg er imponert over hvor lavt dere ligger i kalorier,  det klarer ikke jeg. Er ikke i nærheten engang.

Nå har jeg vært syk i snart 14 dager og jeg er heller ikke normal på det punktet. Når andre mister matlysten når de blir syke, så blir jeg mega sulten. Sliter virkelig med og ikke spise alt for mye. Har nok ligget på godt over 2000 kalorier disse dagene, men merkelig nok så har jeg gått ned litt mens jeg har vært syk  (ca 1,2 kg)  Jeg kan nå iallfall ikke ha lav forbrenning.   Har nå gått ned 28 kg siden jeg var på det største for 6 år siden.  Har ennå ca 16 kg jeg bør ned da. 

Kan overhode ikke ha noe snop eller noe som kan ligne på snop her hjemme. Det har jeg innsett og akseptert. Har godtestopp fram til jul, men kan spise is og kake når jeg er borte. Nå er det ikke ofte jeg er det da. Sjokolade er tabu for meg nå for da får jeg bare sykt lyst på mer

 

28 er jo kjempebra! Man trenger jo ikke ligge så lavt. Vet ikke om det er lurt og realistisk over lang tid. Men det overraska meg hvor lett det var når jeg først kom i gang. Vet ikke om jeg kan ha sjokolade i hus. Men nugatti i hus kommer jeg ikke unda. Barna får det lørdager, og jeg kan jo ikke kaste resten av boksen hver lørdag. Hatt én nugattisprekk, men spuste litt mindre dagen etter.

Jeg kan nesten ikke ha gulrøtter i hus. Hvis jeg hadde hatt tilgang hele tiden, hadde jeg sikkert blitt gul.

Har nylig  byttet deler av Tolvondosen ut med Seroquel. Vet ikke hva som er verst av de to. Ikke merka forskjell hittil. Strengere behandler nå. Jeg gjør som hun sier, og etter en høy periode syntes hub selvfølgelig ikke ekstra Tolvon var det rette for å sikre søvn. Jeg har hørt det før ja 🙈😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Villanda skrev:

28 er jo kjempebra! Man trenger jo ikke ligge så lavt. Vet ikke om det er lurt og realistisk over lang tid. Men det overraska meg hvor lett det var når jeg først kom i gang. Vet ikke om jeg kan ha sjokolade i hus. Men nugatti i hus kommer jeg ikke unda. Barna får det lørdager, og jeg kan jo ikke kaste resten av boksen hver lørdag. Hatt én nugattisprekk, men spuste litt mindre dagen etter.

Jeg kan nesten ikke ha gulrøtter i hus. Hvis jeg hadde hatt tilgang hele tiden, hadde jeg sikkert blitt gul.

Har nylig  byttet deler av Tolvondosen ut med Seroquel. Vet ikke hva som er verst av de to. Ikke merka forskjell hittil. Strengere behandler nå. Jeg gjør som hun sier, og etter en høy periode syntes hub selvfølgelig ikke ekstra Tolvon var det rette for å sikre søvn. Jeg har hørt det før ja 🙈😂

Jeg kan iallefall ikke ligge så lavt, men vi er jo forskjellige. Målet mitt er 10 kg mindre til sommeren,  men vet ikke om det er realistisk. Prøver å ta en dag av gangen. Tryner jeg, så er det bare til å brette opp ermene og å gå på neste dag.

Selv bruker jeg quetiapin, vanligvis 100 mg på kvelden.  Var en periode oppe i 300 mg, men da ble jeg klin gæern med maten. Raste opp i vekt. På 100 mg så går det bedre, men er mye sulten. Kan ikke huske om jeg noensinne har brukt tolvon,  så har ingenting å sammenligne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2019 den 8.44, Villanda skrev:

Takk! Blir nok like stor utfordring å holde vekta. Skulle ønske man fikk Roede-kurs på blå resept. Sikkert ikke dyrere for staten i det lange løp enn behandling av livsstilsykdommer. Så flink du var som henta deg inn. Om ikke med så store forskjeller, så gjlr jeg også slik. Det hender det blir mer en dag, og så mindre neste. Spiser innimello. usunne ting, men det blir med i regnskapet. 

Var på tur denne helga også, og skeiet ut på lørdag 😮 (men ikke så mye som forrige helg - ble "bare" 2700 nå...). Gikk opp 600 g fra fredag til i dag, bare halvparten av vektoppgangen forrige helg, heldigvis. Nå er jeg tilbake på den smale sti, med 1500 på søndag og ca 1300 i dag (planlagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, påskelilje skrev:

Var på tur denne helga også, og skeiet ut på lørdag 😮 (men ikke så mye som forrige helg - ble "bare" 2700 nå...). Gikk opp 600 g fra fredag til i dag, bare halvparten av vektoppgangen forrige helg, heldigvis. Nå er jeg tilbake på den smale sti, med 1500 på søndag og ca 1300 i dag (planlagt).

Så bra du kjem på sporet igjen! Har ikkje vore flink denne veka. Nugatti. Kvise. Finare hud då eg levde sunt. Tilbake på den smale sti óg no. Knasker gulrøtter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...