Gå til innhold

Barn eller bra forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle refleksjoner! Jeg tror jeg håpet at svarene skulle bli noe ala: Skynd deg, prøv, barn er det beste i livet osv.... (Så hadde jeg sikkert ikke klart å overbevises likevel...) Det er flere enn meg som svarer anonymt i tråden, så ikke alt som er fra meg. (Jeg skriver anonymt mtp at andre omtales.)

Anonymkode: 33e55...8e6

Man kan ikke be noen skynde seg med å få barn når man ikke er klar for det. Du har ikke et kjærlig, stabilt forhold. Det skulle du skaffet deg for 5 år siden. Men gjort er gjort, ikke sant. Å få barn er ingen dans på roser, det krever veldig mye av deg og det viktigste verktøyet du tar med deg er at du og mannen din elsker hverandre, støtter hverandre og vil hverandre det beste i livet. 

Anonymkode: ae593...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle refleksjoner! Jeg tror jeg håpet at svarene skulle bli noe ala: Skynd deg, prøv, barn er det beste i livet osv.... (Så hadde jeg sikkert ikke klart å overbevises likevel...) Det er flere enn meg som svarer anonymt i tråden, så ikke alt som er fra meg. (Jeg skriver anonymt mtp at andre omtales.)

Anonymkode: 33e55...8e6

Du skjønner at svarene hadde blitt annerledes om dere hadde vært i et normalt godt kjæresteforhold? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lillemus skrev:

Du skjønner at svarene hadde blitt annerledes om dere hadde vært i et normalt godt kjæresteforhold? 

Ja, det skjønner jeg. Men mens mange andre som både har giftet seg, fått barn og så gått fra hverandre i disse «vingle-årene», holder vi sammen. Han sier jo til meg «at du aldri vil klare å ta det valget om å få barn.» Det er helt kniven på strupen. Føler livet og dets muligheter har tatt slutt. 

Anonymkode: 33e55...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det skjønner jeg. Men mens mange andre som både har giftet seg, fått barn og så gått fra hverandre i disse «vingle-årene», holder vi sammen. Han sier jo til meg «at du aldri vil klare å ta det valget om å få barn.» Det er helt kniven på strupen. Føler livet og dets muligheter har tatt slutt. 

Anonymkode: 33e55...8e6

Livet er sannelig ikke over selv om man ikke har barn! Men med det sagt så gifter man seg jo for å få barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laban skrev:

Hva for noe?

Vet du ikke hva et giftermål er? Fra det oppstod, har målet vært å skaffe seg familie. Det er hele årsaken til at man gifter seg, i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Hodestups skrev:

Vet du ikke hva et giftermål er?

Joda.

2 minutter siden, Hodestups skrev:

Det er hele årsaken til at man gifter seg, i utgangspunktet. 

Hele årsaken, i vår tid også? Så de som gifter seg når de er over fruktbar alder, enten det er første ekteskap eller ikke, har ikke forstått poenget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, laban skrev:

Joda.

Hele årsaken, i vår tid også? Så de som gifter seg når de er over fruktbar alder, enten det er første ekteskap eller ikke, har ikke forstått poenget?

I grunnen ikke. Men jeg vet jo at mange gifter seg av andre årsaker. Om det er rett kan diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle refleksjoner! Jeg tror jeg håpet at svarene skulle bli noe ala: Skynd deg, prøv, barn er det beste i livet osv.... (Så hadde jeg sikkert ikke klart å overbevises likevel...) Det er flere enn meg som svarer anonymt i tråden, så ikke alt som er fra meg. (Jeg skriver anonymt mtp at andre omtales.)

Anonymkode: 33e55...8e6

Jeg synes det står mye negativt om å få barn her som jeg ikke støtter. Jeg synes det har gitt mye mening i livet nitt. Det tar nesten all tid, men jeg har ikke noe bedre å bruke tiden på uansett, så det er helt greit. Det blir nok tid til egotripping når de flytter ut om noen få år.

Det har noe med måten du stilte spørsmålet: "Barn eller bra forhold". Du legger til grunn at det å få barn innebærer at du blir i et dårlig forhold. For det andre virker det som om ønsket kommer fra samboeren din og ikke deg. For det tredje mener jeg at du må ta vare på seg selv før du kan ta vare på andre. Nå er du for langt nede.

Hvis du hadde et oppriktig og gjennomtenkt ønske om å få barn som alenemor ville jeg vært mye mer positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg synes det står mye negativt om å få barn her som jeg ikke støtter. Jeg synes det har gitt mye mening i livet nitt. Det tar nesten all tid, men jeg har ikke noe bedre å bruke tiden på uansett, så det er helt greit. Det blir nok tid til egotripping når de flytter ut om noen få år.

Det har noe med måten du stilte spørsmålet: "Barn eller bra forhold". Du legger til grunn at det å få barn innebærer at du blir i et dårlig forhold. For det andre virker det som om ønsket kommer fra samboeren din og ikke deg. For det tredje mener jeg at du må ta vare på seg selv før du kan ta vare på andre. Nå er du for langt nede.

Hvis du hadde et oppriktig og gjennomtenkt ønske om å få barn som alenemor ville jeg vært mye mer positiv.

Man skal ALDRI gå inn for å få barn uten en far. Det er høyst skadelig for barnet. 

Om man i det hele tatt tenker i de baner er man for egoistisk til å ta vare på et barn.

Anonymkode: ae593...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skal ALDRI gå inn for å få barn uten en far. Det er høyst skadelig for barnet. 

Det var da svært så skråsikkert. Det går bra med de aller fleste barn som vokser opp uten kontakt med far.

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man i det hele tatt tenker i de baner er man for egoistisk til å ta vare på et barn.

Forskerne tror de (relativt få) mødre som planlegger å få barn uten å ha noen far med i bildet, er mer ressurssterke enn gjennomsnittet. Så selv om det skulle være noe av det du kaller egoisme inne i bildet, er det lite sannsynlig at man ikke kan ta vare på barnet.
https://www.aftenposten.no/viten/i/OnBL8O/Forskning-pa-barn-som-vokser-opp-uten-far_-forteller-oss-ikke-sannheten-om-a-vokse-opp-uten-far--Simen-Gaure

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skal ALDRI gå inn for å få barn uten en far. Det er høyst skadelig for barnet. 

Om man i det hele tatt tenker i de baner er man for egoistisk til å ta vare på et barn.

Anonymkode: ae593...9c1

Det var da voldsomt. Tror det er enighet om at det beste for barnet er å vokse opp med både mor og far i full harmoni, men det finnes da eksempler på kvinner som har fått barn alene og som er gode omsorgspersoner. I mange tilfelle kan dette være bedre for barnet enn å vokse opp med en dårlig far.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det har du sikkert rett i. Du får nok også rett i noe du sa for en del år siden om at jeg kom til å vingle til det ble for sent. 

 Problemet er at jeg ikke klarer å ta et valg og at jeg føler meg «fanget» og bare blir mer og mer mismodig. Jeg er helt handlingslammet. Før gjorde jeg ting, reiste, gikk ut - følte at jeg hadde alternativ/muligheter osv, mens nå vil jeg helst trekke pleddet over meg så bare øynene synes. Tenker at livet er over at jeg blir gammel og bare styggere og styggere. 

Anonymkode: 33e55...8e6

Jeg har sagt dette før også; det er vondt å se hvor deprimert du blir av dette, og at du ikke greier å løsrive deg til tross for at du har det så vondt!

Tro meg - det er så mye bedre å ta tak og fortsette på resten av livet alene, selv om det betyr at noen gode ting går tapt. 

*klem*

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Xtra skrev:

Det var da voldsomt. Tror det er enighet om at det beste for barnet er å vokse opp med både mor og far i full harmoni, men det finnes da eksempler på kvinner som har fått barn alene og som er gode omsorgspersoner. I mange tilfelle kan dette være bedre for barnet enn å vokse opp med en dårlig far.

Retter på meg selv:

I mange tilfelle kan dette være bedre for barnet enn å vokse opp med en dårlig far  --> skulle vel heller stått at dette er stort sett alltid bedre enn å vokse opp med en dårlig far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Xtra skrev:

Det var da voldsomt. Tror det er enighet om at det beste for barnet er å vokse opp med både mor og far i full harmoni, men det finnes da eksempler på kvinner som har fått barn alene og som er gode omsorgspersoner. I mange tilfelle kan dette være bedre for barnet enn å vokse opp med en dårlig far.

Jeg snakker om folk som med viten og vilje før de i det hele tatt ER gravide vil frata barnet en far. 

Anonymkode: ae593...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker om folk som med viten og vilje før de i det hele tatt ER gravide vil frata barnet en far. 

Anonymkode: ae593...9c1

Ja, da snakker vi om det samme. Det finnes kvinner som får "prøverørsbarn" alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Xtra skrev:

Ja, da snakker vi om det samme. Det finnes kvinner som får "prøverørsbarn" alene. 

Og de er egoistiske hurper :D

Anonymkode: ae593...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Xtra skrev:

Ja, da snakker vi om det samme. Det finnes kvinner som får "prøverørsbarn" alene. 

Uten tanke på barnet som skal vokske opp med ukjent far. Det er skammelig.

Anonymkode: 268a2...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten tanke på barnet som skal vokske opp med ukjent far. Det er skammelig.

Anonymkode: 268a2...d76

Det er det absolutt. Det er kvinner som er drevet av sin egen egoisme, uten evnen til å sette seg inn i hva et barn faktisk behøver.

Å få barn med en mann, som viser seg å være en dritt, for så å skille seg og ha full foreldreomsorg for barnet blir noe helt annet. Det er ikke bra med kvinner som bevisst går inn for å frata barnet en far. 

Anonymkode: ae593...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten tanke på barnet som skal vokske opp med ukjent far. Det er skammelig.

Anonymkode: 268a2...d76

 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og de er egoistiske hurper :D

Anonymkode: ae593...9c1

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er det absolutt. Det er kvinner som er drevet av sin egen egoisme, uten evnen til å sette seg inn i hva et barn faktisk behøver.

Å få barn med en mann, som viser seg å være en dritt, for så å skille seg og ha full foreldreomsorg for barnet blir noe helt annet. Det er ikke bra med kvinner som bevisst går inn for å frata barnet en far. 

Anonymkode: ae593...9c1

Tja, det finnes mange grunner til å få barn. De kvinnene som tar dette valget er ofte veldig ansvarsbevisste og ressurssterke. Det finnes verre ting enn å vokse opp uten en far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...