Gå til innhold

Denne helgen har alt gått skeis...


emilie321

Anbefalte innlegg

1 time siden, Lillemus skrev:

Det er jo veldig snilt av deg, men er det ingen andre som kan steppe inn og kjøre vedkommende? 

Nei, det er ingen som kan steppe inn. Har bestemt meg for at jeg ser an til lørdagen om hva jeg gjør ang søndagen. Er jeg flink til å hvile mellom avtalene, så kan det gå. Hvis jeg avlyser, så blir avtalen bare flyttet til uka etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, emilie321 skrev:

Nei, det er ingen som kan steppe inn. Har bestemt meg for at jeg ser an til lørdagen om hva jeg gjør ang søndagen. Er jeg flink til å hvile mellom avtalene, så kan det gå. Hvis jeg avlyser, så blir avtalen bare flyttet til uka etter.

Jeg synes vel du kan si fra litt tidligere enn dagen før slik at vedkommende kanskje kan prøve å finne en annen sjåfør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, laban skrev:

Det går ikke så langt som til å "gi opp og legge på seg igjen alt", selv om man har en slapp helg.

Pass på at du ikke har godteri og kaloririk snacks i huset, men (relativt) sunne alternativ du kan spise uten nederlagsfølelse når kveldssuget kommer. Alle kjenner følelsen av å ha lyst på noe å kose seg med på den tiden av døgnet, det gjelder bare å velge noe som ikke er helt verste sort. Jeg har bestemt meg for at en liten pose med maisnøtter eller usaltet nøttemiks (småposer fra Rema) er lovlig de kveldene jeg ikke har noen middagsrester.

Hvis du varsler i god tid og evt. er behjelpelig med å finne alternative løsninger, er det fullt lovlig å trekke seg når det blir for mye.

Ja, det er selvfølgelig lov, men blir litt motløs når jeg blir så fort utslitt.  Tåler lite. Men som legen min sa en gang, det er en grunn for at jeg er 100% ufør og han synes jeg hadde for høye krav til meg selv. Vil jo så gjerne greie mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg synes vel du kan si fra litt tidligere enn dagen før slik at vedkommende kanskje kan prøve å finne en annen sjåfør?

Kan selvfølgelig si fra på fredagen. Det er ingen andre som kan kjøre henne. Nå er det ikke noe katastrofe om den avtalen blir flyttet, annet enn at vedkommende vil bli lei seg. Det gjelder en strekning på 24 mil totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, emilie321 skrev:

Kan selvfølgelig si fra på fredagen. Det er ingen andre som kan kjøre henne. Nå er det ikke noe katastrofe om den avtalen blir flyttet, annet enn at vedkommende vil bli lei seg. Det gjelder en strekning på 24 mil totalt.

Ingen mulighet for vedkommende å ta tog eller buss? Det skulle vært temmelig spesielt om jeg skulle kjørt noen 12 mil en vei... I alle fall når sjåføren i tillegg ikke er frisk. Du er snill og du må være snill mot deg selv også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Ingen mulighet for vedkommende å ta tog eller buss? Det skulle vært temmelig spesielt om jeg skulle kjørt noen 12 mil en vei... I alle fall når sjåføren i tillegg ikke er frisk. Du er snill og du må være snill mot deg selv også. :)

Takk, snille deg😊  Ja, jeg må bli litt snillere mot meg selv, ser det. Har nok litt for vanskelig med å si nei.

Nei, det blir for vanskelig for henne å ta tog og buss.  Vanligvis kjører jeg vedkommende den turen 1 gang i måneden,  så jeg kan selvfølgelig utsette det. 

Tenker nok litt klarere i dag, så jeg ser jo at jeg må gjøre noen forandringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, emilie321 skrev:

Vanligvis kjører jeg vedkommende den turen 1 gang i måneden,  så jeg kan selvfølgelig utsette det. 

Da venter du til neste helg, hvis du da har hatt en bedre uke. Men gi beskjed såpass tidlig at hun får vent seg til tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Da venter du til neste helg, hvis du da har hatt en bedre uke. Men gi beskjed såpass tidlig at hun får vent seg til tanken.

Ja, må gi beskjed iallefall på fredag. Neste uke har jeg foreløpig bare avtale på torsdag (jobben) og tenker at slik skal det bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nesten 3 dager på sofaen begynner jeg å få lyst til å gjøre noe igjen. Og det er en god følelse. Er nok ikke helt restituert, så jeg kan ikke kjøre på. I dag har jeg også spist litt mer normalt, har ikke den enorme sulten og fysingen. Nå må jeg snart lære meg å sette på bremsen litt før. Det var det da. 

Tusen takk for all støtte jeg har fått😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov svært lite natt til i går og var i går på et møte som trakk ut.  Kroppen var skikkelig stressa da jeg kom hjem på ettermiddagen.  Hadde en lang dialog med meg selv om jeg skulle slappe av på sofaen eller å dra og svømme. Jeg valgte svømmingen.  Det var nok det beste valget jeg tok den dagen, for da jeg kom hjem på kvelden så var alt stress borte. Har også sovet bra i natt, tilsammen 6 timer.  

Har to hektiske dager foran meg, men føler akkurat nå at jeg skal greie dette. Resten av uka har jeg også avtaler, men det blir litt roligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...