Gå til innhold

Trening uke 40


Lillemus

Anbefalte innlegg

Jeg trasker og går den fordømte Helvetesrunden, men det som er skikkelig artig er jo nå merkes det godt at formen har blitt bedre!

Tirsdag - Helvetesrunden

Onsdag - rolig gåtur før frokost

Torsdag - Helvetesrunden, ny pers med over 1 min!

Lørdag - Helvetesrunden

På fredag nådde jeg målet mitt om minst 10.000 skritt 30 dager på rad også! Lørdag ble det 15.000+ skritt, men søndag ble det ikke 4000 engang... :D Var sliten, puslet rundt inne med diverse og dro så og feiret en stor runddag i familien med masse kake. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortell om Helvetesrunden 😬 Hvor lang? Bratt? Hvor lang tid bruker du?

Her er mi uke:

Mandag: Bar materialer i et par timer

Tirsdag: Liten ettermiddagstur i skogen

Torsdag: Vedarbeid 5-6 timer

Fredag: Oppussing 7-8 timer

Lørdag: Fottur i fjellet - 2 timer

Søndag: Tur i skogen - 40 minutter

En aktiv uke - deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Fortell om Helvetesrunden 😬 Hvor lang? Bratt? Hvor lang tid bruker du?

Det er ca. 500 m bortetter flat vei så ca. 2,2 km BRATT oppover med et par-tre mindre flater på 30-50 meter underveis. Tror høydeforskjellen er på rundt 215 m fra flata og opp til toppen. Så bærer det jo nedover igjen da, vi ender opp på samme punktet på hovedveien og går da 500 m hjem. Runden er ca. 5,5 km og vi bruker 1:02-1:04 som regel. Det er to steder vi tar tiden i tillegg til hele runden og det er på et punkt som kalles Utsikten og det var dit jeg perset med over 1 min sist torsdag, forrige pers var på 20:04, på torsdag klokket jeg inn 18:50 og på lørdag 18:58! Opp til toppen bruker vi 31-32 min, sist gang gikk det vel 30:35 tror jeg.

Vi går med staver så vi får med overkropp og armer skikkelig også, pulsen stiger og hjertet får kjørt seg! Men du verden så deilig det er når vi kommer på toppen! :D 

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke😊

Selv har jeg hatt mye å gjøre (til å være meg) og hadde planer om å gå i svømmehallen på søndag. Det måtte jeg bare droppe for kroppen sa stopp på lørdagen.

Tirsdag : svømt 1200 m

Torsdag : treningssenteret 90 min

På tirsdag greide jeg å gå i svømmehallen og det var første gangen på veldig lenge. Svømte 6 × 200 m og på den siste 200 meteren var jeg helt mo i armene og ryggen. Er i svært dårlig fysisk form etter alt som har vært, men nå skal den sakte men sikkert bli bedre.

På torsdagsgruppa som jeg har ansvar for, har vi fått en ny trener som skal være hos oss en periode.  Hun er bare helt fantastisk.  Hun fokuserer mye på bevegelighets trening og styrke. Det gjør utrolig godt for kroppen. Så på torsdag trente jeg 15 min oppvarming,  45 min vekter og så 30 min bevegelighets trening og styrke.

Skal prøve å få litt mindre avtaler jeg må ha og heller fokusere mer på å få trent litt mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, emilie321 skrev:

Skal prøve å få litt mindre avtaler jeg må ha og heller fokusere mer på å få trent litt mer

Høres fornuftig ut! Du er kjempeflink du også! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Lillemus skrev:

Det er ca. 500 m bortetter flat vei så ca. 2,2 km BRATT oppover med et par-tre mindre flater på 30-50 meter underveis. Tror høydeforskjellen er på rundt 215 m fra flata og opp til toppen. Så bærer det jo nedover igjen da, vi ender opp på samme punktet på hovedveien og går da 500 m hjem. Runden er ca. 5,5 km og vi bruker 1:02-1:04 som regel. Det er to steder vi tar tiden i tillegg til hele runden og det er på et punkt som kalles Utsikten og det var dit jeg perset med over 1 min sist torsdag, forrige pers var på 20:04, på torsdag klokket jeg inn 18:50 og på lørdag 18:58! Opp til toppen bruker vi 31-32 min, sist gang gikk det vel 30:35 tror jeg.

Vi går med staver så vi får med overkropp og armer skikkelig også, pulsen stiger og hjertet får kjørt seg! Men du verden så deilig det er når vi kommer på toppen! :D 

Høres ut til å være en fin treningsløype! Jeg merket godt at kondisen var langt fra på topp da vi gikk fjelltur på lørdag 😮 Må få kommet i gang med skikkelige treningsturer igjen nå! Mannen vil gjerne at vi går sammen, men vi strever litt med å få prioritert det i løpet av uka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg trasker og går den fordømte Helvetesrunden, men det som er skikkelig artig er jo nå merkes det godt at formen har blitt bedre!

Tirsdag - Helvetesrunden

Onsdag - rolig gåtur før frokost

Torsdag - Helvetesrunden, ny pers med over 1 min!

Lørdag - Helvetesrunden

På fredag nådde jeg målet mitt om minst 10.000 skritt 30 dager på rad også! Lørdag ble det 15.000+ skritt, men søndag ble det ikke 4000 engang... :D Var sliten, puslet rundt inne med diverse og dro så og feiret en stor runddag i familien med masse kake. :) 

Jeg har en tur i nærområdet som ligner din helvetesrunde, jeg tar den turen minst en gang i uken. Mulig jeg tar turen litt roligere enn deg, men skikkelig anpusten blir jeg likevel, særlig ettersom turen er stadig bratterere. Og belønningen er en fantastisk utsikt på toppen :) .

 

Ideelt sett tar jeg ovennevnte tur en gang i uken, samt en gang styrketrening, en gang spinning og en gang yoga hver uke, i tillegg til en lengre tur en av helgedagene. Men det er jo ikke så ofte uken blir helt ideell ;) 

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye trening på meg denne uken. Trente med pt på tirsdag og trente styrke alene på fredag. Ikke gått en eneste tur. Vært skikkelig lat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg skulle være i gang forrige uke, men her er det et el annet som ikke er friskt hver uke nå🤕 Neste da kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gondor skrev:

Ikke mye trening på meg denne uken. Trente med pt på tirsdag og trente styrke alene på fredag. Ikke gått en eneste tur. Vært skikkelig lat

To styrkeøkter er ikke så gærent da👊 Da har du i hvert fall vedlikeholdt formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...