Gå til innhold

Ville du godtatt at ditt barn hadde en maskert lærer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det mener KrFU er helt uproblematisk.

I Norge er det forbudt i undervisningssammenheng å være iført ansiktsdekkende plagg, som nikab og burka. KrFU ønsker nå å åpne for at lærere kan bruke slike plagg.

– Vi må inkludere alle. I diskusjonen om hvorvidt lærere skal få lov til å gå med religiøse symboler på jobb, kan man kun tillate noen religiøse plagg. Det blir for dumt og er urettferdig. Bare fordi noe er ukjent skal man bare stenge det ute, spør fylkesstyremedlem Ingvild Halderaker Husby i Oslo KrFU.

https://www.tv2.no/a/10928158/

Anonymkode: a5805...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det mener KrFU er helt uproblematisk.

I Norge er det forbudt i undervisningssammenheng å være iført ansiktsdekkende plagg, som nikab og burka. KrFU ønsker nå å åpne for at lærere kan bruke slike plagg.

– Vi må inkludere alle. I diskusjonen om hvorvidt lærere skal få lov til å gå med religiøse symboler på jobb, kan man kun tillate noen religiøse plagg. Det blir for dumt og er urettferdig. Bare fordi noe er ukjent skal man bare stenge det ute, spør fylkesstyremedlem Ingvild Halderaker Husby i Oslo KrFU.

https://www.tv2.no/a/10928158/

Anonymkode: a5805...8aa

Selvfølgelig er dette problematisk. Hadde læreren godtatt at 15 ungdommer hadde sittet i klasserommet med finlandshetter som kun har hull til øyne, nese og munn? Neppe. Lærer med kors, turban eller hijab hadde vært greit og helt uproblematisk, men de som dekker til ansiktet er slett ikke greit i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mariaflyfly skrev:

Gudbedre. Snakk om idioti. Det er selvfølgelig ikke greit.

Like lite greit som at det finnes religiøse politiske partier i 2019. Skulle ikke vært lov det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lillemus skrev:

Like lite greit som at det finnes religiøse politiske partier i 2019. Skulle ikke vært lov det heller.

 Det å ha dekket ansikt er noe helt annet. Det å kunne se ansiktet til den man snakker med har med grunnleggende kommunikasjon og tillit å gjøre. 

Anonymkode: a5060...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Det å ha dekket ansikt er noe helt annet. Det å kunne se ansiktet til den man snakker med har med grunnleggende kommunikasjon og tillit å gjøre. 

Anonymkode: a5060...67f

Siktet bare til at det er KrFU som synes dette er greit. Jeg ville heller ikke jobbet med noen som gikk med tildekket ansikt, det hadde vært svært ubehagelig og rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det mener KrFU er helt uproblematisk.

I Norge er det forbudt i undervisningssammenheng å være iført ansiktsdekkende plagg, som nikab og burka. KrFU ønsker nå å åpne for at lærere kan bruke slike plagg.

– Vi må inkludere alle. I diskusjonen om hvorvidt lærere skal få lov til å gå med religiøse symboler på jobb, kan man kun tillate noen religiøse plagg. Det blir for dumt og er urettferdig. Bare fordi noe er ukjent skal man bare stenge det ute, spør fylkesstyremedlem Ingvild Halderaker Husby i Oslo KrFU.

https://www.tv2.no/a/10928158/

Anonymkode: a5805...8aa

Jeg ville satt kvalitet på undervisningen fremfor hodeplagg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, cathlin skrev:

Jeg ville satt kvalitet på undervisningen fremfor hodeplagg. 

Jeg mener kvaliteten på undervisningen vil bli kraftig svekket om du fjerner både kroppsspråk og ansiktsmimikk, som er tilfellet ved bruk av nikab og burka. Både med tanke på det som formidles og den relasjonelle siden av forholdet mellom lærer og elev vil dette være problematisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det mener KrFU er helt uproblematisk.

I Norge er det forbudt i undervisningssammenheng å være iført ansiktsdekkende plagg, som nikab og burka. KrFU ønsker nå å åpne for at lærere kan bruke slike plagg.

– Vi må inkludere alle. I diskusjonen om hvorvidt lærere skal få lov til å gå med religiøse symboler på jobb, kan man kun tillate noen religiøse plagg. Det blir for dumt og er urettferdig. Bare fordi noe er ukjent skal man bare stenge det ute, spør fylkesstyremedlem Ingvild Halderaker Husby i Oslo KrFU.

https://www.tv2.no/a/10928158/

Anonymkode: a5805...8aa

Jeg mener at det blir feil. I Norge får man tilpasse seg samfunnet. Innvandrere som ønsker å bli lærere som er muslimere og vil dekke til ansiktet får heller tilpasse seg Norge om de vil undervise. Hvis ikke får de heller ta en annen jobb i Norge men ikke som lærer. Det er min mening

Jeg er ikke imot andre kulturer/ religioner osv men jeg mener at noen grenser må vi ha i vårt land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Mari- skrev:

Jeg mener kvaliteten på undervisningen vil bli kraftig svekket om du fjerner både kroppsspråk og ansiktsmimikk, som er tilfellet ved bruk av nikab og burka. Både med tanke på det som formidles og den relasjonelle siden av forholdet mellom lærer og elev vil dette være problematisk. 

Nå tenkte jeg på hijab. Godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Mari- skrev:

Jeg mener kvaliteten på undervisningen vil bli kraftig svekket om du fjerner både kroppsspråk og ansiktsmimikk, som er tilfellet ved bruk av nikab og burka. Både med tanke på det som formidles og den relasjonelle siden av forholdet mellom lærer og elev vil dette være problematisk. 

Kroppsspråk fjernes ikke med nikab.  Nikabkledde kvinner har mye kroppsspråk.  Jeg er imot forbud av nikab ute på gata, men for inne på skoler.  Jeg vil ikke ha studenter foran meg som jeg ikke kan se ansiktet på, og jeg vil ikke ha lærere for mine barn som de ikke kan se ansiktet på.  En av studentene mine bodde et år i farens land og hadde lærer med nikab.  Han synes det er helt greit.

Anonymkode: 6c088...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kroppsspråk fjernes ikke med nikab. 

Det kan du dra lenger ut på landet med. Den type middelalders tildekking hører ikke hjemme i Vesten.

Anonymkode: a5805...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du dra lenger ut på landet med. Den type middelalders tildekking hører ikke hjemme i Vesten.

Anonymkode: a5805...8aa

Du må misforstå noe.  Jeg sier kun at nikabkledde mennesker har synlig kroppssrpråk.  Jeg er aldeles ikke for nikab

Anonymkode: 6c088...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir fysisk kvalm når jeg ser damer på bussen i Niqab.

 

Men jeg skjønner ikke hvorfor dette har noe med undervisning å gjøre, de færreste niqab kledde damene jobber vil jeg tro. Det er jo en del av totalpakken att man kun er en fødemaskin og gledespike for den hellige muslimske mannen, som forøvrig får gjøre som han vil.........

Anonymkode: 34197...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...