Gå til innhold

Har vært skikkelig flink. Hvorfor ser jeg ingen resultater?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den vanlige maten jeg spiser har alltid vært sunn. Jeg har spist plantebasert i fire år, og det meste jeg spiser er laget fra bunnen av. 
Typisk dag er:

3 knekkebrød med hummus og tomat

Hjemmelaget havregrynsgrøt uten sukker med bringebær og valnøtter 

Hjemmelaget currygryte (masse grønnsaker, krydder, kokosmelk, hakka tomater, bønner) med ris og salat

Jeg går en tur på 30-60 minutter hver dag, og lever ellers et vanlig liv.

Drikker vann, kaffe og te. Pepsi max i helgene.

Jeg har i tillegg pleid å spise mye is og godteri, spesielt sjokolade. I alle fall halvparten av dagene i uka.

I løpet av en uke har jeg f.eks spist:

To av de største sjokoladeplatene, to poser smørbukk, en stor pose smågodt, en boks med is, fire kick, to sjokoladebarer. Jeg tror det bort ble 3000-5000 kcal i godis. Når har jeg sluttet cold turky, og jeg har uten unntak spist NULL godter, sjokolade eller is på tre uker. Ikke potetgull, heller. Til kos på lørdag har det blitt EN skyr uten sukker, eller gulrot og hummus, bringebær og/eller blåbær. 

Altså må vel sukker og også mettet fett være kraftig redusert. Jeg har aldri vært så flink i hele mitt liv, og søtsaker har jo vært en stor last for meg. Jeg har tenkt at det er mitt store hinder for å ikke gå ned i vekt. Og jeg har alltid feila - har aldri klart å kutte ut det usunne før - derfor forventet jeg i alle fall EN eller TO kilo ned på tre uker. Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke har begynt å se resultater nå, og jeg er ganske skuffa. 

Hvorfor er det slik? Trenger jeg enda lenger tid, eller hva?
 

Anonymkode: 95205...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den vanlige maten jeg spiser har alltid vært sunn. Jeg har spist plantebasert i fire år, og det meste jeg spiser er laget fra bunnen av. 
Typisk dag er:

3 knekkebrød med hummus og tomat

Hjemmelaget havregrynsgrøt uten sukker med bringebær og valnøtter 

Hjemmelaget currygryte (masse grønnsaker, krydder, kokosmelk, hakka tomater, bønner) med ris og salat

Jeg går en tur på 30-60 minutter hver dag, og lever ellers et vanlig liv.

Drikker vann, kaffe og te. Pepsi max i helgene.

Anonymkode: 95205...19e

Havregryn, valnøtter og kokosmelk er reale kaloribomber om man spiser mye av det - men veeeeldig godt da!  Bønner (og altså hummus) og ris er også temmelig kaloririke, mener jeg fant ut at kidneybønner inneholdt mer kalorier enn karbonadedeig.

Kanskje er du ikke så overvektig? Kan hende kroppen din synes den er akkurat passe, for med mindre du spiser enorme porsjoner så høres jo dette helt greit ut synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lillemus skrev:

Havregryn, valnøtter og kokosmelk er reale kaloribomber om man spiser mye av det - men veeeeldig godt da!  Bønner (og altså hummus) og ris er også temmelig kaloririke, mener jeg fant ut at kidneybønner inneholdt mer kalorier enn karbonadedeig.

Kanskje er du ikke så overvektig? Kan hende kroppen din synes den er akkurat passe, for med mindre du spiser enorme porsjoner så høres jo dette helt greit ut synes jeg.

Jeg spiser ikke så store posjoner. Pleier å spise rundt 1500 til 2000 kcal pr. dag. Nei, jeg er ikke overvektig. Jeg har nettopp gått opp 5 kg, og vil bare gå de ned igjen :)

Anonymkode: 95205...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...