Gå til innhold

Er dette en grei dagsrasjon?


Gjest Annamaria

Anbefalte innlegg

Gjest Annamaria

Har gått ned fra 91 til 85 kg

må ned til 69 kg

Igår spiste jeg: salat med thousand Island dressing først 

 

2 laksefilet, 5 småpoteter, rømme, brokolli, blomkål

appelsin, kiwi

2 yoghurtbrød i tynne skiver med banan

da gikk jeg ned dra dagen før

noe ekstra lett melk og cola zero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Annamaria skrev:

Har gått ned fra 91 til 85 kg

må ned til 69 kg

Igår spiste jeg: salat med thousand Island dressing først 

 

2 laksefilet, 5 småpoteter, rømme, brokolli, blomkål

appelsin, kiwi

2 yoghurtbrød i tynne skiver med banan

da gikk jeg ned dra dagen før

noe ekstra lett melk og cola zero

Ikke mulig å svare på med mindre du oppgir hva som var i salaten og hvor mye det du spiser veier. En laksefilet kan sikkert veie 100-200 gram. Likeså vet vi jo ikke hvor mange kalorier brødet inneholder og hvor tunge skivene er. 

Men så lenge du blir passe mett og går ned i vekt er det heller ikke så viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria
6 minutter siden, Lillemus skrev:

Ikke mulig å svare på med mindre du oppgir hva som var i salaten og hvor mye det du spiser veier. En laksefilet kan sikkert veie 100-200 gram. Likeså vet vi jo ikke hvor mange kalorier brødet inneholder og hvor tunge skivene er. 

Men så lenge du blir passe mett og går ned i vekt er det heller ikke så viktig. 

Ja jeg håper jeg går videre ned i vekt 

det gikk av seg selv i begynnelsen men nå tror jeg at jeg må jobbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare prøve deg fram for det kommer an på hvor mye aktivitet du er i og hvor mye kcal som er i den maten du beskriver. En salat kan være alt fra 200-1000 kcal for eksempel. 

Jeg spiser alltid kun en laksefilet, men til gjengjeld spiser jeg alltid en grei kveldsmat for det er på kvelden jeg er mest sulten. 

Det viktige er å finne en balanse hvor du går gradvis ned i vekt (max 500 g i uken) samtidig som du ikke føler du sulter deg selv slik at du unngår store matsprekker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Annamaria skrev:

Bare 85,2 kg idag!!!!! Sikkert bare 84 kg i morgen!!!

Du kan nok ikke regne med å gå ned flere hundre fram for hver dag med mindre du sulter deg. Det går litt i rykk og napp i løpet av uken. Hvis jeg for eksempel går ned 500 g en uke så går jeg kanskje ned 200 g en dag, så på stedet hvil i en dag, så ned 100 g, så på stedet hvil en dag og så plutselig ned 200 g til neste dag igjen osv. 

Ha et litt lenger perspektiv enn fra dag til dag. Hvis du ikke går merkbart ned på vekten til i morgen så betyr det ikke nødvendigvis at du har spist for mye. Det vil også være svingninger både opp og ned som går ut på vannvekt og hvor mye mat du har i tarmen. Maten man spiser veier jo litt ulikt så det være variasjon der også. 

Så ikke mist motivasjon selv om det periodevis ikke går like fort. Jeg kan ha perioder hvor det har gått litt i stå, men så plutselig løsner det og jeg går ned mye på en gang. Uten at jeg kan sette fingeren på å ha gjort så mye annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2019 den 14.29, Annamaria skrev:

Igår spiste jeg: salat med thousand Island dressing først 

2 laksefilet, 5 småpoteter, rømme, brokolli, blomkål

appelsin, kiwi

2 yoghurtbrød i tynne skiver med banan

 

På 2.11.2019 den 14.31, Annamaria skrev:

Har kjøpt inn fullkornspagetti og kjøttdeig til idag og mye torsk resterende dager

Du sier ikke noe om porsjon på salaten, men i utganspunktet høres måltidene litt lite mettende ut, med unntak av middagen. Lett å sprekke om du går mye sulten.

Torsk er bra, og laks, salat og grønnsaker likeså, mens dressinger, rømme, majones etc er svært fettrike.  Ville nok redusert på karbohydrater og erstattet med noe fiberrikt, og tenkt mer på næringsinnhold om jeg skulle ned i vekt. Pasta bolognese er nok dessverre heller ikke hverdagsmiddag for en på diett, mer som helgekos å regne... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria
2 minutter siden, Kayia skrev:

 

Du sier ikke noe om porsjon på salaten, men i utganspunktet høres måltidene litt lite mettende ut, med unntak av middagen. Lett å sprekke om du går mye sulten.

Torsk er bra, og laks, salat og grønnsaker likeså, mens dressinger, rømme, majones etc er svært fettrike.  Ville nok redusert på karbohydrater og erstattet med noe fiberrikt, og tenkt mer på næringsinnhold om jeg skulle ned i vekt. Pasta bolognese er nok dessverre heller ikke hverdagsmiddag for en på diett, mer som helgekos å regne... 

Ja det ble helgekos 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria

Der gikk jeg på en liten smell!! Fikk ikke sove og dro på bunnpris! 0,5 l cola og 3 maxi kinder senere nå...

får se om vekten i det minste holder seg stabil i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Annamaria skrev:

Der gikk jeg på en liten smell!! Fikk ikke sove og dro på bunnpris! 0,5 l cola og 3 maxi kinder senere nå...

får se om vekten i det minste holder seg stabil i morgen

Bare tull å veie seg hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...