Gå til innhold

Ukas vekt - uke 45


påskelilje

Anbefalte innlegg

For en uke siden sluttet jeg med å telle kalorier. Hadde da holdt på omtrent daglig i 5 mnd. 

Vil prøve å tenke på begrensing av unødvendige kalorier uten å måtte logge alt.

Dagens vekt er 75,6. Litt ned i forhold til forrige uke. Målet mitt om å nå 73 kg ser ut til å dra ut i tid 😮😃😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Fy deg Påskelije ! Pga deg og denne tråden her nå ble jeg ordentlig deppa 😢

Neida, det var bra du skrev den for nå fikk du meg til å gå på vekta.

Det var bare så vidt jeg turte, for jeg har kjent på klærne at jeg har lagt på meg. Men at det var så mye ? 

Skitt! ,  jeg har lagt på meg 4,5-5 kilo siden juli. Nå veier jeg like mye som jeg pleier å veie rett etter jul. 

2 av disse kiloene har kommet siste uka. Hvordan er det mulig å legge på seg 2 kilo i løpet av ei uke ? Jeg spiste mye godteri forrige helg da jeg var hos foreldrene mine. Jeg lå også i sykesenga og spiste en stor melkesjokolade og en pose sørlandschips. Men 2 kilo på ei uke og det allerede lenge før jul. 

Nå er det fader meg nok!  😠 Jeg melder meg inn her og blir med på veing hver fredag. 

Ikke får jeg trent den nærmeste tiden, så jeg må fikse det kun med kostholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt en tid med overspising, men nå ser det ut som at jeg har fått kontroll igjen. Håper bare det varer. Ser at jeg mister kontroll når jeg enten sover ekstra dårlig, blir for sliten og/eller spiser for lite tidlig på dagen. Så nå bør jeg jobbe for å få nok søvn og på andre måter ikke bli for sliten og å spise nok i løpet av dagen. Greier jeg dette + får inn litt trening, så skal jeg greie å gå sakte ned.

Ble litt oppmuntret da jeg var på vekta i dag, har gått ned over 1 kg siden lørdagen. Er nå bare 1,3 kg tyngre enn det jeg var før jeg sprakk helt nå sist.  Nå ser jeg lysere på det med vekta, må bare ikke gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, emilie321 skrev:

Har slitt en tid med overspising, men nå ser det ut som at jeg har fått kontroll igjen. Håper bare det varer. Ser at jeg mister kontroll når jeg enten sover ekstra dårlig, blir for sliten og/eller spiser for lite tidlig på dagen. Så nå bør jeg jobbe for å få nok søvn og på andre måter ikke bli for sliten og å spise nok i løpet av dagen. Greier jeg dette + får inn litt trening, så skal jeg greie å gå sakte ned.

Ble litt oppmuntret da jeg var på vekta i dag, har gått ned over 1 kg siden lørdagen. Er nå bare 1,3 kg tyngre enn det jeg var før jeg sprakk helt nå sist.  Nå ser jeg lysere på det med vekta, må bare ikke gi opp.

Så bra! 
Jeg tror jeg merker mindre «sug» ved bedre søvn. Samtidig er det enorme fristelser i butikker om dagen. Jeg tiltrekkes enormt av julegodteri. Det forbindes vel m kos, så frister dertil enormt mye mer enn tilsvarende godteri uten julepapir 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, cilie skrev:

Så bra! 
Jeg tror jeg merker mindre «sug» ved bedre søvn. Samtidig er det enorme fristelser i butikker om dagen. Jeg tiltrekkes enormt av julegodteri. Det forbindes vel m kos, så frister dertil enormt mye mer enn tilsvarende godteri uten julepapir 😅

Ja, det er jo godterier over alt, det bugner. Det er jaggu ikke lett å la være.

Forskere har jo nå funnet ut at det er en klar sammenheng mellom lite søvn og overvekt. Det er noe jeg kan skrive under på. Ikke bare det at jeg blir sugen, men viljestyrken min blir også klart dårligere. En svært dårlig kombinasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå veier jeg 74,9 kg. Det er 600 g ned fra forrige mandag, så nå veier jeg det jeg veide for 3 uker siden. Jeg er fornøyd med at jeg ikke har gått ytterligere opp, for det er virkelig til å bli deppa av. Denne uken skal jeg sette inn alle kluter for å leve lett og sunt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...