Gå til innhold

Overspiste, skal jeg kaste opp ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg overspiste i dag og det gjør fysisk vondt! 4 middagsporsjoner, 2 pakker med pølse, flere poser med sjokolade og potetgull. 

Jeg er sykt kvalm, men det gjør mest vondt i magen. Skal jeg kaste det opp igjen ? Hva burde jeg gjøre ? 

Er redd at magen skal sprekke! Er helt dårlig og uvel. Har diabetes og derfor vurderer jeg å spy, ikke på grunn av bulimi bare så jeg får det sakt. 

Nå er jeg redd at jeg kommer til å dø etter all den maten. Har stukket meg selv med sprøyte, men den funker jo ikke helt som den burde. Har kanskje fått i meg mere sukker enn insulin i kroppen for å si det sånn. 

 

Burde jeg ringe legen ? 

Anonymkode: bb7ae...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg overspiste i dag og det gjør fysisk vondt! 4 middagsporsjoner, 2 pakker med pølse, flere poser med sjokolade og potetgull. 

Jeg er sykt kvalm, men det gjør mest vondt i magen. Skal jeg kaste det opp igjen ? Hva burde jeg gjøre ? 

Er redd at magen skal sprekke! Er helt dårlig og uvel. Har diabetes og derfor vurderer jeg å spy, ikke på grunn av bulimi bare så jeg får det sakt. 

Nå er jeg redd at jeg kommer til å dø etter all den maten. Har stukket meg selv med sprøyte, men den funker jo ikke helt som den burde. Har kanskje fått i meg mere sukker enn insulin i kroppen for å si det sånn. 

 

Burde jeg ringe legen ? 

Anonymkode: bb7ae...7cb

Mål blodsukkeret ditt og gjør eventuelle justeringer ut i fra det. Ta en varm dusj og gå å legg deg. Dersom du mottar hjelp av fagpersoner bør du skrive ned noen refleksjoner om hendelsen du kan ta med deg til neste time. Om du ikke får noen form for hjelp eller har tenkt i de baner anbefaler jeg deg å søke hjelp hos fastlegen i første omgang. Dersom du likevel velger å kaste opp bør du spise iskrem (sukkerfri om du har) i etterkant, for så å gå å legge deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg overspiste i dag og det gjør fysisk vondt! 4 middagsporsjoner, 2 pakker med pølse, flere poser med sjokolade og potetgull. 

Jeg er sykt kvalm, men det gjør mest vondt i magen. Skal jeg kaste det opp igjen ? Hva burde jeg gjøre ? 

Er redd at magen skal sprekke! Er helt dårlig og uvel. Har diabetes og derfor vurderer jeg å spy, ikke på grunn av bulimi bare så jeg får det sakt. 

Nå er jeg redd at jeg kommer til å dø etter all den maten. Har stukket meg selv med sprøyte, men den funker jo ikke helt som den burde. Har kanskje fått i meg mere sukker enn insulin i kroppen for å si det sånn. 

 

Burde jeg ringe legen ? 

Anonymkode: bb7ae...7cb

Magen kommer ikke til å sprekke. Hvis du klarer å sovne snart, så vil du føle deg bedre i morgen tidlig. Når det gjelder diabetesen, så vet du vel egentlig hvordan du skal forholde deg til den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...