Gå til innhold

Forandringer av liker-funksjonen på våre innlegg


Admin

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Admin skrev:

Etter en vurdering i teamet har vi forandret litt på liker-funksjonen vi har på innlegg her på forumet. Pga personvern har vi valgt å fjerne muligheten for å kunne se hvem som har likt innlegg for medlemmene.

Da åpner man opp muligheten for at man kan like innlegg uten å avsløre brukernavn slik at man kan ha en mer anonym fremtredelse på forumet om det ønskes.

Legger til at administratorene fortsatt har mulighet til å sjekke hvem som liker innlegg om det skulle bli behov for det, samt at man fortsatt ikke har muligheten til å like sine egne innlegg.

Admin

Dere gjør alt dere kan for å ødelegge forumet.

Ingen mulighet for at dette kan revurderes?

Anonymkode: 147a2...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg forstår virkelig ikke behovet for å like innlegg helt inkognito. Veier hensynet til de som starter tråder anonymt tyngre enn til de av oss som bruker nick?

Hva med alle de syke som finner støtte i likes fra brukere de kjenner? En haug med anonyme likes gir jo ingen ting.

Dette vil redusere attraktiviteten på forumet for mange, og særlig for alle de (oss) trofaste med nick. Håper dere vil revurdere.

 

 

Til info. Så liker jeg dette innlegget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xtra skrev:

Det neste blir kanskje at vi ikke lenger skal skrive med nick, vi skal alle være helt anonyme brukere? 😳

Ja det faller jo innenfor begrunnelsen for likes-endringen det forsåvidt: "Pga personvern har vi valgt å  (...)  slik at man kan ha en mer anonym fremtredelse på forumet om det ønskes".

Ikke mye igjen av dette forumet etter siste års endringer. Tenker som sist - vi burde funnet et annet forum og flyttet dit i flokk <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Xtra skrev:

Det neste blir kanskje at vi ikke lenger skal skrive med nick, vi skal alle være helt anonyme brukere? 😳

 

2 minutter siden, Kayia skrev:

Ja det faller jo innenfor begrunnelsen for likes-endringen det forsåvidt: "Pga personvern har vi valgt å  (...)  slik at man kan ha en mer anonym fremtredelse på forumet om det ønskes".

Ikke mye igjen av dette forumet etter siste års endringer. Tenker som sist - vi burde funnet et annet forum og flyttet dit i flokk <_<

Ja, dette er ikke greit, og jeg håper avgjørelsen reverseres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten hele poenget på dol er jo å se hvem som liker. Det er flest faste brukere her som alle har et forhold til der man vet hva de står for, meninger og kunnskap. Hvis det skulle ha blitt gjort endringer skulle det ha vært at en kunne velge om man skulle like med nick eller anonymt, men det viktigste er å beholde liker-funksjonen med nick. Ellers er det som de andre sier bare å la være å like hvis du ikke ønsker å vise ditt nick. Det har dessuten vært veldig lett å fjerne liker, så det har ikke vært noe problem.

Anonymkode: ddfce...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nesten hele poenget på dol er jo å se hvem som liker. Det er flest faste brukere her som alle har et forhold til der man vet hva de står for, meninger og kunnskap. Hvis det skulle ha blitt gjort endringer skulle det ha vært at en kunne velge om man skulle like med nick eller anonymt, men det viktigste er å beholde liker-funksjonen med nick. Ellers er det som de andre sier bare å la være å like hvis du ikke ønsker å vise ditt nick. Det har dessuten vært veldig lett å fjerne liker, så det har ikke vært noe problem.

Anonymkode: ddfce...ebb

Gode poeng. Faktisk er det nå etter endringen man kan misbruke denne funksjonen ved å like på en ironisk måte.

Tror mange av de skjøreste sjelene her inne (som Admin påstår å hensynta med denne endringen) har godt av å få en like fra noen som er identifiserbar. Gjennom nick-likes kan de føle at de har en de vet om der ute som heier på dem. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kayia skrev:

Gode poeng. Faktisk er det nå etter endringen man kan misbruke denne funksjonen ved å like på en ironisk måte.

Tror mange av de skjøreste sjelene her inne (som Admin påstår å hensynta med denne endringen) har godt av å få en like fra noen som er identifiserbar. Gjennom nick-likes kan de føle at de har en de vet om der ute som heier på dem. 

Enig, det er tvert omoppbyggende. 

Anonymkode: f9f74...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Admin skrev:

Etter en vurdering i teamet har vi forandret litt på liker-funksjonen vi har på innlegg her på forumet. Pga personvern har vi valgt å fjerne muligheten for å kunne se hvem som har likt innlegg for medlemmene.

Da åpner man opp muligheten for at man kan like innlegg uten å avsløre brukernavn slik at man kan ha en mer anonym fremtredelse på forumet om det ønskes.

Legger til at administratorene fortsatt har mulighet til å sjekke hvem som liker innlegg om det skulle bli behov for det, samt at man fortsatt ikke har muligheten til å like sine egne innlegg.

Admin

Dere fjerner noe av det unike ved DOL, nemlig det at ikke ALLE er anonyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Ikke mye igjen av dette forumet etter siste års endringer. Tenker som sist - vi burde funnet et annet forum og flyttet dit i flokk <_<

Hvor skulle det vært? Et allerede eksisterende forum, eller hva med å lage et eget? Er det noen som har kunnskap om det om hvordan man gjør det?

Evt. adde hverandre på fb og lage gruppechat 😹

Anonymkode: a6acb...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En lukket gruppe hvor man må ha invitasjon eller spørre selv for å kunne bli med (med godkjenning). Da hadde til og med jeg turt å ikke være anonym! 

Anonymkode: a6acb...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
8 timer siden, Admin skrev:

Etter en vurdering i teamet har vi forandret litt på liker-funksjonen vi har på innlegg her på forumet. Pga personvern har vi valgt å fjerne muligheten for å kunne se hvem som har likt innlegg for medlemmene.

Da åpner man opp muligheten for at man kan like innlegg uten å avsløre brukernavn slik at man kan ha en mer anonym fremtredelse på forumet om det ønskes.

Legger til at administratorene fortsatt har mulighet til å sjekke hvem som liker innlegg om det skulle bli behov for det, samt at man fortsatt ikke har muligheten til å like sine egne innlegg.

Admin

Jeg mener det har liten nytte at en anonym trådstarter liker et innlegg anonymt.

Man kan ikke vite om TS er enig i svaret elller om det er noen andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Admin skrev:

Etter en vurdering i teamet har vi forandret litt på liker-funksjonen vi har på innlegg her på forumet. Pga personvern har vi valgt å fjerne muligheten for å kunne se hvem som har likt innlegg for medlemmene.

Da åpner man opp muligheten for at man kan like innlegg uten å avsløre brukernavn slik at man kan ha en mer anonym fremtredelse på forumet om det ønskes.

Legger til at administratorene fortsatt har mulighet til å sjekke hvem som liker innlegg om det skulle bli behov for det, samt at man fortsatt ikke har muligheten til å like sine egne innlegg.

Admin

Når dere leser gjennom alle argumentene mot å ikke kunne like med nick - vil dere vurdere å reversere dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal mene om saken. Jeg forstår ikke målet med personvern for den som skriver « liker». De velger som sagt selv å bruke nic og dermed stå frem med sin mening om en sak og da bør de kunne stå for det. I denne saken er jeg mest skuffet over argumentasjonen for å forandre denne funksjonen. Som dere ser er det de med nic som er mest imot forandringen fordi denne funksjonen er mest til deres fordel. 

Anonymkode: f662e...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt hva jeg skal mene om saken. Jeg forstår ikke målet med personvern for den som skriver « liker». De velger som sagt selv å bruke nic og dermed stå frem med sin mening om en sak og da bør de kunne stå for det. I denne saken er jeg mest skuffet over argumentasjonen for å forandre denne funksjonen. Som dere ser er det de med nic som er mest imot forandringen fordi denne funksjonen er mest til deres fordel. 

Anonymkode: f662e...586

Det har jeg også lagt merke til. Kanskje det truer deres ego å ikke kunne få vist frem hvem de er og hva de mener?

Det er de med høyest selvtillit og best selvbilde som bruker fast nick. På den måten bygger de seg opp et image og kan fremstå som kloke, fornuftige, snille og gode. Men når de bruker anonym-funksjonen derimot så er de nok like dårlige og dødelige som alle oss andre.

Det skulle heller ha vært sånn at ingen fikk bruke anonym-funksjonen. Alle er uansett anonyme med nick, men man ville ha tenkt seg bedre om for hva man vil poste, hva man vil svare andre, og man måtte være snill hele tiden. Husk at trollene her inne likeså kan være de med fast nick som liker å vise frem den beste siden av seg selv, men som altså er troll som anonyme.

Anonymkode: a6acb...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt hva jeg skal mene om saken. Jeg forstår ikke målet med personvern for den som skriver « liker». De velger som sagt selv å bruke nic og dermed stå frem med sin mening om en sak og da bør de kunne stå for det. I denne saken er jeg mest skuffet over argumentasjonen for å forandre denne funksjonen. Som dere ser er det de med nic som er mest imot forandringen fordi denne funksjonen er mest til deres fordel. 

Hva er poenget med likes hvis det skal være anonymt?

Anonymkode: 147a2...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...