Gå til innhold

Ukas vekt, uke 47


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Jeg har gått ned 1,3 kilo denne uka. 1,9 kilo på 2 uker. 

Men jeg har blødd som en gris i over ei uke og gjør det fortsatt, så dette forklarer den raske vektoppgangen jeg hadde. ( vannvekt) og hvorfor jeg går raskt ned igjen. 

Overgangsalder og en kropp som er helt ut av lage 🤔

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke turt å vært på vekta. Prøver fortvilet å snu om siden jeg er i en overspising periode, men denne tråden føler jeg hjelper meg litt. Har så lyst til og snart kunne melde noe positivt. Er glad for at noen greier å gå ned da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, emilie321 skrev:

Har ikke turt å vært på vekta. Prøver fortvilet å snu om siden jeg er i en overspising periode, men denne tråden føler jeg hjelper meg litt. Har så lyst til og snart kunne melde noe positivt. Er glad for at noen greier å gå ned da.

Uff, da er vi i samme båt. Hatt to horrible dager, ironisk nok e t t e r at jeg ble skuffet over vekta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, cilie skrev:

Uff, da er vi i samme båt. Hatt to horrible dager, ironisk nok e t t e r at jeg ble skuffet over vekta...

Dagen begynner som regel bra (sånn matmessig), fram til ettermiddag/kveld. Da virker det som at all vilje bare forsvinner. Er urolig for tiden og bruker mye krefter på å stagge den. Har også vært veldig sliten i det siste og det ser jeg på spisingen. 

Vi får bare stå på videre og så plutselig er vi på rett kjøl igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Dagen begynner som regel bra (sånn matmessig), fram til ettermiddag/kveld. Da virker det som at all vilje bare forsvinner. Er urolig for tiden og bruker mye krefter på å stagge den. Har også vært veldig sliten i det siste og det ser jeg på spisingen. 

Vi får bare stå på videre og så plutselig er vi på rett kjøl igjen.

Ja, jeg veksler mellom å ville gå «all in» til å bare tenke at jeg gir opp... Sistnevnte vil garantert gi meg 5 kg ekstra innen nyttår, minst. Jeg tør ikke tenke på hvordan psyken blir da - for ikke å snakke om at jeg har null å ha på meg, og utseendet blir til å ligge under dyna bare. Så det logiske er selvfølgelig å skjerpe seg fra NÅ. Men så kommer det syke - at det eneste jeg har lyst til er å kjøpe meg en pose boller. Eller kakemenn. Eller ostekake. Kjøpe meg vaffeljern og steke vafler. Sjokoladekake kanskje?  Det overstyrer liksom alt annet. Herregud. Nesten så jeg burde anonymisert meg her. Jeg vet det er helt håpløst, men det er slik det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er stuck på 63 kg... Trøster meg med at jeg ihvertfall ikke har gått opp! Som flere her, blir jeg ofte fristet til å gi F. Men vet jeg vil angre som en hund, når jeg må kjempe med å gå ned enda flere kilo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2019 den 9.35, emilie321 skrev:

Dagen begynner som regel bra (sånn matmessig), fram til ettermiddag/kveld. Da virker det som at all vilje bare forsvinner. Er urolig for tiden og bruker mye krefter på å stagge den. Har også vært veldig sliten i det siste og det ser jeg på spisingen. 

Vi får bare stå på videre og så plutselig er vi på rett kjøl igjen.

 

På 22.11.2019 den 10.58, stjernestøv skrev:

Jeg har gitt opp nå til etter nytt år,nå gir jeg faen. Orker bare ikke tenke på det. 


Vi skal ikke bare sammen brette opp ermene fram til jul isteden for kollektiv kollaps? Rett og slett være superflinke og kunne nyte noe julekos m god samvittighet(lov å håpe) Ev. opprette en egen tråd med logg over matinntak dag for dag feks fram til jul? Jeg sprekker hele tida nå, så trenger push!! Vil jo ikke gå opp masse mer nå😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, cilie skrev:

 


Vi skal ikke bare sammen brette opp ermene fram til jul isteden for kollektiv kollaps? Rett og slett være superflinke og kunne nyte noe julekos m god samvittighet(lov å håpe) Ev. opprette en egen tråd med logg over matinntak dag for dag feks fram til jul? Jeg sprekker hele tida nå, så trenger push!! Vil jo ikke gå opp masse mer nå😬

Jeg er fornøyd nå så lenge jeg ikke tipper over hundre igjen. Men kan jo prøve å ta meg litt sammen frem mot jul også, har ikke vondt av det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er meget fornøyd. Ned 10 kg siden jeg startet på Grete Roede-kurs i august. Buksene er behagelige, føler meg vel i klærne mine og mye lettere i kroppen i aktivitet med barna. Kommet i gang å gå turer også. Når mitt mål om 10000 skritt om dagen, gjennomsnitlig.  

4 kg igjen, så er jeg per definisjon normalvektig.

Har også mest hunger på kvelden, skeier ut noen ganger, nen henter meg inn igjen neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, cilie skrev:

 


Vi skal ikke bare sammen brette opp ermene fram til jul isteden for kollektiv kollaps? Rett og slett være superflinke og kunne nyte noe julekos m god samvittighet(lov å håpe) Ev. opprette en egen tråd med logg over matinntak dag for dag feks fram til jul? Jeg sprekker hele tida nå, så trenger push!! Vil jo ikke gå opp masse mer nå😬

Jeg burde det, men nå er det så mye som skjer. Skal på tur i morgen og 4 dager neste uke + bursdag og julebord, men har jo ikke lyst til å kollapse helt sånn vektmessig heller. Skal prøve å være flink de dagene det ikke er noe som skjer + at jeg skal prøve og ikke ta av helt sånn matmessig de andre dagene. Må prøve å få best mulig grunnlag til januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Villanda skrev:

Er meget fornøyd. Ned 10 kg siden jeg startet på Grete Roede-kurs i august. Buksene er behagelige, føler meg vel i klærne mine og mye lettere i kroppen i aktivitet med barna. Kommet i gang å gå turer også. Når mitt mål om 10000 skritt om dagen, gjennomsnitlig.  

4 kg igjen, så er jeg per definisjon normalvektig.

Har også mest hunger på kvelden, skeier ut noen ganger, nen henter meg inn igjen neste dag.

Du har vært kjempeflink.

Jeg har tidligere vært flink, men har spiseperioder innimellom.  For 6 år siden veide jeg over 20 kg mer enn nå, så jeg vet jo at jeg kan. Iallefall i lange perioder. 

Jeg har også mest hunger på kvelden og da er også viljestyrken på sitt laveste, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg burde det, men nå er det så mye som skjer. Skal på tur i morgen og 4 dager neste uke + bursdag og julebord, men har jo ikke lyst til å kollapse helt sånn vektmessig heller. Skal prøve å være flink de dagene det ikke er noe som skjer + at jeg skal prøve og ikke ta av helt sånn matmessig de andre dagene. Må prøve å få best mulig grunnlag til januar.

Vet ikke om det er lurt, har fungert ganske bra her. Nåe jeg vet det kommer til å bli utskeielser, har jeg holdt litt strengere diett noen dager i forkant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.11.2019 den 14.50, chickpea skrev:

Jeg er stuck på 63 kg... Trøster meg med at jeg ihvertfall ikke har gått opp! Som flere her, blir jeg ofte fristet til å gi F. Men vet jeg vil angre som en hund, når jeg må kjempe med å gå ned enda flere kilo. 

Du veier ikke mye. Er du lav i høyde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Villanda skrev:

Du veier ikke mye. Er du lav i høyde?

Jeg er 1,60. BMI’en min ligger vel rett under 25, som er grensa til overvekt. Lagt på meg 5 kg ekstra det siste året, og dessverre har det meste satt seg på magen- noe som hverken er bra for helse eller utseende. (En bekjent spurte meg faktisk om jeg var gravid😑)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Villanda skrev:

Er meget fornøyd. Ned 10 kg siden jeg startet på Grete Roede-kurs i august. Buksene er behagelige, føler meg vel i klærne mine og mye lettere i kroppen i aktivitet med barna. Kommet i gang å gå turer også. Når mitt mål om 10000 skritt om dagen, gjennomsnitlig.  

4 kg igjen, så er jeg per definisjon normalvektig.

Har også mest hunger på kvelden, skeier ut noen ganger, nen henter meg inn igjen neste dag.

Gratulerer, det er godt jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, cilie skrev:

 


Vi skal ikke bare sammen brette opp ermene fram til jul isteden for kollektiv kollaps? Rett og slett være superflinke og kunne nyte noe julekos m god samvittighet(lov å håpe) Ev. opprette en egen tråd med logg over matinntak dag for dag feks fram til jul? Jeg sprekker hele tida nå, så trenger push!! Vil jo ikke gå opp masse mer nå😬

Jeg er med på den ideen! Kanskje daglig «rapportering» av matinntak her vil gjøre at vi skjerper oss?

Jeg har perioder der jeg logger det jeg spiser i en app. Men den trenger jeg jo ikke vise til noen, så det blir litt mindre forpliktende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå veier jeg 74,5 kg, 1 kg mindre enn på onsdag. Det er det minste jeg har veid siden jeg begynte å veie meg 8. oktober i år. Jeg har svingt 2-3 kg opp og ned i ukevis. Jeg håper at jeg snart begynner å gå jevnt nedover! Hva skal til?

I dag skal jeg på Fretex og prøve å få tak i en rød julekjole. Jeg synes ikke det er særlig gøy å kjøpe klær til denne kroppen, men nå har jeg hatt det samme juleantrekket i 10 år så jeg tenkte det ville være artig å få noe nytt noe. Gruer meg litt, for det å stå i et prøverom er ubeskrivelig grusomt. Sist jeg stod i et prøverom holdt jeg på å briste i gråt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...